Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Juridisch adviseur anterieure overeenkomsten Nieuw Legmeer (SO25-1469)

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Sluit over 9 dagen
120 18 Noord-Holland

Begindatum:

15 sept 2025

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

16 - 20

Publicatiedatum:

20 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voor de afdeling Nieuw Legmeer/BTAZ zijn wij per 15 september 2025 op zoek naar een juridisch adviseur grondzaken (opdrachtnemer) die het anterieure traject kan ondersteunen in samenwerking met een extern advocatenkantoor. Opdrachtnemer is tevens contactpersoon naar dit kantoor.

Werkzaamheden of verantwoordelijkheden:

  • Bepaalt zelf de werkwijze en planning binnen de gestelde deadlines.
  • Is verantwoordelijk voor het eindresultaat, niet voor de wijze waarop dit tot stand komt.
  • Kan zich laten vervangen door een professional met vergelijkbare expertise, mits vooraf afgestemd.
  • Ontvangt een vergoeding op basis van facturatie, zonder doorbetaling bij ziekte of vakantie.

Resultaten:

  • Afronden van vier voorovereenkomsten die in concept gereed zijn, inclusief bijbehorende besluitvormingsdocumenten zoals collegeadviezen.
  • Opstellen van vier anterieure overeenkomsten, inclusief bijbehorende besluitvormingsdocumenten zoals collegeadviezen.
  • Indien bestuurlijke besluitvorming daartoe aanleiding geeft, kunnen aanvullende overeenkomsten worden opgesteld. De noodzaak en inhoud hiervan worden in overleg bepaald, maar de opdrachtnemer behoudt zelfstandigheid in de aanpak.

Eisen

  • Aantoonbare ervaring op tactisch en strategisch niveau binnen het domein van grondzaken, met nadruk op het onderhandelen over en opstellen van anterieure overeenkomsten.
  • Als opdrachtnemer van deze opdracht functioneer je zelfstandig en ben je allround juridisch adviseur.
  • Je werkt intensief samen met de projectmanager, de planeconoom en andere vakspecialisten en het betrokken advocatenkantoor die de basis voor de overeenkomsten levert.
  • Minimaal een relevante afgeronde hbo opleiding.
  • Minimaal 5 jaar werkervaring op het gebied van gebiedsontwikkeling en grondzaken en aantoonbare kennis van en ervaring met het opstellen van voorovereenkomsten (intentieovereenkomsten) en anterieure overeenkomsten.
  • Ervaring met gebiedstransformaties
  • Up-to-date kennis van de relevante wet- en regelgeving op het gebied van grondtransacties, grondbeleidsinstrumenten en planologische maatregelen en wettelijk kostenverhaal onder toepassing van de Omgevingswet.
  • Ervaring met bestuurlijke besluitvorming en het adviseren in een politiek bestuurde organisatie.

Wensen en competenties

Wensen

  • Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel eisen, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

Competenties

  • Onderhandelingsvaardigheden
  • Strategisch inzicht
  • Analytisch vermogen
  • Bestuurlijke sensitiviteit
  • Zelfstandig

Organisatie en team

In de bruisende Metropool Regio Amsterdam verwachten wij verdere groei en ontwikkeling. Met een hoog voorzieningenniveau en een sterke focus op het behoud en de versterking van groen, werken wij aan uitdagende projecten. In Amstelveen werken we aan grote opgaven zoals de transformatie van bedrijventerrein Legmeer, de bouw van woningen in de Scheg en diverse binnenstedelijke herontwikkelingen. Ook gebiedsontwikkelingen zoals het Stadshart, Kronenburg en langs de A9 staan op de agenda. In Aalsmeer richten we ons op Greenpoort, Green Park Aalsmeer, projecten in Kudelstaart, Oosteinde, centrumgebied en diverse kleinere ontwikkelingen langs de linten. De afdeling Nieuw Legmeer/BTAZ (Bedrijventerrein Amstelveen Zuid) is opgericht om twee grote en complexe gebiedsontwikkelingen mogelijk te maken. Binnen deze afdeling werken projectmanagers, planeconomen & juridisch adviseurs (privaatrecht), adviseurs omgevingsplannen & vergunningen, omgevingsbeleid en economie & duurzaamheid. Deze afdeling richt zich geheel op de transformatie van bedrijventerrein naar een nieuwe woon/werkwijk: Nieuw Legmeer en op de ontwikkeling van een nieuw bedrijventerrein, BTAZ. Voor BTAZ is al sprake van een vastgesteld bestemmingsplan met bijbehorend exploitatieplan. Nieuw Legmeer bevindt zich op dit moment in de fase van het opstellen van een wijziging van het omgevingsplan met onder meer bijbehorende kostenverhaalregels en een plan-MER. Het voornemen bestaat om het ontwerp in de loop van 2025 in procedure te brengen. Het gebied is zo goed als geheel in eigendom bij particuliere partijen, waarmee afstemming plaatsvindt over de transformatie.

Gespreksinformatie

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken staan gepland op donderdag 4 september 2025 tussen 11.00 en 14.00u. De kandidaat dient op dit tijdsblok beschikbaar te zijn. De gesprekken vinden plaats in het raadhuis, maar op verzoek kan het via teams.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet voor aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden.

De opdracht loopt tot 1 juli 2026. Er is een optie tot verlenging voor het geval de gebiedsontwikkeling een vertraging oploopt. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur