Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland
Begindatum:
1 okt 2025Einddatum:
27 feb 2026Uren per week:
32Publicatiedatum:
11 aug 2025Ben jij een goede relatiemanager die heldere afspraken kan maken en vertrouwen weet te realiseren tussen alle stakeholders?
In verband met zwangerschapsverlof van de contractmanager Wmo begeleiding zijn wij op zoek naar tijdelijke vervanging. Het product Wmo begeleiding wordt op dit moment opnieuw aanbesteed. De implementatie periode start begin oktober 2025. Jij zorgt samen met de andere betrokken collega's voor een efficiënte en goede implementatie van de nieuwe contracten. Je voert evaluatiegesprekken met de gecontracteerde aanbieders en stuurt tijdig bij op zowel financiële als marktveranderingen.
Aanvullend fungeer je als sparringpartner voor de collega’s van de uitvoerende afdelingen en zorg je voor structurele informatie met betrekking tot budgetontwikkelingen, budgetbewaking en advisering, waardoor sturing op de vakafdelingen mogelijk is. Tevens zorg je voor tijdige levering van de informatie ten behoeve van de verantwoording voor de jaarrekening van Wmo.
Je beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding.
Je beschikt over werkervaring als Contractmanager Sociaal Domein.
Je hebt kennis van en affiniteit met Wmo begeleiding.
Je hebt relevante ervaring met Wmo-aanbestedingen.
Je kunt kort en bondig rapporteren, kunt gegevens begrijpen en doorgronden, je hebt financieel inzicht en oog voor detail.
Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO of WO opleiding.
Op cv aantoonbaar minimaal 4 jaar werkervaring als Contractmanager Sociaal
Domein (binnen een gemeente, provincie, Rijk of zorgaanbieder), opgedaan in de
afgelopen 6 jaar.
Prijs
Weging: 25
Sollicitatiegesprek
Weging: 25
Werkervaring 1
Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als contractmanager Wmo bij een gemeente, opgedaan in de afgelopen 6 jaar. Graag geel arceren op CV indien ervaring binnen Wmo is opgedaan.
Weging: 30
Werkervaring 2
Op cv aantoonbaar relevante ervaring met Wmo-aanbestedingen. Graag geel arceren op CV.
Weging: 20
Klantgericht.
Resultaatgericht.
Betrouwbaar.
Verbindend.
Stressbestendig.
Politieke sensitiviteit.
Analytisch.
De ambtelijke organisatie AA werkt voor de gemeentebesturen van Aalsmeer en Amstelveen. Twee gemeentebesturen, bediend door een ambtelijke organisatie.
Als Contractmanager kom je te werken in team Beleid, Contract, Control en Informatie (BCC-I). Dit team valt onder de afdeling Werk & Inkomen en ondersteunt de afdelingen Werk & Inkomen, Jeugd & Onderwijs, Sociale Samenleving en Sociale Voorzieningen binnen het Sociaal Domein op het gebied van beleid, contractmanagement, interne controle en informatiemanagement. Het team bestaat uit 25 medewerkers, waarvan 6 Contractmanagers.
In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert.
Interview planning
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op maandag 1 september van 9.00 tot 12.30 uur en donderdag 4 september van 9.00 tot 12.30 uur. De gesprekken vinden op locatie plaats. De kandidaat dient op deze datum en tijdsblok beschikbaar te zijn.
Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Verificatie van de cv
Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.
Competenties voor deze uitvraag.
In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.
Aanleveren na gunning
VOG;
Verklaring van geheimhouding en integriteit;
Verklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichtingen;
Gegevens crediteuren.
ZZP
Deze opdracht is conform Wet DBA toetsingskader beoordeeld. Het betreft het uitvoeren van alle voorkomende lijnactiviteiten behorende bij de lijnfunctie.
Dit is geen zzp opdracht en uitgesloten voor ZZP'ers. Indien bij het aanbieden van het profiel onduidelijk is of er sprake is van een dienstverband wordt de inschrijving uitgesloten. De opdrachtgever neemt geen enkel fiscaal of arbeidsrechtelijk risico.
Inzet
De opdracht loopt tot 28 februari 2026. Er is een mogelijkheid tot verlenging.
We hebben in deze uitvraag verlengingsopties opgenomen, zoals toegestaan onder de Aanbestedingswet via een herzieningsclausule. Maar let op: dat betekent niet dat er automatisch aanspraak op gemaakt kan worden. Het is een optie, geen recht.
Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure.Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.
VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.
Toelichting op rooster
Er wordt verwacht dat je in elk geval 2 dagen per week in kantoor werkt, waarbij de vaste werkdag dinsdag is en de andere dag in overleg vastgelegd wordt. Daarnaast ben je flexibel om ook op andere dagen naar kantoor te komen als het werk daar om vraagt.