Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland
Begindatum:
15 sept 2025Einddatum:
14 sept 2026Uren per week:
36Publicatiedatum:
22 aug 2025Opdrachtomschrijving
De Projectleider Ouderen/Aanjager Zorgzame Buurt is verantwoordelijk en geeft uitvoering aan de ouderenagenda in Nieuw West (in alle buurten). Daarnaast is de projectleider ook de aanjager in de Wegener & Sleeswijkbuurt voor een zorgzame buurt. De projectleider ouderen vertaalt de ouderenagenda naar concrete initiatieven in de buurt en werkt daarbij gebiedsgericht samen met lokale partners, professionals en bewoners. De aanjager zorgzame buurt is verantwoordelijk voor de uitvoering van de procesaanpak Zorgzame Buurten in de Wegener- & Sleeswijkbuurt met als doel te bouwen aan de verbondenheid in de buurt samen met alle bewoners (van 0-100 jaar) en met specifiek aandacht voor ouderen en kwetsbare doelgroepen. Daarbij werkt de aanjager samen met projecten en initiatieven in de buurt, verbindt activiteiten aan elkaar en zorgt ervoor dat structurele samenwerking tussen bewoners, partners en gemeente ontwikkeld worden.
De opdracht behelst het versterken van de lokale sociale infrastructuur en het bevorderen van samenwerking tussen bewoners, maatschappelijke organisaties, zorgprofessionals en beleidsmakers. De opdrachtnemer fungeert als verbinder en initiator van duurzame veranderingen binnen het sociaal domein, met specifieke aandacht voor de positie van ouderen en kwetsbare bewoners in de wijk. Deze functie bestaat uit twee onderdelen, die elk ongeveer de helft van de werkweek beslaan en inhoudelijk sterke raakvlakken met elkaar hebben, met name door de gedeelde focus op de doelgroep (kwetsbare) bewoners/ouderen.
Werkzaamheden:
Voert regie over de uitvoeringsagenda Ouderen 2025 en overziet de voortgang van de verschillende initiatieven;
Stemt en adviseert de programmamanager sociaal en het dagelijks bestuur over de staat van en - voortgang van activiteiten gericht op ouderen en de zorgzame buurt;
Stemt de voortgang van de Zorgzame Buurt af met de collega aanjagers in de andere stadsdelen tijdens leersessies en ontwikkelt samen met hen en met de stedelijk kwartiermaker Zorgzame Buurten de procesaanpak verder door;
Brengt het buurtnetwerk in kaart en ontwikkelt samen met partners en bewoners een toekomstbeeld voor de buurt in relatie tot de ouderen agenda en zorgzame buurt;
Stimuleert initiatieven rondom wonen, welzijn, ontmoeting en zorg voor ouderen;
Organiseert leerbijeenkomsten, evalueert voortgang en borgt de geleerde lessen;
Werkt vanuit de gebiedsgerichte opgave en samen met lokale samenwerkingspartners en bewoners aan de ouderen agenda en zorgzame buurt;
Legt verbinding binnen met de Sociale Basis én met thema’s buiten de Sociale Basis (zoals wonen, veiligheid en fysieke leefomgeving), gericht op een gezonde leefomgeving voor ouderen en kwetsbare doelgroepen;
Signaleert knelpunten in de uitvoering, schaalt op waar nodig en werkt domein overstijgend aan oplossingen;
Is een schakel tussen buurtkracht en beleidskracht, werkt nauw samen met het gebiedsteam, community builders, wijkprojectleiders en de stedelijk kwartiermakers.
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd;
De aangeboden kandidaat heeft minimaal een hbo opleiding afgerond.
Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd;
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als projectleider, kwartiermaker of coördinator binnen een bestuurlijke/complexe omgeving;
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar werkervaring binnen het thema Gezondheid, Ouderen, Dementie en Dagbesteding;
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
De aangeboden kandidaat heeft kennis van en ervaring met de diverse thema’s binnen de Sociale Basis en sociaal domein (zorg, wonen, welzijn) in Amsterdam;
15p
De aangeboden kandidaat heeft kennis van stedelijke samenwerking in Amsterdam;
15p
De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met ouderenbeleid, inclusieve buurten en de beweging van ‘zorg naar gewoon leven’;
15p
De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met gebiedsgericht en domein overstijgend werken;
10p
De aangeboden kandidaat heeft bekendheid met de Wegener- en/of Sleeswijkbuurt;
10p
De aangeboden kandidaat heeft ervaring bij een Stadsdeel;
5p
Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 95,-
Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
30p
Analytisch vermogen
5p
Omgevingsbewustzijn
5p
Samenwerken
5p
Relatiebeheer
5p
Resultaatgerichtheid
5p
Overtuigingskracht
5p
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever(s)
Stadsdeel Nieuw-West is een van de 7 stadsdelen van de gemeente Amsterdam, ook wel het “groene stadsdeel” genoemd. De gebiedspool is één van de organisatieonderdelen van het stadsdeel. De gebiedspool Nieuw-West levert expertise en menskracht voor de uitvoering van gebiedsplannen, uitvoeringsplannen, programma’s en projecten in het stadsdeel. Primair in opdracht van gebiedsmanagers, secundair in opdracht van stadsdeelmanagers uitvoering en van de stadsdeelmanager staf. De gebiedspool is een flexibele, innovatieve, hands-on afdeling waar uitwisseling van kennis en mensen tussen stadsdeel en RVE’s mogelijk wordt gemaakt. De focus ligt op menskracht beschikbaar houden en/of krijgen om te werken aan opgaven en bij te dragen aan resultaten in gebieds- en uitvoeringsteams en in project- en gebiedsoverstijgende programmateams.
Planning interviews
Z.s.m. na sluiting
Beoordeling Interview
Om de functie of opdracht goed uit te kunnen voeren moet de kandidaat over bepaalde competenties beschikken.
Ook wordt van alle medewerkers en 'externe inzet' van de gemeente Amsterdam verwacht dat zij open, actief en integer zijn.
De opdrachtgever heeft voor deze offerteaanvraag de onderstaande competenties als eis gesteld.
Er wordt aangegeven welk niveau van beheersing vereist is (basis, gevorderd of expert).
De kandidaat moet in staat zijn om de beheersing van de competenties tijdens het gesprek aan te kunnen tonen.
De beheersing van de competenties wordt tijdens het interview beoordeeld door de opdrachtgever. Aan alle kandidaten worden dezelfde vragen gesteld om te kunnen toetsen in welke mate ze aan de competenties voldoen.
De vragen die door de opdrachtgever worden gesteld worden vooraf niet bekend gemaakt.
Per competentie wordt een cijfer (0-10) gegeven met onderbouwing. De gemeente kan besluiten vooraf een weging mee te geven aan de competenties.
De score van de kandidaat op de competenties dient per competentie minimaal een 6 te zijn. Als dat niet het geval is, dan wordt de offerte ter zijde gelegd.
De beoordeling van het interview leidt tot de rangorde die bepaalt welke leverancier de opdracht gegund krijgt.
CV-eisen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.
Aanvullende informatie
Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI
Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check
Werklocatie: Plein 40-45, 1, 1064SW, AMSTERDAM
Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.
U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
Vul in:
organisatie
naam contactpersoon
telefoonnummer contactpersoon.
Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.
Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
Let op!:
De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzper) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzpers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht.