Logo van Gemeente Alphen aan den Rijn
Logo van Gemeente Alphen aan den Rijn

medewerker handhaving

Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland

Sluit over 3 dagen

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

17 nov 2025
Opdracht tarief 75Opdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als medewerker handhaving binnen de gemeente Alphen aan den Rijn is geen dag hetzelfde. Gezien de samenstelling van ons jonge team zoeken wij voor deze functie bij voorkeur iemand met ruimere levenservaring. Voor deze functie verwachten wij het volgende van de geschikte kandidaat.

Werkzaamheden

  • Aanwezig in de wijk;
  • Aansluiten bij bestaande netwerken (wijkteams, externe partners);
  • Deelnemen aan projecten politie;
  • Informatie gestuurd werken;
  • Informatie analyseren en delen waar nodig;
  • Obv informatie planmatig onderwerpen aanpakken;
  • Structureel aansluiten bij integrale controles;
  • Signalen ondermijning delen met partners;
  • Controle digitaal opkopersregister (DOR).

Tevens verricht je toezicht en handhavingswerkzaamheden voor de gemeente. APV (algemene plaatselijke verordening), afvalstoffenverordening en andere wet- en regelgeving toegepast. Signaleer je overtredingen op basis van deze verordeningen, en stelt daarbij bestuurlijke boetes en/of proces verbaal op. Ook ontvang je meldingen en klachten die je moet oppakken in de openbare ruimte, zoals afval dumpingen, verkeerd parkeren, jeugdoverlast, hondenpoep etc. Daarbij geef je ook voorlichting, verstrekt informatie en voorziet in aanwijzingen aan publiek en belanghebbenden.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na (minimaal) 1040 uur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met de Alcoholwet;
  • In het bezit van een geldig HTV en/of BOA getuigschrift;
  • Aantoonbaar in het bezit van een rijbewijs B, benoem dit in het cv;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als toezichthouder / handhaver;
  • Maximaal tarief van 75,- exclusief btw, inclusief woon-werk verkeer en fee Flextender;
  • Uiterlijk per 8 december 2025 beschikbaar voor 36 uur per week.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring als BOA (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met de wet en regelgeving op het gebied van handhaving, advisering en support, licht dit duidelijk toe in het cv (30 punten);
  • Minimaal een afgeronde mbo4 opleiding (10 punten);
  • Aantoonbaar in het bezit van certificaat Alcoholwet (20 punten).

Competenties

  • Communicatief;
  • Samenwerkingsgericht;
  • Resultaatgericht;
  • Klantgericht;
  • Veranderingsbereid;
  • Slagvaardig.

Organisatie en team

Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. We zijn een gemeente met unieke combinatie van stedelijke projecten en ruimtelijke vraagstukken in een landelijk gebied. 132,5 km2, waarvan 6 km2 water en 8 kernen, midden in het Groene Hart: dat is Alphen aan den Rijn. Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 25 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 21 november bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Alphen aan den Rijn mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Alphen aan den Rijn. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).

Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Trede is afhankelijk van ervaring en kunde.

CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr Za Zo. Onregelmatige dienst en toeslagpercentages: Maandag t/m vrijdag tussen 06.00 en 08.00 uur en tussen 18.00 en 22.00 uur: Toeslag: 20% van het uurloon. Maandag t/m vrijdag tussen 00.00 en 06.00 uur en tussen 22.00 en 24.00 uur: Toeslag: 40% van het uurloon. Zaterdag tussen 00.00 en 24.00 uur: Toeslag: 75% van het uurloon. Zon- en feestdagen genoemd in artikel 6.6 tussen 00.00 en 24.00 uur: Toeslag: 100% van het uurloon.

Overige informatie: De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag Politiegegevens (VOG-P) vragen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr