Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectmedewerker Ouderen & Vitaliteit

Gemeente Altena

Sportlaan 170, 4286 ET Almkerk, Nederland

Sluit over 10 dagen
Onbekend 36 Noord-Brabant

Begindatum:

10 nov 2025

Einddatum:

10 mei 2026

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

14 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Doel van de opdracht

De gemeente Altena zoekt tijdelijke ondersteuning in de vorm van een projectmedewerker ouderen & vitaliteit. De medewerker draagt bij aan de uitvoering van gemeentelijke projecten en activiteiten die gericht zijn op het versterken van de vitaliteit, gezondheid en participatie van ouderen. De rol is uitvoerend en praktisch van aard. De medewerker ondersteunt bij de voorbereiding, organisatie en uitvoering van projecten, en verzamelt actuele informatie en data over oudergezondheid en welzijn om beleid en uitvoering te versterken.

Werkzaamheden

De projectmedewerker:

  • Draagt bij aan de uitvoering van projecten en activiteiten gericht op ouderen, vitaliteit en gezondheid.
  • Bereidt bijeenkomsten en evenementen voor en ondersteunt bij de uitvoering.
  • Verzamelt, analyseert en ordent data, cijfers en signalen over oudergezondheid en welzijn.
  • Draagt bij aan monitoring, evaluatie en verslaglegging van projecten.
  • Onderhoudt contact met inwoners, vrijwilligers en organisaties die actief zijn op het gebied van ouderen en vitaliteit.
  • Signaleert kansen en behoeften voor verdere versterking van het ouderenbeleid en lokale initiatieven.
  • Aanwezig bij activiteiten en zorgt voor verslaglegging en nieuwsberichten

Eisen

  • In verband met de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties kan deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP-er. Kandidaat is geen ZZP-er en is op basis van een arbeidsovereenkomst in dienst bij uw bureau.
  • Kandidaat kan een Verklaring Omtrent Gedrag overleggen. Deze mag niet ouder zijn dan 3 maanden.
  • Kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven.
  • Kandidaat is in staat op de startdatum, zoals in de aanvraag wordt aangegeven, te starten met de opdracht. Mits in bezit van een juiste VOG en ondertekende bruikleenovereenkomst voor de laptop.
  • Kandidaat beschikt over een eigen telefoon.
  • Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal HBO/WO niveau. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft recente ervaring met met het uitvoeren van projecten of maatschappelijke initiatieven gericht op ouderen en vitaliteit. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over 1 of over meer referenties.
  • Het uurtarief van de kandidaat is niet hoger dan het maximum tarief.
  • Kandidaat heeft ervaring met werken binnen een (politiek bestuurlijke/gemeentelijke) organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft recente ervaring met het verzamelen en ordenen van gegevens en het verwerken van informatie Dit moet blijken uit het CV.

Wensen en competenties

Wensen

  • Hbo/WO -werk- en denkniveau, bij voorkeur richting gezondheidszorgen communicatie.
  • Aantoonbare ervaring met het uitvoeren van projecten of maatschappelijke initiatieven gericht op ouderen en vitaliteit.
  • Ervaring met het verzamelen en ordenen van gegevens en het verwerken van informatie.
  • Affiniteit met ouderen, gezondheid, vitaliteit en welzijn.
  • Kennis van gemeentelijke werkwijzen en besluitvormingsprocessen is een pré.
  • Kandidaat heeft in de afgelopen jaren ervaring opgedaan met projecten gericht op het bevorderen van vitaliteit van ouderen. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat past binnen het team. Dit moet blijken uit het gesprek.

Competenties

  • Resultaatgericht: werkt doelgericht aan concrete resultaten en houdt overzicht over de voortgang.
  • Organisatorisch vermogen: kan activiteiten effectief plannen, voorbereiden en uitvoeren.
  • Zelfstandig en initiatiefrijk: pakt taken op zonder af te wachten en zoekt actief samenwerking.
  • Samenwerkingsgericht: onderhoudt constructieve relaties met collega's en partners.
  • Analytisch vermogen: kan gegevens en signalen vertalen naar bruikbare inzichten.
  • Flexibel en praktisch ingesteld: schakelt gemakkelijk tussen verschillende taken en prioriteiten.
  • Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kan op verschillende niveaus communiceren. Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijk sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat beschikt over analytisch vermogen. Dit moet blijken uit het gesprek.

Organisatie en team

Klant: Gemeente Altena

Afdeling: Samenleving

Werklocatie: Gemeentehuis

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Het uurtarief is inclusief reiskosten, kosten t.b.v. VOG aanvraag, evt. parkeerkosten en andere onkostenvergoedingen.

Het tarief is inclusief de fee (2,5%), de reiskosten, kosten t.b.v. VOG aanvraag, evt. parkeerkosten en andere onkostenvergoedingen.

Gemeente Altena stelt een laptop in bruikleen ter beschikking om de werkzaamheden voor gemeente Altena op uit te voeren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur