Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland
Begindatum:
1 dec 2025Einddatum:
1 jun 2026Publicatiedatum:
17 nov 2025Als medewerker handhaving binnen de gemeente Alphen aan den Rijn is geen dag hetzelfde. Gezien de samenstelling van ons jonge team zoeken wij voor deze functie bij voorkeur iemand met ruimere levenservaring. Voor deze functie verwachten wij het volgende van de geschikte kandidaat.
Tevens verricht je toezicht en handhavingswerkzaamheden voor de gemeente. APV (algemene plaatselijke verordening), afvalstoffenverordening en andere wet- en regelgeving toegepast. Signaleer je overtredingen op basis van deze verordeningen, en stelt daarbij bestuurlijke boetes en/of proces verbaal op. Ook ontvang je meldingen en klachten die je moet oppakken in de openbare ruimte, zoals afval dumpingen, verkeerd parkeren, jeugdoverlast, hondenpoep etc. Daarbij geef je ook voorlichting, verstrekt informatie en voorziet in aanwijzingen aan publiek en belanghebbenden.
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. We zijn een gemeente met unieke combinatie van stedelijke projecten en ruimtelijke vraagstukken in een landelijk gebied. 132,5 km2, waarvan 6 km2 water en 8 kernen, midden in het Groene Hart: dat is Alphen aan den Rijn. Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 25 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 21 november bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek.
Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Alphen aan den Rijn mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Alphen aan den Rijn. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).
Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Trede is afhankelijk van ervaring en kunde.
CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr Za Zo. Onregelmatige dienst en toeslagpercentages: Maandag t/m vrijdag tussen 06.00 en 08.00 uur en tussen 18.00 en 22.00 uur: Toeslag: 20% van het uurloon. Maandag t/m vrijdag tussen 00.00 en 06.00 uur en tussen 22.00 en 24.00 uur: Toeslag: 40% van het uurloon. Zaterdag tussen 00.00 en 24.00 uur: Toeslag: 75% van het uurloon. Zon- en feestdagen genoemd in artikel 6.6 tussen 00.00 en 24.00 uur: Toeslag: 100% van het uurloon.
Overige informatie: De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag Politiegegevens (VOG-P) vragen.