Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Schuldhulpverlener (SV25-1503)

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Sluit over 7 dagen
75 32 Noord-Holland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

28 feb 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

27 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De afdeling Sociale Voorzieningen richt zich op de gebieden Wmo, bijzondere bijstand en minimaregelingen, urgente woonzaken en schuldhulpverlening. Klanten worden professioneel ondersteund op weg naar zelfontplooiing, zelfstandigheid en onafhankelijkheid, zodat men weer kan participeren in de samenleving. I.v.m. piekwerkzaamheden zijn wij tijdelijk op zoek naar een Schuldhulpverlener.

Wij doen de schuldhulpverlening integraal. Dat houdt in dat wij alle fasen in het schuldhulpverleningstraject en zo nodig budgetbeheer uitvoeren en dat wij het daarnaast belangrijk vinden dat er aandacht is voor de psychosociale kant van de problematiek. Onder het schuldhulpverleningstraject vallen onderdelen als intake, stabilisatie, schuldbemiddeling, schuldsaneringskrediet, dwangakkoord, moratorium, WSNP, budgetbegeleiding, nazorg en vroegsignalering.

De opdracht loopt van 1 september tot 1 maart 2026. Eerder starten is in overleg mogelijk. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Indien t.z.t. mogelijk en gewenst, bestaat de optie om de kandidaat na 1 jaar inhuur kosteloos over te nemen. De leverancier gaat hier automatisch mee akkoord bij het aanbieden van een kandidaat.

Eisen

  • Een afgeronde HBO opleiding.
  • Kennis van de technische schuldhulpverlening en WSNP.
  • Kennis van de sociale kaart.
  • Ervaring met integrale schuldhulpverlening.
  • Ervaring met hulpverlening aan klanten met psychosociale problematiek.

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring met Stratech is een pre.

Competenties

  • Klantgericht.
  • Resultaatgericht.
  • Betrouwbaar.
  • Analytisch vermogen.
  • Inlevingsvermogen.
  • Zelf reflecterend vermogen.
  • Goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid.

Organisatie en team

De afdeling Sociale Voorzieningen richt zich op de gebieden Wmo, bijzondere bijstand en minimaregelingen, urgente woonzaken en schuldhulpverlening. Klanten worden professioneel ondersteund op weg naar zelfontplooiing, zelfstandigheid en onafhankelijkheid, zodat men weer kan participeren in de samenleving.

Gespreksinformatie

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op donderdag 10 juli tussen half 10 en 12 uur. Gesprekken duren een half uur. De kandidaat dient op deze datum en tijdsblok beschikbaar te zijn en vindt fysiek op het raadhuis plaats.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel eisen, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen. Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet voor aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

De eerste maanden wel fijn als iemand fulltime op kantoor is. Daarna in overleg met teamleider. Deels thuiswerken behoort dan tot de mogelijkheden

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur