Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland
Publicatiedatum:
18 nov 2025De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad.
De opdrachtgever: De directie Belastingen van de gemeente Amsterdam wil een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collegas zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collegas, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie en onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom! Belastingen gemeente Amsterdam ontvangt jaarlijks meer dan 1 miljard euro. Dat is geld van Amsterdammers, dat is geld voor de stad. Belastingen gemeente Amsterdam draagt er zorg voor dat Amsterdammers hun rechtmatige bijdrage betalen voor de voorzieningen in de stad. Denk bijvoorbeeld aan het wegennet, het onderhoud van de grachten, de sociale voorzieningen en de leefbaarheid in de stad. Dit gebeurt door het heffen van belastingen zoals de afvalstoffenheffing, onroerendzaakbelasting, toeristenbelasting etc. En hiernaast zorgt Belastingen Amsterdam ook voor de afdracht van Amsterdam aan de Rijksbelastingdienst. De burgers moeten er op kunnen vertrouwen dat Belastingen gemeente Amsterdam op een goede manier met hun gegevens en hun geld omgaat. Belastingen gemeente Amsterdam is als organisatie volop in ontwikkeling en streeft er elke dag naar om een risicobewuste organisatie te zijn, die effectief en resultaatgericht samenwerkt met partners in de keten. Het is een prachtige organisatie, met volop kansen en mogelijkheden voor mensen die hun nek durven uit te steken!
Afdeling Centrale Processen en Advies (CP&A): CP&A levert de organisatie een 'hands on' betrouwbare en wendbare ondersteuning en is de motor voor innovatie, ontwikkeling en externe orientatie. Zowel bij het dagelijkse presteren als bij innovatieve werkwijzen. Dat doet zij samen met partners in de stad, bijdragend aan een Belastingdienst die voor Amsterdammers past in het tijdsbeeld van nu. CP&A bestaat uit Team Gegevensregie (GGR) en het Team Juridische Zaken en Advies (JZ&A): Team Gegevensregie (GGR) ondersteunt en adviseert Belastingen bij ontwikkeling en implementatie van data gedreven werken, de uitvoering van de operationele productiewerkzaamheden en bij de implementatie van nieuwe innoverende processen en producten. Team Juridische Zaken en Advies (JZ&A) draagt zorg voor de ontwikkeling van het fiscaal beleid en het voeren van procedures die daar betrekking op hebben. JZ&A adviseert over de interne- en externe communicatie, compliance en risicomanagement en legt de verbinding tussen bestuurlijke ontwikkelingen in college en raad en de uitvoeringspraktijk van Belastingen en omgekeerd.
De selectieprocedure start meteen na de sluitingstermijn van 25 november en duurt max 2 weken. Sollicitatiegesprekken worden gehouden op 9 en/of 16 december 2025.
Werklocatie: Anton de Komplein 150, 1102 CW, Amsterdam Zuidoost.
Startdatum: 01-01-2026
Einddatum: 31-12-2026
Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.
Aantal kandidaten dat u mag aanbieden: 1
Aantal kandidaten op interview: 3
De Nota van Inlichtingen wordt uiterlijk de werkdag na de bovengenoemde datum verstrekt. De wervingsadviseur kan besluiten om een vraag eerder te beantwoorden. Zolang deze offerteaanvraag openstaat heeft u als leverancier alleen met het Team Tijdelijke Externe Inzet contact over deze aanvraag.
Op deze offerteaanvraag zijn de door u eerder geaccepteerde leidraad en voorwaarden van toepassing.
Bijgesloten overeenkomst (4) is van toepassing op deze aanbesteding. Bijlage 5 Integriteits- en geheimhoudingsverklaring, is op deze overeenkomst van toepassing.
Informatie over bedrijfsgegevens, het Uniforme Europees Aanbestedingsdocument (UEA), uittreksel Kamer van Koophandel en bedrijfsverzekeringspolis dient bij het indienen van deze offerte up-to-date te zijn, conform de Leidraad Externe Inzet gemeente Amsterdam (AFI-2023-0360). De handelsnaam en relatienummer die op het ingediende uittreksel van de Kamer van Koophandel vermeld staat en waarmee de leverancier zich inschrijft voor kwalificatie, dient te corresponderen met de facturerende organisatie. Na het indienen van een offerte op een opdracht kan dit niet meer gewijzigd of aangepast worden.
Leverancier dient te handelen conform de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel.
Voor uitgebreidere functieomschrijvingen verwijzen wij u naar de vragenlijst 'informatie en criteria kandidaat'.