Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Consulent Inkomen

Stadsplein 1B, 3431 LZ Nieuwegein, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 32-36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

3 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Als Consulent Inkomen beoordeel en rapporteer je zelfstandig over de rechtmatigheid van aanvragen levensonderhoud, beeindigingen en mutaties op het gebied van de Participatiewet, IOAW en (voor een klein deel) IOAZ. Je verzorgt de intake en behandelt complexe aanvragen op het terrein van bijstandsuitkeringen en informeert en adviseert de burgers hierover. Ook heb je een verwijsfunctie zowel intern naar andere afdelingen of extern naar maatschappelijke instanties in het kader van zo te noemen multi-problematiek. Het geven van voorlichtingsbijeenkomsten aan zowel klanten als netwerkpartners behoort ook tot jouw takenpakket. Je doet onderzoek naar de juistheid van de verstrekte uitkering en op basis hiervan doe je voorstellen voor het terugvorderen en/of opleggen van boeten. Door jouw analytische en diagnostische vaardigheden ben je in staat de situatie van de klant goed in beeld te brengen. Maatwerk bieden en tegelijkertijd op tijd knopen doorhakken zijn kenmerkend voor de manier waarop jij te werk gaat. Als vanzelfsprekend signaleer je vermoedens van financiele problemen en oneigenlijk gebruik van middelen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als consulent Inkomen
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met Suite. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de participatiewet, algemene wet bestuursrecht en regelingen met inkomensafhankelijke componenten. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van SJD of rechten; (50 punten)
  • Kandidaat is bereid om minimaal 2 dagen te werken op kantoor van Werk en Inkomen Lekstroom, waaronder op de vrijdag (50 punten). Geef in het CV duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • zorgvuldig handelen
  • samenwerken
  • sterk in oordeelsvorming en conflicthantering
  • oplossingsgericht en bereid om verder te kijken dan je eigen domein
  • Affiniteit met toepassen van de menselijke maat en klant centraal.

Organisatie en team

Werk en Inkomen Lekstroom (WIL) is de uitvoeringsorganisatie voor werk, inkomen en schuldhulpverlening voor de gemeenten Houten, IJsselstein, Lopik en Nieuwegein. Vanuit het Stadshuis in Nieuwegein en deels ook op locatie werken we met ruim 200 mensen aan het gericht vooruit helpen van onze klanten. Wij bieden inkomensondersteuning en verstrekken uitkeringen waar nodig. Ook stimuleren we mensen om naar vermogen mee te doen in de maatschappij. Bij WIL werken we vanuit een mensgerichte aanpak. Waar mogelijk passen we maatwerk toe binnen de geldende wet- en regelgeving.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 20 oktober 2025, van 13:00 uur tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Werk en Inkomen Lekstroom heeft er voor gekozen om een externe administratieve broker in te zetten. Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de Wijziging Leidraad Invordering nr. BLKB2012/1062M. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 8 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 9 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 10 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur