Beleidsmedewerker senior

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 11 dagen
90 Noord-Holland

Begindatum:

24 nov 2025

Einddatum:

23 nov 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

17 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente wil zo goed mogelijk voldoen aan de fiscale verplichtingen op het gebied van rijksbelastingen. Naar de letter en geest van de wet. De door het college vastgestelde fiscale strategie houdt in dat de gemeente tijdig betrouwbare belastingaangiften indient, over een juist en volledig risicoprofiel beschikt, de fiscale beheersing effectief opzet en de risico's en ontwikkelingen rondom rijksbelastingen tijdig met de Rijksbelastingdienst bespreekt. Deze doelstellingen worden in de praktijk gebracht met een optimale fiscale organisatie, inrichting van de fiscale control functie en een open en transparante houding naar de Rijksbelastingdienst.

Je hebt een belangrijke rol in fiscale advisering, administratieve en facilitaire ondersteuning op het terrein van rijksbelastingzaken.

Eisen

- U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
- De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende universitaire opleiding WO-niveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
- De aangeboden kandidaat heeft een afgeronde IVA (eis) en afgeronde BD Belastingdeurwaarder. Dit dient duidelijk te blijken uit het CV.
- Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
- De aangeboden kandidaat is op de hoogte van recente ontwikkelingen op fiscaal gebied. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
- De aangeboden kandidaat heeft ervaring met maken van financiele rapportages. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met Vyzyr. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met Key2 Belastingen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
- De aangeboden kandidaat is in de afgelopen 2 jaar NIET in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam.
- De aangeboden kandidaat moet op het moment van de start van de opdracht in loondienst zijn van de Inschrijver voor minimaal het aantal uren en de looptijd van de opdracht (incl. eventuele verlengingen).

Wensen en competenties

Wensen

- De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het adviseren van de teammanager op het gebied van wet en regelgeving. Dit dient duidelijk te blijken uit de motivatiebrief.
- De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het adviseren van de afdelingsmanager op het gebied van de financiele stromen binnen Incasso en Invordering. Dit dient duidelijk te blijken uit de motivatiebrief.
- De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het (strategisch) adviseren op het gebied van sociaal incasseren. Dit dient duidelijk te blijken uit de motivatiebrief.
- De aangeboden kandidaat heeft ruime ervaring met het maken van beleid en het omzetten van beleid naar werkbare handleidingen Dit dient duidelijk te blijken uit de motivatiebrief.

Organisatie en team

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever: Belastingen levert samen met de Amsterdammers, Weespers en ondernemers een belangrijke financiele bijdrage aan de stad Amsterdam. De teams die bij Belastingen werken dragen bij en zorgen voor de heffing en inning van de verschillende gemeentelijke belastingen. Een belangrijke taak die grote zorgvuldigheid vraagt. Met het belastinggeld zorgen we voor het dagelijks gebruik van gemeentelijke voorzieningen. Denk aan de straat, het riool, de openbare verlichting of afvalinzameling. Of investeringen in projecten op het gebied van onderwijs, speeltuinen, cultuur of sport. Zo zorgen we er samen voor dat gemeente Amsterdam een fijne plek is om te wonen, recreeren en werken. Belastingen is volop in beweging. We zetten in op begrijpelijke, toegankelijke en betrouwbare communicatie. We werken steeds meer datagedreven en hebben oog voor sociaal incasseren. Zo ontwikkelen we ons steeds meer naar een buitengerichte en innovatieve organisatie. Een prachtige organisatie met volop kansen en mogelijkheden voor mensen die hun nek durven uit te steken!

Afdeling Incasso & Invordering: Draagt zorg voor de inning en invordering van alle bestuursrechtelijke (fiscaal en niet fiscaal) en privaatrechtelijke vorderingen van de gemeente Amsterdam. Als deskundig en betrouwbaar ketenpartner zorgt Incasso & Invordering ervoor dat vorderingen op bewust beheerste wijze zo snel mogelijk worden afgedaan met maximale opbrengsten, minimale kosten en een hoge kwaliteit van dienstverlening aan zowel de ketenpartners (crediteuren) als de burgers en bedrijven.

