Beleidsadviseur Sociaal Domein (Wonen, Zorg en Welzijn en Vervoer)

Dr. Reilinghplein 1, 4141 DA Leerdam, Nederland

Sluit over 4 dagen
Geen maximum 20 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

3 okt 2025

Omschrijving

De gemeente Vijfheerenlanden zoekt een ervaren beleidsadviseur Wonen Zorg en Vervoer die direct inzetbaar is op een aantal urgente beleidsopgaven binnen dit thema. De werkzaamheden richten zich op het ontwikkelen, implementeren en evalueren van beleid op het snijvlak van wonen, zorg en welzijn alsmede ook vervoer. De voorkeur gaat uit naar een kandidaat met aantoonbare ervaring in zowel beleidsontwikkeling als projectleiding binnen gemeentelijke en regionale samenwerkingsverbanden.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden
De beleidsadviseur wordt onder andere verantwoordelijk voor:

  1. Beleidsmatige ondersteuning bij de implementatie van een regionaal project.

  2. Beleidsmatige bijdrage aan 2 huisvestingsopdrachten, met aandacht voor doelgroep bepaling en benodigde ondersteuning.

  3. Beleidsmatige betrokkenheid bij de ontwikkeling van een woonvoorziening voor kortdurende opvang, inclusief zorgcomponent.

  4. Coördinatie van de projectgroep Wonen, Welzijn en Zorg, inclusief het uitwerken van de visie en afspraken.

  5. Doorontwikkeling van de contigentregeling voor woningzoekenden met en woonvraag.

  6. Beleidsontwikkeling en afstemming rondom doelgroepenvervoer, inclusief regionale samenwerking en aansluiting bij Wmo-voorzieningen.

Eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar met beleidsadvisering Sociaal Domein bij een gemeente;

  • Aantoonbare werkervaring m.b.t. Wmo, Wonen en Zorg;

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur en projectleider binnen het sociaal domein bij gemeenten, met aantoonbare successen in beleidsontwikkeling en implementatie; (30 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met beleidsontwikkeling en uitvoering op het gebied van Wmo, WLZ en beschermd wonen, huisvesting, zorgnetwerken inclusief regionale samenwerking (10 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met beleidsontwikkeling en afstemming rondom doelgroepenvervoer, zoals leerlingenvervoer en ouderenvervoer, binnen gemeentelijke en regionale context (35 punten);

  • Werkervaring binnen gemeenten in de regio en aangrenzende gebieden, met bewezen samenwerking in regionale verbanden en kennis van de dynamiek. (benoem dit duidelijk in het cv)(25 punten).

Competenties

  • Zelfstandig kan opereren in een politiek-bestuurlijke omgeving

  • Snel kan schakelen tussen strategisch en operationeel niveau

Organisatie en team

De gemeente Vijfheerenlanden ligt in het midden van het land, in de provincie Utrecht tussen de rivieren Lek en Linge. Een prachtig gebied met polders, uiterwaarden, dijken, molens, boerderijen, steden en dorpen. Vijfheerenlanden ligt centraal bij de snelwegen A2, A15 en A27. In deze groene gemeente wonen ruim 60.000 inwoners. De 16 woonplaatsen hebben elk hun eigen identiteit.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Overige informatie

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Gemeente Vijfheerenlanden faciliteert geen laptop.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur