Consulent Burgerlijke Stand (PUZA24-1430)

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
90 36 Noord-Holland

Begindatum:

25 nov 2024

Einddatum:

1 feb 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

7 nov 2024

Het is een tijdelijke opdracht van reguliere werkzaamheden ter vervanging van een vaste medewerker. Er sprake is van een indicatie van dienstbetrekking en geen sprake van een opdrachtverstrekking voor zzp. 

De afdeling Publiekszaken is het visitekaartje van de gemeente Amstelveen en Aalsmeer. Het eerste klantcontact begint meestal bij een consulent van deze afdeling. Publiekszaken bestaat uit vier teams: Burgerzaken, Publieksinformatie, Parkeren en het Kernteam  

De Consulent Burgerlijke Stand is verantwoordelijk voor een juiste registratie en het bijhouden van alle Burgerlijke Stand processen: o.a. geboorte, overlijden, huwelijken/partnerschapsregistratie, echtscheiding. Daarnaast verantwoordelijk voor het proces Nederlander worden door naturalisatie/optie. 


Opdracht:
Informatie en advies geven over o.a.:

  • naamskeuze

  • ouderlijk gezag

  • adoptie

  • gerechtelijke vaststelling vaderschap

  • geslachtsnaamwijziging

  • voornaamswijziging

  • inschrijving akten in Den Haag

  • huwelijk/geregistreerd partnerschap

  • omzetting geregistreerd partnerschap in huwelijk

  • echtscheidingsprocedure

  • verkrijgen, verlenen, vaststellen en het verlies van  het Nederlanderschap.

Aanvragen verwerken en afhandelen van o.a.:

  • melding huwelijk of geregistreerd partnerschap

  • omzetting van een geregistreerd partnerschap in een huwelijk 

  • in behandeling nemen van verzoeken tot naturalisatie en optie

  • In ontvangst, in behandeling nemen en controleren van (buitenlandse) stukken i.v.m. huwelijk of geregistreerd partnerschap en naturalisatie en optie.

  • onderzoeken huwelijksbevoegdheid

  • vaststellen nationaliteitsrechtelijke gevolgen verbonden aan een geboorte en afstamming, op grond van de nationaliteitswetgeving

  • afgifte van verloven/uitstel/bespoedigen tot lijkbezorging

  • afnemen verklaring onder ede

  • in behandeling nemen van verzoeken tot naamswijziging

  • maken van akten en verklaringen van huwelijksbevoegdheid

  • brieven Officier van Justitie voor akteverbetering

  • opmaken van akten en latere vermeldingen

  • IND onderzoek m.b.t. buitenlandse brondocumenten

  • uitzoeken en toevoegen nationaliteit t.b.v. BRP

  • afschriften en uittreksels uit de registers van de Burgerlijke stand

  • naamgebruik

  • afstand van Nederlandse nationaliteit

De opdracht loopt t/m 30 juni 2023. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Kandidaatomschrijving

  • Een afgeronde HBO opleiding.

  • Afgeronde opleidingen op het gebied van Burgerzaken/Burgerlijke stand.

  • Ruime ervaring als Consulent Burgerzaken met taakgebied Burgerlijke Stand, waaronder huwelijken, overlijden, geboorte erkenningen, echtscheidingen en naturalisatie aanvragen.

  • Kennis van IPR (internationaal privaatrecht) en nationaliteitswetgeving.

  • M1a + M1b.

  • Ervaring met Key2burgerzaken.

Competentie

  • Omgevingsbewustzijn.

  • Inlevingsvermogen.

  • Samenwerken.

  • Accuraat.

  • Zorgvuldig.

  • Lef.

  • Communicatief zeer vaardig.

In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert. Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure.
Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.