Gespreksinformatie

Startdatum: 24-11-2025
Einddatum: 23-11-2026
Werklocatie: Anton de Komplein 150, 1102 CW, Amsterdam Zuidoost
Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.
Aantal kandidaten dat u mag aanbieden: 1
Aantal kandidaten op interview: 3
Planning interviews: De selectieprocedure start meteen na de sluitingstermijn van 28 oktober en duurt max 2 weken.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
De gemeente nodigt u uit om een offerte in te dienen voor deze opdracht. De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Inschrijver voldoet minimaal aan het feit dat Inschrijver: Loonbelasting en werknemerspremies afdraagt (en hiermee verzekerd is binnen het sociale stelsel) voor de betreffende kandidaat die de opdracht uitvoert; Een werkgeversgezag heeft tussen Inschrijver en kandidaat (die de opdracht uitvoert); Voldoet aan alle werkgeversverplichtingen, zoals 2 jaar doorbetalingsverplichting bij ziekte, de Wet Poortwachter of de WAADI. De gemeente kan Inschrijver verzoeken om schriftelijk aan te tonen dat Inschrijver voldoet aan bovenstaande punten.

Met onderstaande kenmerken willen wij u een snelle eerste indruk geven over de offerteaanvraag. Hiermee kunt u direct bepalen of deze offerteaanvraag interessant is voor u en u wilt overgaan tot het opmaken van een offerte.

Deadlines Voor deze offerteaanvraag gelden een aantal belangrijke deadlines. Graag verwijzen wij u hiervoor naar het kopje 'Planning'. Let op! Stel uw vraag via de 'Vraag & Antwoord-module'. De Nota van Inlichtingen wordt uiterlijk de werkdag na de bovengenoemde datum verstrekt. De wervingsadviseur kan besluiten om een vraag eerder te beantwoorden. Zolang deze offerteaanvraag openstaat heeft u als leverancier alleen met het Team Tijdelijke Externe Inzet contact over deze aanvraag. Op deze offerteaanvraag zijn de door u eerder geaccepteerde leidraad en voorwaarden van toepassing.

Informatie Kandidaat Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld. Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon.

Indienen extra inschrijvingen Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden. Om een extra offerte aan te maken klikt u op het tabblad 'Offerte' en vervolgens rechtsonder op 'Extra offerte'. Attentie: u dient iedere inschrijving apart in te dienen. Indienen doet u door middel van de button 'Indienen'. Ter controle vraagt het systeem om uw wachtwoord. Heeft u hier vragen over dan kunt u contact opnemen met de Servicedesk.

Beschikbaarheid en tarief kandidaat Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).

Informatie leverancier Wij willen van u als leverancier onderstaande gegevens ontvangen. Indien de gegevens hetzelfde zijn als die van de kandidaat, vult u ze hier weer in. De gegevens die u verstrekt worden onder andere gebruikt om contact met u op te nemen bij vragen of voor het opstellen van de overeenkomst indien de opdracht aan u wordt gegund. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging.

Van toepassing zijnde overeenkomst Bijgesloten overeenkomst (4) is van toepassing op deze aanbesteding. Bijlage 5 Integriteits- en geheimhoudingsverklaring, is op deze overeenkomst van toepassing. Heeft u bovenstaande tekst gelezen en gaat u akkoord met de inhoud?

Documenten van toepassing op de opdracht Inschrijver heeft bij het kwalificeren (toelating) voor het Dynamisch Aankoop Systeem van de gemeente haar bedrijfsgegevens almede de Uniforme Europees Aanbestedingsdocument (UEA), het uittreksel van de Kamer van Koophandel en de bedrijfsverzekeringspolis ingediend. In paragraaf 2.4.1 en 2.4.2 van de Leidraad Externe Inzet gemeente Amsterdam (AFI-2023-0360) is hierover informatie en bepalingen opgenomen. Alle in het DAS ingevulde bedrijfsgegevens alsmede de UEA, de meest recente versie van het uittreksel van de Kamer van Koophandel en de bedrijfsverzekeringspolis dienen bij het indienen van deze offerte up-to-date te zijn. De handelsnaam en relatienummer die op het ingediende uittreksel van de Kamer van Koophandel vermeld staat en waarmee de leverancier zich inschrijft voor kwalificatie, dient te corresponderen met de facturerende organisatie. Na het indienen van een offerte op een opdracht kan dit niet meer gewijzigd of aangepast worden. Uit het huidige uittreksel van Kamer van Koophandel van Inschrijver blijkt dat Inschrijver meer dan een (1) medewerker (werkzame personen) in loondienst heeft. Inschrijver toont dit aan door het indienen van een recent (maximaal 12 maanden oud op moment van Inschrijving op deze Opdracht) uittreksel van de Kamer van Koophandel van Inschrijver. Indien Inschrijver niet voldoet aan deze eis zal Inschrijving terzijde worden gelegd. U heeft bovenstaande tekst gelezen en gaat akkoord met de inhoud.

Wet Waadi Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI Leverancier bevestigt hier naar te handelen. Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check: Waadi check Voor meer informatie kijk op: Kvk uitlenen van personeel.

Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Voor een objectieve referentie mag de inschrijver zichzelf niet als referent opgeven. Let op: de referent dient op de hoogte te zijn.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur