Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Communicatiemedewerker Clientcommunicatie/Junior Adviseur

Hoogoorddreef 54E, 1101 BE Amsterdam, Nederland

Sluit over 13 dagen
Geen maximum 32 tot 36 Noord-Holland

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

3 okt 2025

Omschrijving

Jouw focus ligt op alle communicatie voor clienten. Je zorgt ervoor dat alle mensen uit onze doelgroepen goed geinformeerd zijn over de bevolkingsonderzoeken en dat ze gemakkelijk kunnen deelnemen. Je adviseert collegas en afdelingen over (client)communicatie en voert je eigen adviezen ook zelf uit. Onze bijzondere werkomgeving spreekt jou aan! Jij begrijpt onze belangrijke maatschappelijke rol en jij kiest er bewust voor om bij ons jouw kennis en kunde in te zetten. Je bent flexibel, nieuwsgierig, gefocust en hebt een duidelijke, vlotte pen. Ook vertegenwoordig jij onze afdeling bij projecten binnen heel Bevolkingsonderzoek Nederland. Je bent zelfredzaam en pakt je verantwoordelijkheid op de inhoud en de processen binnen de organisatie en de afdeling. Je krijgt te maken met uiteenlopende communicatieprojecten maar werkt ook nauw samen met je collegas van Marketing & Communicatie en helpt hen om projecten en werkzaamheden tot een goed einde te brengen; #samensterk. Je werkt zelfstandig en krijgt veel vrijheid. We maken graag maximaal gebruik van jouw kennis, ervaring en enthousiasme. Voor deze functie is hybride werken mogelijk. Jij komt te werken in een fijn team dat verspreid over heel Nederland werkzaam is. Je combineert thuiswerken met het werken op kantoor. Jouw standplaats is Utrecht, daar ben je in ieder geval op dinsdag en donderdag om het je collegas te kunnen samenwerken. Jij bent flexibel, je vindt het reizen geen probleem en deze afwisseling vind jij juist leuk. Goed om te weten: wij zijn een lerende organisatie! Wij zijn continu in beweging (het kan altijd beter!), vernieuwingen en veranderingen omarmen wij en dat is iets wat goed bij jou past. Goed om te weten: voor deze functie is hybride werken mogelijk! Je kunt vanuit huis werken en vanaf een of meerdere van onze (landelijke) kantoren. Ons hoofdkantoor is gevestigd in Utrecht.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde MBO 4 opleiding;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als communicatie medewerker binnen een overheids organisatie;
  • Aantoonbare werkervaring binnen het werkgebied bevolkingsonderzoek.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding communicatie op MBO 4 (30 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als communicatie medewerker binnen een overheids organisatie (50 punten);
  • Aantoonbare werkervaring op integraal niveau binnen de afdeling communicatie en marketing (20 punten).

Competenties

  • Je bent op de hoogte van de laatste trends in de interne en organisatiecommunicatie.
  • Je gaat actief op zoek naar content binnen en buiten de organisatie.
  • Je hebt en houdt altijd het overzicht.
  • Je schakelt snel en op diverse niveaus.
  • Je bent communicatief, creatief en innovatief.
  • Jij bent flexibel, energiek en enthousiast.

Organisatie en team

Organisatie

Bevolkingsonderzoek Nederland (BVO) in haar huidige vorm bestaat sinds januari 2022. De nieuwe (landelijke) organisatie is ontstaan uit een fusie van vijf regionale organisaties. Bevolkingsonderzoek Nederland is verantwoordelijk voor de uitvoering van drie bevolkingsonderzoeken in Nederland: wij screenen verschillende bevolkingsgroepen op baarmoederhalskanker, darmkanker en borstkanker. Ruim 4,5 miljoen Nederlanders worden jaarlijks uitgenodigd voor een of meerdere van deze bevolkingsonderzoeken. Bij onze organisatie werken 950 collega's aan hetzelfde doel: een bijdrage leveren aan de vroegtijdige opsporing van kanker. Vroege opsporing helpt! Het vergroot de kans op een succesvolle behandeling en vaak is ook een minder ingrijpende behandeling nodig. Wij zijn trots op ons werk en op onze maatschappelijke bijdrage. Marketing en communicatie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en van het allergrootste belang voor Bevolkingsonderzoek Nederland. Onze afdeling Marketing & Communicatie fungeert voor de volledige organisatie als intern adviesbureau met een breed scala aan diensten, van advies tot realisatie. Maar ook extern zijn we verantwoordelijk voor alle communicatie met de mensen die wij uitnodigen voor de bevolkingsonderzoeken. Dat zijn onze clienten. Wij zijn een hecht team waarin we met elkaar meedenken en bij elkaar betrokken zijn. Onze landelijkwerkende afdeling bestaat uit 17 gedreven professionals met verschillende rollen en specialismen. Onze kernwaarden betrokken, betrouwbaar en bereikbaar komen tot uiting in onze interne organisatie en de relatie tot de buitenwereld. Ze bieden ons richting om ons werk en onze organisatie steeds weer te verbeteren. #SamenvoormiljoenenNederlanders!

Gespreksinformatie

Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen
Een externe administratieve broker beoordeelt de CVs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie vijf (5) CVs die aan de organisatie worden voorgelegd
Een externe administratieve broker beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria. De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die door een externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten; Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaat worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 23 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen op dinsdag 21 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal

FWG 50

Fee

De externe administratieve broker brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands
  • Minimaal 2 referenties

Werkdagen

In ieder geval maandag, dinsdag en donderdag

Overige informatie

Bevolkingsonderzoek Nederland vraagt bij aanvang van de opdracht om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Hiervan moet een kopie, samen met het tonen van een ID-bewijs, worden overhandigd op de eerste werkdag. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat. In de marktuitvraag wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten is.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 13 oktober 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 15 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 17 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur