Logo van Inhuurdesk
Logo van Inhuurdesk

Senior casemanager Omgevingsverzoeken

Inhuurdesk

Jacob van Campenweg 55, 3067 LH Rotterdam, Nederland

Sluit over 5 dagen

Begindatum:

2 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

18

Publicatiedatum:

17 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 18
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Wat zijn je werkzaamheden?

Je bent verantwoordelijk voor het totale proces en de inhoud van de verschillende omgevingsverzoeken (meldingen, vooroverlegplannen en omgevingsvergunningen). Je beoordeelt verzoeken aan wet- en regelgeving, waaronder het tijdelijk Omgevingsplan en het Besluit bouwwerken leefomgeving. Je vraagt advies aan interne en externe adviseurs en verwerkt deze integraal.
Je adviseert inwoners en ondernemers met betrekking tot het tijdelijke Omgevingsplan en vergunningsvrij bouwen etc., zowel mondeling als schriftelijk (mail, telefonisch en brief).

Eisen

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk en evt fee kosten).
  • Met deze aanbieding wordt geen trainee aangeboden.
  • Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan. De kandidaat wordt in loondienst aangeboden.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een afgeronde HBO opleiding.
  • Aanvullende opleidingen ABW-1 (Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht) en bij voorkeur ABW-2.
  • Relevante werkervaring als Casemanager Omgevingsverzoeken zoals omschreven in de werkzaamheden.
  • Ervaring in de regio van Utrechtse Heuvelrug is een pre.
  • Het cv is voorzien van referenties (naam, functie en contactgegevens referent).
  • De kandidaat beschikt over een eigen mobiele telefoon en laptop.
  • De kandidaat kan en reserveert de tijd voor de selectiegesprekken alvast in de agenda.

Competenties

  • Je bent een planner en organisator.
  • Je hebt affiniteit met automatisering.
  • Je bent transparant en daadkrachtig, je kan binnen de gegeven ruimte van regelgeving met anderen tot oplossingen komen.
  • Je bent een netwerker, representatief, een teamspeler en beschikt over goede communicatieve vaardigheden.
  • Je hebt kennis en affiniteit met processen en procesgericht werken.
  • Je bent een generalist die werkt als een spin in het web bij de afhandeling van de vergunningen, meldingen en vooroverleg plannen.
  • Je stuurt op een goede dienstverlening, korte doorlooptijden en een integraal besluit.
  • Je bent resultaatgericht, proactief, flexibel, werkt en denkt integraal en beschikt over gevoel voor ambtelijke, politieke en bestuurlijke verhoudingen.
  • Je kunt omgaan met conflictsituaties, maar blijft klantvriendelijk.
  • Tenslotte ben je iemand die het initiatief toont, verantwoordelijkheid neemt, lef heeft en je kunt je inleven in een ander.
  • Onze kernwaarden zijn: omgevingsgevoelig, verantwoordelijk, dienstverlenend, samenwerkend en zelfreflectief.

Organisatie en team

Business unit: Gemeente Utrechtse Heuvelrug
Afdeling: Omgeving- team omgevingsverzoeken
Werklocatie: Doorn

Gespreksinformatie

De selectiegesprekken zijn op donderdag 4 december ingepland.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Gewenste contractvorm: Detachering.
Optie tot verlenging: ja, vaker tot max 31-12-2029.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr