Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Stichting Bevolkingsonderzoek Nederland
Logo van Stichting Bevolkingsonderzoek Nederland

Senior Inkoopadviseur

Hoogoorddreef 54E, 1101 BE Amsterdam, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

18 nov 2025
Opdracht tarief 135Opdracht uren 24 - 32

Omschrijving

Voor het team inkoop & contractmanagement zijn wij voor 24-32 uur per week op zoek naar een senior inkoper die ons team tijdelijk komt versterken. Als senior inkoopadviseur begeleid je zelfstandig diverse inkooptrajecten in overeenstemming met de Aanbestedingswet2012. Dit kunnen inkooptrajecten zijn op uiteenlopende gebieden (zoals facilitair, IT, borstkankerscreening). Ook ben je een sparringpartner voor collegas uit het team inkoop & contractmanagement die ook inkooptrajecten begeleiden en help je mee aan de professionalisering van ons team.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Een aantoonbare afgeronde NEVI-2 of gelijkwaardige opleiding;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als inkoper, in het zelfstandig uitvoeren van complexe aanbestedingen bij publieke organisaties conform de uitgangspunten van de Aanbestedingswet2012;
  • Beschikbaar per 1 januari 2026 voor 24 tot 32 uur per week gedurende gehele opdracht inclusief mogelijke verlengingen;
  • Een maximum uurtarief van 135 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee flextender.

Wensen en competenties

Wensen

  • Is een verbindende persoonlijkheid en een betrokken teamspeler;
  • Is communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Werkt doelgericht en neemt verantwoordelijkheid;
  • Is analytisch sterk en werkt gestructureerd;
  • Is proactief en innovatief;
  • Is organisatiesensitief.
  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als inkoper, in het aansturen van complexe aanbestedingen conform de uitgangspunten van de Aanbestedingswet2012 (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met inkooptrajecten op verschillende gebieden zoals IT, facilitair, HR (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met een complex inkooptraject in een medische/zorg gerelateerde omgeving (20 punten);
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op het gebied van de Aanbestedingswet 2012 (10 punten);
  • Aantoonbaar betrokken geweest bij een inkoopprofessionaliseringstraject. Benoem dit concreet in het cv (10 punten).

Competenties

  • Kan zelfstandig een inkooptraject begeleiden en neemt hierin zijn/haar verantwoordelijkheid;
  • Is proactief, sociaalvaardig, ambitieus, energiek en een teamspeler;
  • Kan goed luisteren en beschikt over analytisch denkvermogen;
  • Is klant- en resultaatgericht en dienstverlenend;
  • Is gestructureerd en oplossingsgericht.

Organisatie en team

Organisatie Bevolkingsonderzoek Nederland is verantwoordelijk voor het uitvoeren van de onderzoeken naar borstkanker, baarmoederhalskanker en darmkanker. De bevolkingsonderzoeken naar kanker zijn onderdeel van het Nationaal Programma Bevolkingsonderzoeken van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu Centrum voor Bevolkingsonderzoek (RIVM-CvB) voert de regie op bevolkingsonderzoeken en is verantwoordelijk voor de subsidieverlening aan de organisaties. Bevolkingsonderzoek Nederland draagt door middel van kwalitatief hoogwaardige bevolkingsonderzoeken substantieel bij aan het vroegtijdig opsporen van kanker met als doel gezondheidswinst te realiseren en sterfte terug te dringen.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen
De externe administratieve broker beoordeelt de CVs op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CVs die aan de organisatie worden voorgelegd
De externe administratieve broker beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door de externe administratieve broker. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die door de externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten; Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 3 december 2025 van 09.00 tot 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 2 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe administratieve broker. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen bij de externe administratieve broker. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr