HR Adviseur

Stadsplein 1B, 3431 LZ Nieuwegein, Nederland

Sluit over 2 dagen
Geen maximum 28-36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

28 - 36

Publicatiedatum:

23 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Je hebt een proactieve  adviesfunctie op HR-gebied. Jij bent hét aanspreekpunt voor de teamleiders en je adviseert gevraagd en ongevraagd over HRM-vraagstukken. Je doet dit samen met een andere HR-adviseur, een strategisch HR-adviseur en drie collega’s op de HR- en salarisadministratie.

  • Je bent hét aanspreekpunt binnen HR samen met je collega HR-adviseur en je geeft op zowel operationeel- als tactisch niveau brede advisering aan managers en medewerkers.

  • Je hebt een actieve rol in de advisering op het gebied van in-, door- en uitstroom. Dit varieert van vraagstukken op het gebied van mobiliteit en verzuim tot werving en selectie procedures. Je werk speelt zich af binnen de context van een organisatie die op meerdere manieren in beweging is. Vanuit deze context heeft HR een rol in vraagstukken op het gebied van (re-)organisatie en medezeggenschap.

  • In 2025 speelt er een aantal projecten/thema’s waar HR trekker van is, bijvoorbeeld de (eindfase van de) herijking van het functiehuis, verbetering van de aanpak op arbo en verzuim en optimalisatie van diverse HR-processen. Als interim-collega hopen we ook op dit soort onderwerpen te kunnen leren van jouw ervaring en input die je ons hierop kunt geven.

  • In het afgelopen jaar is hard gewerkt aan het verstevigen van de basis van alle HR-processen en de HR-dienstverlening, Samen met het team bouw je verder mee aan deze basis door een eenduidige manier van werken, nauwe onderlinge samenwerking en door lastige gesprekken niet uit de weg te gaan.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als HR adviseur;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met verzuimbegeleiding. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan;
  • Minimaal 50% van de werktijd aanwezig op het kantoor van WIL.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met AFAS. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan (30 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente en/of gemeentelijke organisatie (35 punten);
  • Aanwezig op kantoor op de dinsdagen (35 punten).

Competenties

  • Proactief
  • Omgevingsbewust
  • Oplossingsgericht

Organisatie en team

Werk en Inkomen Lekstroom (WIL) is de uitvoeringsorganisatie voor werk, inkomen en schuldhulpverlening voor de gemeenten Houten, IJsselstein, Lopik en Nieuwegein. Vanuit het Stadshuis in Nieuwegein en deels ook op locatie werken we met ruim 200 mensen aan het gericht vooruit helpen van onze klanten. Wij bieden inkomensondersteuning en verstrekken uitkeringen waar nodig. Ook stimuleren we mensen om naar vermogen mee te doen in de maatschappij. Bij WIL werken we vanuit een mensgerichte aanpak. Waar mogelijk passen we maatwerk toe binnen de geldende wet- en regelgeving.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij Werk en Inkomen Lekstroom zijn gepland op donderdag 31 juli 2025, van 09:00 uur tot 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk bericht op woensdag 30 juli 2025. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van Werk en Inkomen Lekstroom inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Voor de zzp'er

  • Werk en Inkomen Lekstroom heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval u een Toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval u een Toeleverancier bent de Tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de Wijziging Leidraad Invordering nr. BLKB2012/1062M.

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal de externe partij 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal de externe partij 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur