thumbnail
thumbnail
Projectleider implementatie digitaliseren postproces

Gemeente Altena

Sportlaan 170, 4286 ET Almkerk, Nederland

Project- en Programmamanagement
Sluit over 3 dagen
Geen maximum
16 Noord-Brabant

Publicatiedatum:

20-09-2022

Sluitingsdatum:

30-09-2022

Begindatum:

01-10-2022

Einddatum:

31-03-2023

Uren per week:

16

Omschrijving van de opdracht

Projectleider Digitaliseren Postproces
12-16 uur per week voor een periode van een half jaar, optie tot verlenging

Wat doe je als Projectleider Digitaliseren Post?

Als projectleider geef jij vorm aan de doorontwikkeling van het postproces voor de gehele organisatie. Hieronder valt het digitaliseren van de uitgaande post, het doorontwikkelen (waar nodig) van de inkomende post en het bevorderen van het gebruik van de Berichtenbox van MijnOverheid.nl door burgers.

De gemeente Altena is voornemens de uitgaande post uit te besteden aan een postverwerker.
Als projectleider inventariseer je, samen met inkoop- en de domeinspecialisten, de aanbestedingseisen en -wensen, doe je marktoriëntatie, adviseer en begeleid je de aanbesteding.  

Na de definitieve gunning ben je in de lead voor de implementatie van het nieuwe proces inclusief het nieuwe platform. Het proces is in grote lijnen bedacht, maar staat niet vast. We rekenen hierbij op jouw specialistische kennis en ervaring. De gemeente Altena geeft voorkeur aan een iteratieve en incrementele implementatie, per team. Daarnaast zorg je voor een goede archivering en opslag van documenten.

De gemeente Altena is aangesloten op MijnOverheid.nl. Een onderdeel van je opdracht is, om samen met team communicatie, een campagne op te stellen om burgers te motiveren hun MijnOverheid account in gebruik te nemen. Eveneens adviseer je 0ver structurele maatregelen om het gebruik van de Berichtenbox van MijnOverheid onder burgers te motiveren.

Als projectleider ben je voorzitter van de projectgroep en rapporteer je aan de stuurgroep. In beginsel is de opdracht voor een half jaar. Verlenging is mogelijk wanneer de opdracht hierom vraagt.

Achtergrond
Gemeente Altena wil met het automatiseren en digitaliseren van het postproces een efficiënte, vernieuwende werkwijze introduceren voor onze medewerkers en zo ook de (interne) dienstverlening verbeteren. Momenteel worden de poststromen handmatig verwerkt op verschillende gemeentelijke locaties. De voorziening “digitaal ondertekenen” is al door ons in het postproces geïntroduceerd evenals de aansluiting bij de Berichtenbox van MijnOverheid.

Wat vragen wij van jou?
Als projectleider ben jij een organisatietalent en natuurlijk leider. Je hebt ruime ervaring als projectleider, in het bijzonder in het leiden van soortgelijke implementaties, bij voorkeur en dus als pré in gemeentelijke organisaties. Je hebt kennis van het postproces en de markt voor postverwerkers. Je kent de gemeentelijke cultuur en bent sensitief voor de verandering onder medewerkers en wat dat binnen de organisatie te weeg brengt. Je weet jezelf goed te positioneren en verplaatst je makkelijk binnen de verschillende gelederen van de organisatie. Je hebt een afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau. Je bent punctueel, politiek sensitief en communicatief vaardig. We verwachten van jou dat je gemiddeld 12 tot 16 uur per week beschikbaar bent, minimaal verdeeld over twee, maar bij voorkeur verdeeld over drie dagen per week bij 16 uur inzet.  Hiermee wil Altena de bereikbaarheid van de projectleider voor de interne organisatie en de voortgang van de implementatie maximaal ondersteunen en borgen.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl. 

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.
 

Documenten:

Vind jouw droomopdracht

Zoek jouw droomopdracht in ons portaal en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs nog dezelfde dag contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Projectleider implementatie digitaliseren postproces die deze organisatie zoekt?