Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

HR Business Partner

Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland

Sluit over 10 dagen
110 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

23 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Je verricht je opdracht voor het team HRM binnen de Sector Mens Organisatie en Communicatie (MOC). Je begrijpt als HR Business Partner de business van de klant en bent volwaardig gesprekspartner van het management. Je adviseert gevraagd en ongevraagd bij de uitvoering van het HR beleid en instrumenten: zoals o.a. ziekteverzuim, functioneren, functiewaardering, Strategische Personeelsplanning (SPP) etc. Daarbij rond jij een aantal lopende complexe dossiers, waarin vooral sprake is van bijzondere rechtspositie (wethouders, appa, etc), succesvol af. De verdere implementatie van de reorganisatie is onderdeel van deze opdracht. Je adviseert het management over organisatieontwikkeling, teamontwikkeling, inzetbaarheid, talentmanagement, werkgeluk en SPP binnen hun domein(en) en helpt hen op weg in het realiseren van de reorganisatiedoelen binnen de nieuwe organisatiestructuur die per 1 juli 2025 van start is gegaan. Je vervult een rol in het project GRIP, dat eind februari 2026 klaar moet zijn, waarin je advies geeft over benodigde formatie, functies, formatie en budgetten binnen enkele teams en sectoren. Je levert hiervoor een advies op aan de opdrachtgever, begeleidt desgewenst werksessies met leidinggevenden en/of teams om de strategische koers te bepalen.

Resultaten: Aan het eind van jouw opdracht heb je bijgedragen aan het werkend krijgen van de nieuwe organisatiestructuur waarbij sectormanagers en teammanagers integraal samenwerken, ligt er een passend formatieplan en hebben leidinggevenden hun leiderschapskwaliteiten verder ontwikkeld als integraal manager. Daarnaast krijg jij de opdracht om regie te voeren op het verder vormgeven van strategisch businesspartnerschap in de organisatie voor de verschillende disciplines van Bedrijfsvoering (HR, Financien, Communicatie, Juridisch etc). Dit zal in samenwerking zijn met de betreffende disciplines en het DT waarbij het resultaat is dat er een visie gevormd is op strategisch businesspartnerschap en er implementatieplan ligt voor 2026-2027. Voor team HRM betekent de uitkomst van de opdracht dat er een visie en ontwerp ligt op het vernieuwde team HRM (per 1 juli 2025) waarbij taken, rollen en functies beter in verbinding tot elkaar staan (ook met de HR beleid- en organisatieadvies rol) en het functiehuis toekomstbestendig is. Je bent een deskundige en stevig gesprekspartner en HR professional op alle niveaus. Je hebt ervaring in verandermanagement, organisatieontwikkeling en cultuurveranderingen en weet verschillende interventietechnieken toe te passen. Je bent goed in staat om tot de kern van vraagstukken te komen, leidinggevenden te adviseren en coachen uitgaande van integraal management in een veranderende dynamische omgeving. Je hebt hierbij relevante werkervaring in vergelijkbare opdrachten bij een overheidsinstantie opgedaan (bij voorkeur Gemeente van vergelijkbare omvang). Je bent vrij in hoe je jouw opdracht vorm geeft en het indelen van de werkdagen. Je geeft geen leiding aan collegas en resulteert niet onder een leidinggevende tijdens het uitvoeren van bovenstaande opdracht. Je informeert de opdrachtgever periodiek over de behaalde resultaten en voortgang.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van HRM;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als HR Businesspartner binnen een overheidsorganisatie;
  • Een maximum uurtarief van 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar in een senior positie als HR Businesspartner binnen een overheidsorganisatie;
  • Aantoonbare werkervaring als HR Businesspartner binnen een gemeente met de nadruk op complexe, zware dossiers en bijzondere rechtpositie die van toepassing kan zijn, licht dit duidelijk toe met een voorbeeld in het cv;
  • Aantoonbare werkervaring met het ontwerpen en implementeren van een strategisch businesspartnerschap, licht dit duidelijk toe met een voorbeeld in het cv;
  • Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van het implementatieproces van een reorganisatie en organisatieveranderingen;
  • Uiterlijk beschikbaar per 15 september 2025 voor minimaal 36 uur per week.

Wensen en competenties

Wensen

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

Competenties

  • Communicatief sterk (in woord en schrift);
  • Coachende vaardigheden;
  • Klant en resultaatgericht;
  • Doortastend (snel kunnen begrijpen en inspelen op de klantvraag);
  • Organisatiesensitief.

Organisatie en team

Je verricht je opdracht voor het team HRM binnen de Sector Mens Organisatie en Communicatie (MOC). Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners. Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollegas en een teamleider. Een groot aantal collegas werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 11 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 28 augustus 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 29 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 2 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur