Contractmanager Sociaal Domein

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Sluit over 11 dagen
95 32 Noord-Holland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

27 feb 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

11 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Ben jij een goede relatiemanager die heldere afspraken kan maken en vertrouwen weet te realiseren tussen alle stakeholders?

In verband met zwangerschapsverlof van de contractmanager Wmo begeleiding zijn wij op zoek naar tijdelijke vervanging. Het product Wmo begeleiding wordt op dit moment opnieuw aanbesteed. De implementatie periode start begin oktober 2025. Jij zorgt samen met de andere betrokken collega's voor een efficiënte en goede implementatie van de nieuwe contracten. Je voert evaluatiegesprekken met de gecontracteerde aanbieders en stuurt tijdig bij op zowel financiële als marktveranderingen.

Aanvullend fungeer je als sparringpartner voor de collega’s van de uitvoerende afdelingen en zorg je voor structurele informatie met betrekking tot budgetontwikkelingen, budgetbewaking en advisering, waardoor sturing op de vakafdelingen mogelijk is. Tevens zorg je voor tijdige levering van de informatie ten behoeve van de verantwoording voor de jaarrekening van Wmo.

Kandidaat omschrijving

  • Je beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding.

  • Je beschikt over werkervaring als Contractmanager Sociaal Domein.

  • Je hebt kennis van en affiniteit met Wmo begeleiding.

  • Je hebt relevante ervaring met Wmo-aanbestedingen.

  • Je kunt kort en bondig rapporteren, kunt gegevens begrijpen en doorgronden, je hebt financieel inzicht en oog voor detail.

Eisen

  • Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO of WO opleiding.

  • Op cv aantoonbaar minimaal 4 jaar werkervaring als Contractmanager Sociaal
    Domein (binnen een gemeente, provincie, Rijk of zorgaanbieder), opgedaan in de
    afgelopen 6 jaar.

Wensen en competenties

Wensen

  • Prijs
    Weging: 25

  • Sollicitatiegesprek
    Weging: 25

  • Werkervaring 1
    Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als contractmanager Wmo bij een gemeente, opgedaan in de afgelopen 6 jaar. Graag geel arceren op CV indien ervaring binnen Wmo is opgedaan.
    Weging: 30

  • Werkervaring 2
    Op cv aantoonbaar relevante ervaring met Wmo-aanbestedingen. Graag geel arceren op CV.
    Weging: 20

Competenties

  • Klantgericht.

  • Resultaatgericht.

  • Betrouwbaar.

  • Verbindend.

  • Stressbestendig.

  • Politieke sensitiviteit.

  • Analytisch.

Organisatie en team

De ambtelijke organisatie AA werkt voor de gemeentebesturen van Aalsmeer en Amstelveen. Twee gemeentebesturen, bediend door een ambtelijke organisatie.

Als Contractmanager kom je te werken in team Beleid, Contract, Control en Informatie (BCC-I). Dit team valt onder de afdeling Werk & Inkomen en ondersteunt de afdelingen Werk & Inkomen, Jeugd & Onderwijs, Sociale Samenleving en Sociale Voorzieningen binnen het Sociaal Domein op het gebied van beleid, contractmanagement, interne controle en informatiemanagement. Het team bestaat uit 25 medewerkers, waarvan 6 Contractmanagers.

In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert.

Gespreksinformatie

Interview planning
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op maandag 1 september van 9.00 tot 12.30 uur en donderdag 4 september van 9.00 tot 12.30 uur. De gesprekken vinden op locatie plaats. De kandidaat dient op deze datum en tijdsblok beschikbaar te zijn.

Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

  • Verificatie van de cv

  • Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.

  • Competenties voor deze uitvraag.

  • In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Aanleveren na gunning

  • VOG;

  • Verklaring van geheimhouding en integriteit;

  • Verklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichtingen;

  • Gegevens crediteuren.

ZZP
Deze opdracht is conform Wet DBA toetsingskader beoordeeld. Het betreft het uitvoeren van alle voorkomende lijnactiviteiten behorende bij de lijnfunctie. 
Dit is geen zzp opdracht en uitgesloten voor ZZP'ers. Indien bij het aanbieden van het profiel onduidelijk is of er sprake is van een dienstverband wordt de inschrijving uitgesloten. De opdrachtgever neemt geen enkel fiscaal of arbeidsrechtelijk risico.

Inzet
De opdracht loopt tot 28 februari 2026. Er is een mogelijkheid tot verlenging. 

We hebben in deze uitvraag verlengingsopties opgenomen, zoals toegestaan onder de Aanbestedingswet via een herzieningsclausule. Maar let op: dat betekent niet dat er automatisch aanspraak op gemaakt kan worden. Het is een optie, geen recht.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure.Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Toelichting op rooster
Er wordt verwacht dat je in elk geval 2 dagen per week in kantoor werkt, waarbij de vaste werkdag dinsdag is en de andere dag in overleg vastgelegd wordt. Daarnaast ben je flexibel om ook op andere dagen naar kantoor te komen als het werk daar om vraagt.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur