Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland
Begindatum:
28 jul 2025Einddatum:
1 feb 2026Uren per week:
24 - 36Publicatiedatum:
26 jun 2025Als projectleider Reorganisatie ben je verantwoordelijk voor de tactische en operationele uitvoering van de reorganisatie binnen de directie P&O. Je coördineert het projectteam REO P&O en bent het aanspreekpunt voor het implementatietraject van de reorganisatie, inclusief onderdelen van de nazorg. Je rapporteert aan de programmamanager, bent lid van de regiegroep en schakelt waar nodig specialisten in. In deze rol stem je af met interne stakeholders en betrokken disciplines van de interne dienstverlening.
De voorbereidingsfase is grotendeels afgerond, waaronder het aanleveren van content voor de REO-communicatiepagina, het beheren en laten accorderen van de WAS· en WAS-WORDT-lijsten en het opstellen van de voorgenomen plaatsingslijsten. Deze onderdelen zijn voorbereid en worden gemonitord en waar nodig geactualiseerd. Je werkt hierin samen met communicatie, het MT P&O en het projectteam om uitvoering te geven aan het besluitvormingsproces.
De nadruk van je rol ligt op het begeleiden van het plaatsingsproces. Dit omvat het verzenden van de voorgenomen plaatsingsbrieven, het selecteren en trainen op Bewust en Inclusief, Werven en Selecteren van selectiecommissies, het plannen van plaatsingsronden en bedenkingen procedures en het begeleiden van de plaatsingscommissie. Je coördineert de totstandkoming van de plaatsingslijst en de accordering daarvan door de directeur P&O, en verzorgt de verzending van de definitieve (niet-)plaatsingsbrieven. In de nazorgfase coördineer je samen met de regiefunctionaris de administratieve verwerking van plaatsingen en ondersteun je de behandeling van eventuele bedenkingen in samenwerking met de geschillencommissie.
Je bewaakt de voortgang, stemt af met betrokkenen en coördineert acties binnen de afgesproken kaders. Je schakelt tussen verschillende belangen, werkt volgens het vastgestelde beleid en zorgt dat het reorganisatieproces zorgvuldig en volgens planning wordt uitgevoerd.
Het project bevat de volgende resultaatafspraken:
Het starten en afronden van een zorgvuldig doorlopen plaatsingsproces. Het plaatsingsproces dient afgerond te zijn op 1 januari 2026. De voorbereidingen starten medio juli 2025. Uitvoering vindt plaats na besluitvorming. Deze onderdelen worden door de projectleider bij de start verder aangescherpt. De projectleider is in ieder geval verantwoordelijk voor:
Plaatsingslijsten en voorgenomen plaatsingsbrieven (verwachting september 2025)
Invulling bedenkingenprocedure (Q3)
Invulling selectieprocedure (Q3/Q4)
Het coördineren van de administratieve verwerking in personele systemen (Q4, eventuele uitloop in Q1 2026)
Definitieve plaatsingslijsten en brieven (Q4 2025)
Opleveren eindevaluatie en logboek, inclusief borging in staande organisatie (Q1 2026)
Eis - Draaideurconstructie
Is de aangeboden kandidaat in de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam?
Let op antwoordmogelijkheden:
Nee, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam.
Ja, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar wel in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. (KO)
Vragen over aangeboden kandidaat
Amsterdam heeft beheersmaatregelen genomen om te voldoen aan de wet DBA. Er geldt een tussenpauze van 6 maanden (na maximale inzet van 24 maanden) voor elke zzp-er tussen een volgende opdracht (alle inhuurduur opeenvolgend bij elkaar opgeteld binnen de Gemeente Amsterdam ongeacht welke opdracht of directie).
Let op antwoordmogelijkheden:
Nee, ik bied geen zzp'er aan.
Nee. De zzp'er heeft de afgelopen 6 maanden geen opdracht voor de gemeente Amsterdam uitgevoerd.
Ja. De zzp'er heeft korter dan 6 maanden geleden wel aan een of meerdere opdracht (en) voor de gemeente Amsterdam gewerkt met een totale duur van 24 maanden. (KO)
Eis - CV toevoegen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.
Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
Eis - Opleiding
De aangeboden kandidaat heeft een hbo opleiding afgerond in de richting van Human Resources Management (HRM).
Eis - Toevoegen motivatie
Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
Eis - Werkervaring
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring als projectmanager in een reorganisatie.
Eis - Werkervaring
De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring als projectleider in een organisatie met 300+ FTE.
Wens - Werkervaring
De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met een reorganisatie bij een bestuurlijke organisatie met 300+ FTE.
Wens - Werkervaring
Geef aan hoeveel jaren aantoonbare ervaring de aangeboden kandidaat heeft met het coördineren van reorganisatietrajecten.
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De directie P&O maakt onderdeel uit van cluster Bedrijfsvoering. De directie P&O bestaat uit ruim 650 medewerkers, verdeeld over 6 afdelingen. Maatschappelijke ontwikkelingen vragen om een ander type inzet van P&O. Aan P&O de taak om daarop in te spelen en steeds op het juiste moment in nauwe samenwerking met andere afdelingen en directies in de stad te zorgen voor de beste medewerkers op de juiste plek. Daarvoor is het belangrijk dat we als één P&O met heldere doelen en één werkwijze samenwerken met de andere afdelingen en directies aan de opgaven van de stad. Als projectleider reorganisatie werk je nauw samen met het team HR advies en andere expertiseteams zoals bijvoorbeeld recruitment en loopbaanadvies.
Planning interviews: in week 28 vinden de interviews plaats. Gelieve hiervoor tijd te reserveren in de agenda's.
Deadlines Voor deze offerteaanvraag gelden een aantal belangrijke deadlines. Graag verwijzen wij u hiervoor naar het kopje 'Planning'. Let op! Stel uw vraag via de 'Vraag & Antwoord-module' van Mercell. De Nota van Inlichtingen wordt uiterlijk de werkdag na de bovengenoemde datum verstrekt. De wervingsadviseur kan besluiten om een vraag eerder te beantwoorden. Zolang deze offerteaanvraag openstaat heeft u als leverancier alleen met het Team Tijdelijke Externe Inzet contact over deze aanvraag. Op deze offerteaanvraag zijn de door u eerder geaccepteerde leidraad en voorwaarden van toepassing.