Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland
Begindatum:
1 sept 2025Einddatum:
28 feb 2026Uren per week:
32Publicatiedatum:
27 jun 2025De afdeling Sociale Voorzieningen richt zich op de gebieden Wmo, bijzondere bijstand en minimaregelingen, urgente woonzaken en schuldhulpverlening. Klanten worden professioneel ondersteund op weg naar zelfontplooiing, zelfstandigheid en onafhankelijkheid, zodat men weer kan participeren in de samenleving. I.v.m. piekwerkzaamheden zijn wij tijdelijk op zoek naar een Schuldhulpverlener.
Wij doen de schuldhulpverlening integraal. Dat houdt in dat wij alle fasen in het schuldhulpverleningstraject en zo nodig budgetbeheer uitvoeren en dat wij het daarnaast belangrijk vinden dat er aandacht is voor de psychosociale kant van de problematiek. Onder het schuldhulpverleningstraject vallen onderdelen als intake, stabilisatie, schuldbemiddeling, schuldsaneringskrediet, dwangakkoord, moratorium, WSNP, budgetbegeleiding, nazorg en vroegsignalering.
De opdracht loopt van 1 september tot 1 maart 2026. Eerder starten is in overleg mogelijk. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Indien t.z.t. mogelijk en gewenst, bestaat de optie om de kandidaat na 1 jaar inhuur kosteloos over te nemen. De leverancier gaat hier automatisch mee akkoord bij het aanbieden van een kandidaat.
De afdeling Sociale Voorzieningen richt zich op de gebieden Wmo, bijzondere bijstand en minimaregelingen, urgente woonzaken en schuldhulpverlening. Klanten worden professioneel ondersteund op weg naar zelfontplooiing, zelfstandigheid en onafhankelijkheid, zodat men weer kan participeren in de samenleving.
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op donderdag 10 juli tussen half 10 en 12 uur. Gesprekken duren een half uur. De kandidaat dient op deze datum en tijdsblok beschikbaar te zijn en vindt fysiek op het raadhuis plaats.
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel eisen, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen. Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet voor aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.
De eerste maanden wel fijn als iemand fulltime op kantoor is. Daarna in overleg met teamleider. Deels thuiswerken behoort dan tot de mogelijkheden