Omschrijving
Als DevOps Infra Engineer beheer je de technische basis van onze Azure-omgeving. Je houdt je bezig met compute, networking, security, storage en identity-beheer. Je automatiseert herhaalbare beheeracties met Bicep of PowerShell, zorgt voor veilige configuratie van resources, en bewaakt de platformgezondheid via Log Analytics en Application Insights. Je werkt binnen Azure DevOps en ondersteunt de teams bij het betrouwbaar en veilig in productie brengen van hun oplossingen.
Werkzaamheden
- Beheren van Azure-infrastructuurcomponenten (VMs, VNETs, App Services, Key Vaults, Storage);
- Configureren en bewaken van netwerk- en security-instellingen (firewalls, NSGs, private endpoints);
- Implementeren van identity-integratie via Keycloak en Microsoft Entra ID;
- Inrichten van monitoring, logging en alerting met Log Analytics, Application Insights en Grafana;
- Ondersteunen van DevOps-teams bij deployments, toegang en resourcebeheer;
- Automatiseren van beheeracties en resourceconfiguratie met Bicep of PowerShell;
- Documenteren van infrastructuur, securityrichtlijnen en beheerstandaarden.
Eisen
- De aangeboden kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam.
- De kandidaat is op het moment van de start van de opdracht in loondienst van de Inschrijver voor minimaal het aantal uren en de looptijd van de opdracht (incl. eventuele verlengingen).
- CV van de kandidaat toevoegen, opgesteld in het Nederlands en maximaal 5 A4 groot.
- Minimaal hbo werk- en denkniveau, aantoonbaar op cv.
- Motivatie van maximaal 1 A4 toevoegen, waarin aangegeven wordt waarom de kandidaat het meest geschikt is voor deze opdracht.
- Minimaal 4 jaar aantoonbare ervaring met Azure-infrastructuur en platformbeheer (blijkt uit cv).
- Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met Azure Networking, Security, Identity en Monitoring (blijkt uit cv).
- Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met Keycloak en Microsoft Entra ID (OAuth2 / OpenID Connect) (blijkt uit cv).
- Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met Bicep, PowerShell en Azure DevOps (blijkt uit cv).
- Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met cloud-security, toegangsbeheer en governance (blijkt uit cv).
Wensen en competenties
Wensen
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het werken binnen een multidisciplinaire agile team (blijkt uit cv).
- Aantoonbare ervaring binnen het publieke domein (blijkt uit cv).
- Aantoonbare kennis en ervaring van common ground principes, Gemma en het 5 lagen model (blijkt uit cv).
Organisatie en team
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op:
https://www.amsterdam.nl/.
De afdeling Erfpacht en Uitgifte is onderdeel van de directie Grond en Ontwikkeling. Onze overkoepelende directie Grond & Ontwikkeling heeft als missie: Meer waarde creeren voor de stad en metropool Amsterdam. De afdeling Erfpacht en Uitgifte beheert ruim 300.000 erfpachtcontracten, met jaarlijkse canoninkomsten van meer dan 100 miljoen en een balanstotaal van circa 8 miljard. Bij de afdeling werken 280 medewerkers verdeeld over 7 teams. Het programma NISE (Nieuw Informatiesysteem Erfpacht en Uitgifte) heeft als doel om het Informatielandschap van de afdeling Erfpacht & Uitgifte te moderniseren en te vervangen door een nieuw component-gebaseerd, stabiel, veilig en flexibel landschap. De architectuur is gebaseerd op de Common Ground Principes die zorgen voor structuur en flexibiliteit en is opgebouwd conform het vijf-lagen model. De ontwikkeling gebeurt door drie devops teams, elk met hun eigen expertise. De drie teams worden ondersteund door een stevige programmaorganisatie, waarbij de productmanager, software & integratiearchitect en de programmamanager in de lead zijn.
Gespreksinformatie
Planning interviews: z.s.m. na sluiting.
Overige informatie
Benodigd aantal professionals:
Startdatum: 05-01-2026
Einddatum: 31-12-2026
Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.
Werklocatie: Weesperplein, 8, 1018XA, AMSTERDAM
U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Om de objectiviteit van de referentie te waarborgen, mag de organisatie die een offerte indient zichzelf of een medewerker niet als referent opgeven. Let op: de referent dient op de hoogte te zijn.
Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI Leverancier bevestigt hier naar te handelen. Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check: Waadi check Voor meer informatie kijk op: Kvk uitlenen van personeel.
Bijgesloten overeenkomst (4) is van toepassing op deze aanbesteding. Bijlage 5 Integriteits- en geheimhoudingsverklaring, is op deze overeenkomst van toepassing. U heeft bovenstaande tekst gelezen en gaat akkoord met de inhoud.
De inschrijver heeft bij het kwalificeren (toelating) voor het Dynamisch Aankoop Systeem van de gemeente haar bedrijfsgegevens almede de Uniforme Europees Aanbestedingsdocument (UEA), het uittreksel van de Kamer van Koophandel en de bedrijfsverzekeringspolis ingediend. In paragraaf 2.4.1 en 2.4.2 van de Leidraad Externe Inzet gemeente Amsterdam (AFI-2023-0360) is hierover informatie en bepalingen opgenomen. Alle in het Dynamisch Aankoop Systeem ingevulde bedrijfsgegevens alsmede de UEA, de meest recente versie van het uittreksel van de Kamer van Koophandel en de bedrijfsverzekeringspolis dienen bij het indienen van deze offerte up-to-date te zijn. De handelsnaam en relatienummer die op het ingediende uittreksel van de Kamer van Koophandel vermeld staat en waarmee de leverancier zich inschrijft voor kwalificatie, dient te corresponderen met de facturerende organisatie. Na het indienen van een offerte op een opdracht kan dit niet meer gewijzigd of aangepast worden. Uit het huidige uittreksel van Kamer van Koophandel van Inschrijver blijkt dat Inschrijver meer dan een (1) medewerker (werkzame personen) in loondienst heeft. Inschrijver toont dit aan door het indienen van een recent (maximaal 12 maanden oud op moment van Inschrijving op deze Opdracht) uittreksel van de Kamer van Koophandel van Inschrijver. Indien Inschrijver niet voldoet aan deze eis zal Inschrijving terzijde worden gelegd. U heeft bovenstaande tekst gelezen en gaat akkoord met de inhoud.
Stel uw vraag via de 'Vraag & Antwoord-module' van het desbetreffende platform. De Nota van Inlichtingen wordt uiterlijk de werkdag na de bovengenoemde datum verstrekt. De wervingsadviseur kan besluiten om een vraag eerder te beantwoorden. Zolang deze offerteaanvraag openstaat heeft u als leverancier alleen met het Team Tijdelijke Externe Inzet contact over deze aanvraag.