Consulent Toeslagenaffaire (KOT) -WI25-1500

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Sluit over 7 dagen
75 32 Noord-Holland

Begindatum:

7 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

12 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving van de opdracht
De afdeling Werk en Inkomen maakt onderdeel uit van het Sociaal domein en richt zich op de uitvoering van de Participatiewet. Gemeente Amstelveen en Aalsmeer hebben voor ouders die gedupeerd zijn in de kinderopvangtoeslagenaffaire een steunpunt om deze ouders bij te staan op verschillende leefgebieden en hun hulpvraag te ondersteunen.

Arbeidsrelatie:
Voor deze opdracht is er sprake van leiding en toezicht. ZZP komt niet in aanmerking voor deze opdracht.

De opdracht
Als consulent ben je het aanspreekpunt voor gedupeerden van de Kinderopvang toeslagenaffaire. Vertrouwen is een belangrijk uitgangspunt in deze opdracht en in het kader van het behoud van en het bieden van zorgvuldige ondersteuning aan bestaande gedupeerden.

Je hebt al contact met de gedupeerden en onderhoudt de hulpvraag vanuit de gemeente Amstelveen/Aalsmeer. Je geeft gevolg aan ondersteuning uit de reeds plaatsgevonden gesprekken en monitort de vastgelegde doelen uit de plan van aanpak.
Als contactpersoon van de gedupeerden is het herstellen van het vertrouwen een van de belangrijkste uitgangspunten.
Je blijft in contact en houdt overzicht in de hulpvragen en geeft gevolg als Consulent met desbetreffende afdelingen. Vanuit jouw rol blijf je de regie voeren en monitor je het traject van de ouder binnen de gemeente Amstelveen/Aalsmeer. Indien nodig stel je het plan bij. Het is belangrijk dat je op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen m.b.t. de KOT. Je dient je in te lezen, zodat jij andere afdelingen en/of collega’s kunt voorzien van actuele informatie óf hen kan wijzen op nieuwe ontwikkelingen die betrekking hebben op hun werkzaamheden.

De opdracht start zo snel mogelijk na gunning en loopt in ieder geval tot 31 december 2025. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Kandidaatomschrijving

Profiel

  • Ervaring met bestaande dossier kindertoeslagaffaire van gedupeerden.

  • Minimaal een afgeronde HBO/WO opleiding.

  • Ruime kennis van de Participatiewet en Wet gemeentelijke schulphulpverlening.

  • Ervaring en affiniteit met hulpverlening aan klanten met psychosociale problematiek.

  • Kennis van de sociale kaart en ervaring met integrale hulpverlening.

  • Ervaring met bestuur-sensitieve taken.

Competenties

  • Klantgericht.

  • Resultaatgericht.

  • Betrouwbaar.

  • Analytisch.

  • Stressbestendig.

  • Inlevingsvermogen.

  • Feedback geven en ontvangen.

  • Vermogen om samen we werken.

  • Proactief.

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure.
Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Eisen

  • HBO Opleiding: Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding.

  • Werkervaring (KOT): Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring op het gebied van Toeslagaffaire opgedaan in de afgelopen 4 jaar.

Wensen

  • Op cv aantoonbaar werkervaring op bestaande dossier van gedupeerden binnen een gemeentelijke organisatie 100.000+, opgedaan in de afgelopen 4 jaar.

  • Op cv aantoonbaar uitstekende kennis van de Participatiewet en Wet gemeentelijke schulphulpverlening. Graag geel arceren op CV.

  • Op cv aantoonbaar ruime werkervaring en affiniteit met hulpverlening aan klanten met psychosociale problematiek, opgedaan in de afgelopen 3 jaar. Graag geel arceren op CV.

  • Op cv aantoonbaar ervaring met integrale schuldhulpverlening (kennis van de technische schuldhulpverlening en WSNP, opgedaan in de afgelopen 3 jaar.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur