Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Amsterdam
Logo van Gemeente Amsterdam

Grond en Ontwikkeling - Back-end developer (.NET/Azure Functions) 3 FTE

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 13 dagen

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

19 nov 2025
Opdracht tarief 115Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Backend Developer ontwerp, bouw en beheer je backend-services in .NET Core. Je ontwikkelt REST-APIs, beheert Entity Framework-datamodellen, en integreert met andere componenten binnen de organisatie. Je automatiseert deployments met Bicep en Azure DevOps, en werkt nauw samen met integratie- en procesteams om een consistente en veilige gegevensuitwisseling te realiseren.

Werkzaamheden

  • Ontwikkelen en onderhouden van backend-services in .NET Core / C#.
  • Implementeren van serverless functies in Azure Functions.
  • Ontwerpen en beheren van REST-APIs en integraties met externe systemen.
  • Modelleren en onderhouden van databronnen met Entity Framework.
  • Automatiseren van infrastructuur en deployments met Bicep en Azure DevOps CI/CD.
  • Optimaliseren van performance, foutafhandeling en logging.
  • Schrijven van technische documentatie en delen van kennis binnen het team.

Eisen

  • De aangeboden kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam.
  • De kandidaat van de voorlopig winnende Inschrijver (voornemen tot gunnen opdracht) moet op het moment van de start van de opdracht in loondienst zijn van de Inschrijver voor minimaal het aantal uren en de looptijd van de opdracht (incl. eventuele verlengingen). De voorlopig winnende Inschrijver levert binnen 2 werkdagen na het bericht van het voornemen tot gunning via het externe administratieve broker deze, door de voorlopig winnende Inschrijver en aangeboden kandidaat getekende versie van de Eigen Verklaring aan. Als dit document niet tijdig is aangeleverd wordt de Inschrijving terzijde gelegd. De gemeente is gerechtigd eventueel aanvullende stukken op te vragen ter onderbouwing van de eis.
  • U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een wo werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende wo diploma. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beeindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 4 jaar ervaring als Backend Developer. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 4 jaar ervaring met .NET Core, C# en Entity Framework. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 4 jaar ervaring met functionele- en object-georienteerd programmeren en SOLID-principes. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare kennis en ervaring in API-ontwerp, REST/JSON en cloud-integraties. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare kennis en ervaring met Azure Functions, Bicep, Azure DevOps en CI/CD. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat is bereid om te werken op locatie. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Wensen en competenties

Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring binnen het publieke domein, bij voorkeur bij 1 van de G4 gemeenten. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft inzicht in monitoring, foutanalyse en performance-optimalisatie. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft werkervaring met het werken binnen een multidisciplinaire agile team. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Organisatie en team

Gemeentelijke organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

De afdeling Erfpacht en Uitgifte beheert ruim 300.000 erfpachtcontracten, met jaarlijkse canoninkomsten van meer dan 100 miljoen en een balanstotaal van circa 8 miljard. Bij de afdeling werken 280 medewerkers verdeeld over 7 teams. Als Financieel data analist val je binnen het team Advies, Beleid en Ontwikkeling, subteam Advies & Ontwikkeling. In dit team komen verschillende expertises samen en vallen ook de data analisten van de afdeling die voor jou sparringpartners kunnen zijn. Daarnaast is vanuit dit team de inrichting van datamanagement binnen de afdeling in ontwikkeling, waarin je vanuit de functie van Financieel analist mee zal gaan samenwerken. Het programma NISE (Nieuw Informatiesysteem Erfpacht en Uitgifte) heeft als doel om het Informatielandschap van de afdeling Erfpacht & Uitgifte te moderniseren en te vervangen door een nieuw component-gebaseerd, stabiel, veilig en flexibel landschap. De architectuur is gebaseerd op de Common Ground Principes die zorgen voor structuur en flexibiliteit en is opgebouwd conform het vijf-lagen model. De ontwikkeling gebeurt door drie devops teams, elk met hun eigen expertise. De drie teams worden ondersteund door een stevige programmaorganisatie, waarbij de productmanager, software & integratiearchitect en de programmamanager in de lead zijn.

Gespreksinformatie

Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview.

Planning interviews: n.t.b.

Aantal kandidaten op interview: 9

Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De gemeente nodigt u uit om een offerte in te dienen voor deze opdracht. De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzper) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzpers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht. Inschrijver voldoet minimaal aan het feit dat Inschrijver: Loonbelasting en werknemerspremies afdraagt (en hiermee verzekerd is binnen het sociale stelsel) voor de betreffende kandidaat die de opdracht uitvoert; Een werkgeversgezag heeft tussen Inschrijver en kandidaat (die de opdracht uitvoert); Voldoet aan alle werkgeversverplichtingen, zoals 2 jaar doorbetalingsverplichting bij ziekte, de Wet Poortwachter of de WAADI. De gemeente kan Inschrijver verzoeken om schriftelijk aan te tonen dat Inschrijver voldoet aan bovenstaande punten.

Informatie aanvraag

Met onderstaande kenmerken willen wij u een snelle eerste indruk geven over de offerteaanvraag. Hiermee kunt u direct bepalen of deze offerteaanvraag interessant is voor u en u wilt overgaan tot het opmaken van een offerte.

  • Startdatum: 01-01-2026
  • Einddatum: 31-12-2026
  • Werklocatie: Weesperplein, 8, 1018XA, AMSTERDAM
  • Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.
  • Aantal kandidaten dat u mag aanbieden: 2

Voor uitgebreidere functieomschrijvingen verwijzen wij u naar de vragenlijst 'informatie en criteria kandidaat'.

Let op! Stel uw vraag via de 'Vraag & Antwoord-module' van het externe administratieve broker. De Nota van Inlichtingen wordt uiterlijk de werkdag na de bovengenoemde datum verstrekt. De wervingsadviseur kan besluiten om een vraag eerder te beantwoorden. Zolang deze offerteaanvraag openstaat heeft u als leverancier alleen met het Team Tijdelijke Externe Inzet contact over deze aanvraag. Op deze offerteaanvraag zijn de door u eerder geaccepteerde leidraad en voorwaarden van toepassing.

Informatie Kandidaat

Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld. Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon.

Indienen extra inschrijvingen

Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 2 kandidaat aan te bieden. Om een extra offerte aan te maken klikt u op het tabblad 'Offerte' en vervolgens rechtsonder op 'Extra offerte'. Attentie: u dient iedere inschrijving apart in te dienen. Indienen doet u door middel van de button 'Indienen'. Ter controle vraagt het systeem om uw wachtwoord. Heeft u hier vragen over dan kunt u contact opnemen met de Servicedesk van het externe administratieve broker.

Informatie leverancier

Wij willen van u als leverancier onderstaande gegevens ontvangen. Indien de gegevens hetzelfde zijn als die van de kandidaat, vult u ze hier weer in. De gegevens die u verstrekt worden onder andere gebruikt om contact met u op te nemen bij vragen of voor het opstellen van de overeenkomst indien de opdracht aan u wordt gegund. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging.

Van toepassing zijnde overeenkomst

Bijgesloten overeenkomst (4) is van toepassing op deze aanbesteding. Bijlage 5 Integriteits- en geheimhoudingsverklaring, is op deze overeenkomst van toepassing. Heeft u bovenstaande tekst gelezen en gaat u akkoord met de inhoud?

Documenten van toepassing op de opdracht

Inschrijver heeft bij het kwalificeren (toelating) voor het Dynamisch Aankoop Systeem (DAS) van de gemeente haar bedrijfsgegevens almede de Uniforme Europees Aanbestedingsdocument (UEA), het uittreksel van de Kamer van Koophandel en de bedrijfsverzekeringspolis ingediend. In paragraaf 2.4.1 en 2.4.2 van de Leidraad Externe Inzet gemeente Amsterdam (AFI-2023-0360) is hierover informatie en bepalingen opgenomen. Alle in het DAS ingevulde bedrijfsgegevens alsmede de UEA, de meest recente versie van het uittreksel van de Kamer van Koophandel en de bedrijfsverzekeringspolis dienen bij het indienen van deze offerte up-to-date te zijn. De handelsnaam en relatienummer die op het ingediende uittreksel van de Kamer van Koophandel vermeld staat en waarmee de leverancier zich inschrijft voor kwalificatie, dient te corresponderen met de facturerende organisatie. Na het indienen van een offerte op een opdracht kan dit niet meer gewijzigd of aangepast worden. Uit het huidige uittreksel van Kamer van Koophandel van Inschrijver blijkt dat Inschrijver meer dan een (1) medewerker (werkzame personen) in loondienst heeft. Inschrijver toont dit aan door het indienen van een recent (maximaal 12 maanden oud op moment van Inschrijving op deze Opdracht) uittreksel van de Kamer van Koophandel van Inschrijver. Indien Inschrijver niet voldoet aan deze eis zal Inschrijving terzijde worden gelegd. U heeft bovenstaande tekst gelezen en gaat akkoord met de inhoud.

Wet Waadi

Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI Leverancier bevestigt hier naar te handelen.

Wet Waadi

Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check: Waadi check Voor meer informatie kijk op: Kvk uitlenen van personeel.

Referentie

U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Om de objectiviteit van de referentie te waarborgen, mag de organisatie die een offerte indient zichzelf of een medewerker niet als referent opgeven. Let op: de referent dient op de hoogte te zijn.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr