Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Stadsdeel Nieuw West - Adviseur Groen Participatie

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 11 dagen
100 Noord-Holland
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Binnen het Amsterdamse zijn de gebiedsteams de ogen-en-oren van de organisatie die de opgaven en ambities van bewoners en ondernemers naar binnen halen. Binnen de directies zit het oplossend en uitvoerend vermogen. Het is aan de programmas om de link te leggen tussen de opgaven en ambities enerzijds en de oplossingen en uitvoering anderzijds. Hierbij bepalen de programmas (mede) welke opgaven en ambities verder worden gebracht. Binnen het programma openbare ruimte houden we ons bezig met o.a. groen, spelen, sport en duurzaamheid (mobiliteit en parkeren vallen buiten het programma openbare ruimte). De adviseur adviseert de programmamanager en de bestuurder inhoudelijk en strategisch op het thema groen binnen stadsdeel Nieuw-West. Als basis geldt het meerjarenplan groen van het stadsdeel. De adviseur draagt zorg voor uitvoering van dit plan, stelt, samen met de programmamanager, prioriteiten binnen dit plan en legt die voor aan de bestuurder. Daarnaast adviseert de adviseur, waar nodig de gebiedsteams over de groene, lokale, participatieve opgave en schakelt de adviseur met relevante directies over budgetten, beleid en inzet van collegas. De adviseur ondersteunt de programmamanager bij bestuurlijk inhoudelijke vragen, (on)gevraagde adviezen van de stadsdeelcommissie en adviesaanvragen van het college van B&W.

Werkzaamheden

  • Uitvoeren van diverse opdrachten op het gebied van groen. Deze opdrachten kunnen zowel in de uitvoering liggen, als in advisering, beleidsmatig en bewonersparticipatie. Een goed analytisch inzicht in verhoudingen tussen centraal beleid, haalbaarheid en (lokale) politieke wensen is hierbij essentieel.
  • Bewaking, rapportage, evaluatie en voortgang van uitgevoerde projecten en advisering over een eventueel vervolg aan de programmamanager en lokale bestuurder.
  • De advisering van de programmamanager op inhoudelijk, organisatorisch en procesmatig gebied voor de binnen het programma vallende themas en hoe deze het beste kunnen landen in de gebiedsagendas en gebiedsplannen.
  • De voorbereiding van o.a. ambtelijke en politieke overleggen op het gebied van groen (inclusief het opstellen van de bijbehorende stukken zoals opleggers).
  • Afstemming met o.a. gebiedsmakelaars om de opgave op te halen en maatregelen te toetsen plus het bouwen en onderhouden van relaties met collegas en externe partijen.

Eisen

  • De aangeboden kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam.
  • De kandidaat moet op het moment van de start van de opdracht in loondienst zijn van de Inschrijver voor minimaal het aantal uren en de looptijd van de opdracht (incl. eventuele verlengingen).
  • Het cv van de kandidaat is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
  • De aangeboden kandidaat beschikt over een afgerond WO- of HBO-diploma, op het gebied van sociale geografie, Urban Studies, of iets dergelijks.
  • Een motivatie van maximaal 1 A4 moet worden toegevoegd, waarin staat waarom de kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring met inhoudelijke advisering op het gebied van groen.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar gerichte recente werkervaring binnen een 4G-gemeente.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar gerichte recente werkervaring met bewonersparticipatie.

Wensen en competenties

Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring in strategische advisering.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring binnen een stadsdeel, bij voorkeur stadsdeel Nieuw-West.

Organisatie en team

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

Stadsdeel Nieuw-West is een van de 7 stadsdelen van de gemeente Amsterdam, ook wel het groene stadsdeel genoemd. De gebiedspool is een van de organisatieonderdelen van het stadsdeel. De gebiedspool Nieuw-West levert expertise en menskracht voor de uitvoering van gebiedsplannen, uitvoeringsplannen, programmas en projecten in het stadsdeel. Primair in opdracht van gebiedsmanagers, secundair in opdracht van stadsdeelmanagers uitvoering en van de stadsdeelmanager staf. De gebiedspool is een flexibele, innovatieve, hands-on afdeling waar uitwisseling van kennis en mensen tussen stadsdeel en RVEs mogelijk wordt gemaakt. De focus ligt op menskracht beschikbaar houden en/of krijgen om te werken aan opgaven en bij te dragen aan resultaten in gebieds- en uitvoeringsteams en in project- en gebiedsoverstijgende programmateams.

Gespreksinformatie

Interviews zijn gepland op 3 november 2025. Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De startdatum van de opdracht is 11-12-2025 en de einddatum is 10-12-2026. De Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.

De werklocatie is Plein 40-45, 1, 1064SW, AMSTERDAM.

Voor deze offerteaanvraag gelden een aantal belangrijke deadlines, zie hiervoor het kopje 'Planning'. Vragen kunnen via de 'Vraag & Antwoord-module' van Mercell worden gesteld. De Nota van Inlichtingen wordt uiterlijk de werkdag na de genoemde datum verstrekt. Zolang deze offerteaanvraag openstaat heeft u als leverancier alleen met het Team Tijdelijke Externe Inzet contact over deze aanvraag.

Voor de aangeboden kandidaat dient u diverse gegevens te verstrekken, zoals de volledige naam (conform paspoort/ID-kaart). De naam van de inschrijving dient gewijzigd te worden naar 'Naam organisatie + naam kandidaat'. Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender. Het uurtarief (exclusief BTW) is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.

Van de leverancier worden ook bedrijfsgegevens gevraagd, te gebruiken voor contact en de overeenkomst.

De bijgesloten overeenkomst (4) en Bijlage 5 Integriteits- en geheimhoudingsverklaring zijn van toepassing op deze aanbesteding.

Inschrijver heeft bij kwalificatie voor de gemeente haar bedrijfsgegevens almede de Uniforme Europees Aanbestedingsdocument (UEA), het uittreksel van de Kamer van Koophandel en de bedrijfsverzekeringspolis ingediend te hebben. Alle ingevulde bedrijfsgegevens alsmede de UEA, de meest recente versie van het uittreksel van de Kamer van Koophandel en de bedrijfsverzekeringspolis dienen bij het indienen van deze offerte up-to-date te zijn. De handelsnaam en relatienummer die op het ingediende uittreksel van de Kamer van Koophandel vermeld staat en waarmee de leverancier zich inschrijft voor kwalificatie, dient te corresponderen met de facturerende organisatie.

Inschrijver voldoet minimaal aan het feit dat Inschrijver:

  • Loonbelasting en werknemerspremies afdraagt (en hiermee verzekerd is binnen het sociale stelsel) voor de betreffende kandidaat die de opdracht uitvoert;
  • Een werkgeversgezag heeft tussen Inschrijver en kandidaat (die de opdracht uitvoert);
  • Voldoet aan alle werkgeversverplichtingen, zoals 2 jaar doorbetalingsverplichting bij ziekte, de Wet Poortwachter of de WAADI.

Uit het huidige uittreksel van Kamer van Koophandel van Inschrijver blijkt dat Inschrijver meer dan een (1) medewerker (werkzame personen) in loondienst heeft. Inschrijver toont dit aan door het indienen van een recent (maximaal 12 maanden oud op moment van Inschrijving op deze Opdracht) uittreksel van de Kamer van Koophandel van Inschrijver.

Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI en Kvk uitlenen van personeel.

U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. De referent dient op de hoogte te zijn en de organisatie die een offerte indient mag zichzelf of een medewerker niet als referent opgeven. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur