Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Dienstverlening - Planner WFM

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 8 dagen
Onbekend Noord-Holland

Uren per week:

Onbekend

Publicatiedatum:

4 okt 2025
Beschrijving
Beste Gegadigde,

De gemeente nodigt u uit om een offerte in te dienen voor deze opdracht. De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzper) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzpers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht.

Inschrijver voldoet minimaal aan het feit dat Inschrijver:
Loonbelasting en werknemerspremies afdraagt (en hiermee verzekerd is binnen het sociale stelsel) voor de betreffende kandidaat die de opdracht uitvoert;
Een werkgeversgezag heeft tussen Inschrijver en kandidaat (die de opdracht uitvoert);
Voldoet aan alle werkgeversverplichtingen, zoals 2 jaar doorbetalingsverplichting bij ziekte, de Wet Poortwachter of de WAADI.

De gemeente kan Inschrijver verzoeken om schriftelijk aan te tonen dat Inschrijver voldoet aan bovenstaande punten.

Informatie aanvraag
Met onderstaande kenmerken willen wij u een snelle eerste indruk geven over de offerteaanvraag. Hiermee kunt u direct bepalen of deze offerteaanvraag interessant is voor u en u wilt overgaan tot het opmaken van een offerte.

Startdatum: 03-11-2025
Einddatum: 31-05-2026
Werklocatie: Amstel 1, 1011 PN, Amsterdam
Aantal fte: 0.8
Aantal uren per week: 24 tot 32 uur
Optioneel tot verlenging conform duur werkzaamheden: Ja
Aantal kandidaten dat u mag aanbieden: 1
Aantal kandidaten op interview: 3
Planning interviews: 17 oktober & 21 oktober

Voor uitgebreidere functieomschrijvingen verwijzen wij u naar de vragenlijst 'informatie en criteria kandidaat'.

Deadlines
Voor deze offerteaanvraag gelden een aantal belangrijke deadlines. Graag verwijzen wij u hiervoor naar het kopje 'Planning'.

Let op! Stel uw vraag via de 'Vraag & Antwoord-module' van Mercell. De Nota van Inlichtingen wordt uiterlijk de werkdag na de bovengenoemde datum verstrekt. De wervingsadviseur kan besluiten om een vraag eerder te beantwoorden.

Zolang deze offerteaanvraag openstaat heeft u als leverancier alleen met het Team Tijdelijke Externe Inzet contact over deze aanvraag. Op deze offerteaanvraag zijn de door u eerder geaccepteerde leidraad en voorwaarden van toepassing.
1. Informatie en criteria

1.1.Functieomschrijving en algemene eisenSectie10 Vragen
OpdrachtomschrijvingIn de functie van WFM Specialist ben je verantwoordelijk voor het ondersteunen van een optimale inzet van capaciteit binnen de verschillende contactkanalen van de Gemeente Amsterdam, zoals het Contact Center Amsterdam (CCA), de Stadsloketten, het Actie Service Centrum (ASC) en online dienstverlening. Je werkt daarbij aan zowel de korte termijn (dagsturing en traffic), de middellange termijn (planning en roostering) als de langere termijn (forecast en capaciteitsplanning).De WFM Specialist draagt bij aan de realisatie van de servicelevels en de afgesproken dienstverlening aan Amsterdammers. Je signaleert tijdig afwijkingen of knelpunten en onderneemt actie of geeft advies om bij te sturen. Daarbij werk je nauw samen met collegas binnen het WFM-team en operationeel management.Dit doe je op een gemiddelde werkdagAls onze Planner WFM ben je een cruciale schakel in het optimaliseren van onze service en efficientie. Jouw takenpakket is dynamisch en omvat: Realtime Traffic Management & Bijsturing: Verwerk snel en nauwkeurig roosterwijzigingen en mutaties; Monitor de real-time 'adherence' (de mate waarin collega's zich aan het rooster houden) en stuur direct bij wanneer de bezetting afwijkt van de verwachting, zodat onze Service Levels (SL's) geborgd blijven. Operationele Planning & Roosterbeheer; Creeer en beheer optimale roosters die perfect aansluiten bij de benodigde bezetting en de vraag; Communiceer actief met teamleiders en management om de inzetbaarheid van medewerkers te maximaliseren en knelpunten in de planning op te lossen; Strategische Forecast & Capaciteitsplanning; Ondersteun bij het opstellen van accurate forecasts (voorspellingen van de werkdruk) en gedetailleerde capaciteitsplannen; Houd het capaciteitsplan continu up-to-date en adviseer proactief management over de precies benodigde personele capaciteit om onze KPI's en Service Levels te behalen.Gemeentelijke organisatieDe gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
1.1.1.Informatie KandidaatWij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld. Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon.Indienen extra inschrijvingenGemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden.Attentie: u dient iedere inschrijving apart in te dienen. Indienen doet u door middel van de button 'Indienen'. Ter controle vraagt het systeem om uw wachtwoord.Heeft u hier vragen over dan kunt u contact opnemen met de Servicedesk van Mercell.Klik op 'Invullen' en vul aan:Naam kandidaat:Telefoonnummer kandidaat:(prive) e-mailadres van de kandidaat:
1.1.2.Beschikbaarheid en tarief kandidaatEen interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview;Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender;Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
1.1.3.Informatie leverancierWij willen van u als leverancier onderstaande gegevens ontvangen. Indien de gegevens hetzelfde zijn als die van de kandidaat, vult u ze hier weer in. De gegevens die u verstrekt worden onder andere gebruikt om contact met u op te nemen bij vragen of voor het opstellen van de overeenkomst indien de opdracht aan u wordt gegund.Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Naam Bedrijf (Inschrijver)Naam contactpersoon Telefoonnummer contactpersoon E-mailadres van de contactpersoon Volledige naam tekenbevoegd persoon Functie tekenbevoegde persoon Straat + huisnummer Postcode + plaats
1.1.4.Van toepassing zijnde overeenkomstBijgesloten overeenkomst (4) is van toepassing op deze aanbesteding. Bijlage 6 Integriteits- en geheimhoudingsverklaring, is op deze overeenkomst van toepassing. Heeft u bovenstaande tekst gelezen en gaat u akkoord met de inhoud?
1.1.5.Documenten van toepassing op de opdrachtInschrijver heeft bij het kwalificeren (toelating) voor het Dynamisch Aankoop Systeem (DAS) van de gemeente haar bedrijfsgegevens almede de Uniforme Europees Aanbestedingsdocument (UEA), het uittreksel van de Kamer van Koophandel en de bedrijfsverzekeringspolis ingediend. In paragraaf 2.4.1 en 2.4.2 van de Leidraad Externe Inzet gemeente Amsterdam (AFI-2023-0360) is hierover informatie en bepalingen opgenomen.Alle in het DAS ingevulde bedrijfsgegevens alsmede de UEA, de meest recente versie van het uittreksel van de Kamer van Koophandel en de bedrijfsverzekeringspolis dienen bij het indienen van deze offerte up-to-date te zijnUit het huidige uittreksel van Kamer van Koophandel van Inschrijver blijkt dat Inschrijver meer dan een (1) medewerker (werkzame personen) in loondienst heeft. Inschrijver toont dit aan door het indienen van een recent (maximaal 12 maanden oud op moment van Inschrijving op deze Opdracht) uittreksel van de Kamer van Koophandel van Inschrijver. Indien Inschrijver niet voldoet aan deze eis zal Inschrijving terzijde worden gelegd. U heeft bovenstaande tekst gelezen en gaat akkoord met de inhoud.
1.1.6.Wet WaadiLeverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADILeverancier bevestigt hier naar te handelen.
1.1.7.Wet WaadiOm arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check: Waadi checkVoor meer informatie kijk op: Kvk uitlenen van personeel.
1.1.8.ReferentieU dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.Vul in:organisatienaam contactpersoontelefoonnummer contactpersoon.Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
1.1.9.Eis - DraaideurconstructieIs de aangeboden kandidaat in de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam?Let op antwoordmogelijkheden:Nee, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam.Ja, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar wel in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. (KO)
1.1.10.Eis - Eigen Verklaring Arbeidsovereenkomst tussen Inschrijver en KandidaatDe kandidaat van de voorlopig winnende Inschrijver (voornemen tot gunnen opdracht) moet op het moment van de start van de opdracht in loondienst zijn van de Inschrijver voor minimaal het aantal uren en de looptijd van de opdracht (incl. eventuele verlengingen).De voorlopig winnende Inschrijver levert binnen 2 werkdagen na het bericht van het voornemen tot gunning via Mercell deze, door de voorlopig winnende Inschrijver en aangeboden kandidaat getekende versie van de Eigen Verklaring aan.Als dit document niet tijdig is aangeleverd wordt de Inschrijving terzijde gelegd.De gemeente is gerechtigd eventueel aanvullende stukken op te vragen ter onderbouwing van de eis.Let op antwoordmogelijkheden:Ja, kandidaat is in loondienst van Inschrijver.Nee, kandidaat is niet in loondienst van Inschrijver. (KO)
1.2.KennisSectie3 Vragen
1.2.1.Eis - CV toevoegenU voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
1.2.2.Eis - OpleidingDe aangeboden kandidaat heeft minimaal HBO- werk en denk niveau. Dit dient duidelijk te blijken uit de motivatiebrief.
1.2.3.Eis - Toevoegen motivatieGeef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
1.3.WerkervaringSectie7 Vragen
1.3.1.Eis - WerkervaringDe aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring binnen Workforce Management.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
1.3.2.Eis - WerkervaringDe aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met Verint WFM.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
1.3.3.Eis - WerkervaringMinimaal 3 jaar ervaring binnen complexe klantcontact omgevingen. Denk hierbij aan het schakelen tussen verschillende roosters van minimaal 200 FTE.Dit dient duidelijk te blijken uit het CV.
1.3.4.Eis - WerkervaringDe aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring op het gebied van WFM binnen G4 gemeenten in de afgelopen 5 jaar.Dit dient duidelijk te blijken uit het CV.
1.3.5.Eis - WerkervaringDe aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis en ervaring op het gebied van forecasting en capaciteitsmanagement.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
1.3.6.Wens - WerkervaringDe aangeboden kandidaat is per direct beschikbaar.Dit dient duidelijk te blijken de motivatiebrief.
1.3.7.Wens - WerkervaringDe aangeboden kandidaat heeft een hands-on mentaliteit.Dit dient duidelijk te blijken de motivatiebrief.
3. Prijs

3.1.Toelichting MaximumtariefHet uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal 90,-Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN- De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm.Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out).De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur