Communicatieadviseur

Gemeente Altena

Sportlaan 170, 4286 ET Almkerk, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 24 Noord-Brabant

Begindatum:

8 sept 2025

Einddatum:

16 nov 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

12 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Draag jij met jouw communicatieadvies bij aan onze zichtbaarheid en toekomst op het gebied van een duurzame samenleving? Krijg jij positieve energie van onderwerpen als mobiliteit en economie? Beschik jij over bestuurlijke sensitiviteit en durf jij verantwoordelijkheid te nemen? Zo ja, dan zijn wij op zoek naar jou!

Jouw werk

In jouw rol als communicatieadviseur ga je zowel zelfstandig als in teamverband aan de slag met uiteenlopende projecten voor de gemeente Altena. Je werkzaamheden hebben grote impact op onze inwoners, bedrijven, verenigingen en de regio. Daarom kunnen gemeentebestuur en collega's rekenen op jouw professionele ondersteuning. Vanwege uitbreiding van ons team zoeken we een ervaren adviseur die aan de slag gaat met de communicatie rondom mobiliteit en economie. Of het nu gaat om wethouders, beleidsmedewerkers of andere collega's; jij neemt de verantwoordelijkheid en zorgt tijdig voor een passend advies.

Een greep uit je werkzaamheden:

  • Advies en ondersteuning van het college, managers, beleidsmedewerkers en organisatie over diverse vraagstukken en processen
  • Je biedt ondersteuning aan de organisatie met betrekking tot pers- en publieksvoorlichting
  • Vertaling van actuele issues in een heldere creatieve communicatieaanpak
  • Voor verdere professionalisering van het cluster communicatie werk je nauw samen met de andere adviseurs.

Eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde opleiding op hbo-niveau

  • Aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur en werkzaamheden zoals het opstellen van adviezen en ervaring in pers- en publieksvoorlichting

  • Affiniteit met onderwerpen mobiliteit, wonen, publiek en veiligheid

  • De beschikking over uitstekende schriftelijke-, communicatie- en adviesvaardigheden.

  • Kandidaat kan een Verklaring Omtrent Gedrag overleggen. Deze dient z.s.m. aangevraagd te worden
    door de leverancier na gunning ban de opdracht. Pas wanneer de VOG in bezit is kan gestart worden
    met de opdracht. Op basis van het volgende profiel dient de VOG aangevraagd te worden:

    • Algemeen screeningsprofiel

    • Risicogebieden : 1,4,

    • Functieaspecten : 11,12,41

  • Kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven.

  • Kandidaat is in staat op de startdatum, zoals in de aanvraag wordt aangegeven, te starten met de opdracht. Mits in bezit van een juiste VOG en ondertekende bruikleenovereenkomst voor de laptop.

  • Gemeente Altena stelt een laptop in bruikleen ter beschikking om de werkzaamheden voor gemeente Altena op uit te voeren. Opdrachtgever is ermee akkoord dat deze laptop ter beschikking gesteld wordt. Kandidaat stemt ermee in om deze laptop te gebruiken voor het uitvoeren van de werkzaamheden en zal hiervoor een bruikleenovereenkomst ondertekenen via Flex-West-Brabant.

  • Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau. Dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat heeft recente ervaring als communicatieadviseur en werkzaamheden zoals het opstellen van adviezen en ervaring in pers- en publieksvoorlichting. Dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat beschikt over 1 of over meer referenties.

  • Het uurtarief van de kandidaat is niet hoger dan het maximum tarief. (Tarief is inclusief de fee (2,5%), de reiskosten, kosten t.b.v. VOG aanvraag, evt. parkeerkosten en andere onkostenvergoedingen.)

Wensen en competenties

  • Kandidaat heeft ervaring als communicatieadviseur binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat heeft ervaring met werken binnen een politiek bestuurlijke context. Dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat heeft affiniteit en ervaring met communicatie op het gebied van economie. Dit moet
    blijken uit het CV.

  • Kandidaat heeft ervaring met pers- en publieksvoorlichting. Dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat heeft kennis van en affiniteit en ervaring met werken met de inzet van sociale media. Dit
    moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat past binnen het team. Dit moet blijken uit het gesprek.

  • Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kan op verschillende niveaus
    communiceren. Dit moet blijken uit het gesprek.

  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijk sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek.

  • Kandidaat beschikt over over uitstekende adviesvaardigheden. Dit moet blijken uit het gesprek.

  • Tijdens het gesprek zal van de kandidaat een korte presentatie verwacht worden over hoe hij/zij de
    opdracht binnen de gemeente Altena aan zal pakken (hiervoor wordt extra informatie verschaft)

Competenties

  • Enthousiasme voor onderwerpen zoals de verbreding van de A27, de ontwikkeling van de haven en het bevorderen van de lokale economie

  • Een open houding

  • Goed gevoel voor politieke sensitiviteit

  • Overzicht behouden

Organisatie en team

Altena combineert veelzijdigheid en vernieuwing op de grens van Noord-Brabant, Zuid-Holland en Gelderland. Op 226 km² vind je een unieke mix van groen, water, innovatieve landbouw en ondernemerschap, met de op één na grootste binnenvaarthaven van Nederland. Ambitie drijft ons: duizenden nieuwe woningen bouwen, een verbreding van de A27, uitbreiding van de binnenhaven en aandacht voor duurzaamheid en natuur staan de komende jaren op de agenda. Op onze vruchtbare grond voor groei hebben we aandacht voor jouw ontwikkeling, dus krijg je daar alle ruimte voor. Samen met meer dan 500 enthousiaste collega’s werken we aan een stabiele toekomst voor ondernemers en inwoners van onze gemeente. 

Team Bestuursondersteuning

Team Bestuursondersteuning bestaat uit circa 35 professionals met verschillende expertisegebieden, zoals communicatiemedewerkers en (strategisch) communicatieadviseurs, bestuurs- en directieadviseurs, privacy specialisten, juristen. Het taakveld is in alle opzichten een echt team dat altijd voor elkaar klaar staat. Iedereen levert een actieve bijdrage en zet zich optimaal in voor een goed resultaat.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Niet bekend
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur