Digitalisering en Innovatie - Programmamanager

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 28-36 Noord-Holland

Begindatum:

4 jul 2024

Einddatum:

4 jul 2025

Uren per week:

28-36

Publicatiedatum:

21 jun 2024

Opdrachtomschrijving
De GGD Amsterdam gaat aansluiten bij de ICT infrastructuur van de stad Amsterdam. Dit betekent dat de stedelijke infrastructuur uitgerold moet worden bij de GGD en de huidige GGD applicaties en data gemigreerd moeten worden. De transitie en transformatie is inmiddels gestart. Ter ondersteuning van de transitiemanager zoekt de GGD een ervaren, gestructureerde doener die de transitiemanager als projectmanager ondersteunt met als specifieke aandachtspunt de applicatiemigraties naar de strategische partners/het cloudplatform van de gemeente Amsterdam.

Werkzaamheden

  • Verzorgen van de projectleiding voor de ICT transitie naar de stedelijke omgeving:

  • Uitrollen (nieuwe) stedelijke infrastructuur ten behoeve van de GGD;

  • Migratie van applicaties en data naar de stedelijke ICT-omgeving, inclusief gereed maken voor overdracht, testen & acceptatie ‘to be’ dienstverlening;

  • Inregelen van het servicemanagement vanuit de zijde van de opdrachtgever;

  • Change management en communicatie binnen de GGD en Gemeente Amsterdam;

  • Afbouw / Uitfasering van de ‘as-is’ dienstverlening.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De
opdrachtgever(s)
De directie Digitalisering en Innovatie is de ‘voorkant’ van het cluster Digitalisering, Innovatie en Informatie (DII). De directie is verantwoordelijk voor de samenwerking tussen het cluster DII en de rest van de gemeentelijke organisatie. Ze voert de regie over het proces vanaf het creëren van inzicht en overzicht op lijnopgaven met een i-component en de besluitvorming daarover, tot aan de agile leveringsprocessen om aan de opgaven te voldoen.

Kennis

  • Eis - CV toevoegen
    U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
    Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
    Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.

  • Eis - Werk- en denkniveau
    De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een wo werk- en denkniveau. 

  • Eis - Opleiding
    De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende diploma in de richting van informatiekunde, bedrijfskunde of bestuurlijke informatica.

  • Eis - Toevoegen motivatie
    Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.

Ervaring

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in IT projectmanagement op het gebied van technische migratie- en business transitietrajecten.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in IT multi sourcing c.q. IT multi vendor trajecten.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met veranderkundige vraagstukken in een (semi)overheidsorganisatie.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met ICT in de zorgsector.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft aantoonbaar relevante ervaring in een gemeentelijke omgeving.
     

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.