Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Programmamanager Regionale Informatievoorziening

Soestdijkseweg Zuid 173, 3721 AH Bilthoven, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 24 tot 32 Utrecht

Begindatum:

1 aug 2022

Einddatum:

1 aug 2023

Uren per week:

24 tot 32

Publicatiedatum:

23 jun 2022

Organisatie
De gemeenten De Bilt, Baarn, Bunnik, Soest, Utrechtse Heuvelrug, Wijk bij Duurstede en de Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug werken samen aan hun informatievoorziening. Gezamenlijk leveren zij dienstverlening aan ca 200.000 inwoners.

De organisaties zijn gezamenlijk eigenaar van de Gemeenschappelijke Regeling Regionale Informatie Dienst Utrecht (RID). De RID voorziet in een werkende infrastructuur en ICT-oplossingen.

Visie Digitale gemeenten

De regionale samenwerking op het gebied van informatievoorziening krijgt vorm op basis van de net geformuleerde visie Digitale gemeenten van de toekomst. In deze visie op onze informatievoorziening staan onze inwoners centraal. Onze ambitie is om de kansen die digitalisering bieden maximaal te benutten en zo (mede) een bijdrage te leveren een gezonde leefomgeving.

We volgen hiermee de Digitale agenda 2024.

De ontwikkelingen in dit vakgebied gaan in een razend tempo. De regionale samenwerking groeit hierin mee. Namens het gemeenschappelijk directeuren overleg van de samenwerking in regionale informatievoorziening (GDO) zoekt de gemeente De Bilt daarom een programmamanager die ons helpt bij de verdere inrichting van onze regionale informatievoorziening én mede vormgeeft aan onze toekomstige i-samenwerking.

Opdracht

  • Je geeft leiding aan een programma met regionale, gezamenlijke projecten en activiteiten zoals verwoord in de Visie digitale gemeenten van de toekomst. Dat betekent leiding geven aan een programma met regionale, gezamenlijke projecten en activiteiten rondom applicatieharmonisatie, service level management, functioneel beheer, leveranciers- en inkoopmanagement, datagericht werken, architectuur, informatiebeveiliging, privacy, governance, risico management en verdere digitalisering.

  • Je projectgroepen zijn samengesteld uit medewerkers van de deelnemende partners, die bezig zijn met het vormgeven, uitwerken en implementeren van onderdelen van de i-samenwerking. Denk hierbij aan informatiemanagers, informatie adviseurs, ict-regisseurs, CISO’s, functioneel beheerders, etcetera. Je inspireert en stimuleert hen bij het verder ontwikkelen van de i-samenwerking.

  • Je werkt in nauwe afstemming met de managers en/of directeuren die bij de aangesloten gemeenten en sociale dienst verantwoordelijk zijn voor de informatievoorziening en die gezamenlijk opdrachtgever zijn voor de ontwikkelingen in de regionale informatievoorziening.

  • Je bent verantwoordelijk voor het faciliteren en vormgeven van een goede i-samenwerking. Dit leidt onder andere tot het goed kunnen uitoefenen van onze opdrachtgeversrol richting onze ICT samenwerkingspartner RID Utrecht.

  • Vanuit het partnerschap zoek je actief naar samenwerking met de RID. Je betrekt hen bij informatievoorzieningsvraagstukken waar nodig en houdt vinger aan de pols met betrekking tot de geleverde dienstverlening.

  • Je verantwoordt je financiële en inhoudelijke taakstelling aan het collectief van gemeentesecretarissen

  • Je bent strategisch partner van de directies op programma’s als innovatie, digitalisering en datagedreven werken.

  • Je hebt een externe blik en brengt de buitenwereld naar binnen.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Programma- Transitie- of Implementatiemanager

Gunningscriteria (weging)

  1. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het opzetten en aansturen van programma’s en/of projecten op het gebied van informatievoorziening/informatiemanagement (15 punten)

  2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met veranderprocessen op het gebied van informatievoorziening/informatiemanagement (15 punten);

  3. Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Programma- Transitie of Implementatiemanager bij een overheidsorganisatie (30 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring in een leidinggevende rol bij een gemeentelijke organisatie (20 punten);

  5. Een afgeronde opleiding in de richting van bedrijfskunde/bedrijfsinformatie of bestuurlijke informatiekunde (20 punten):
    - Een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau (10 punten):
    - Een afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau (20 punten).

Competenties

  1. Je bent een verbindend leider, toont eigenaarschap en geeft vertrouwen aan de professionals met wie je samenwerkt.

  2. Je neemt de leiding als het gaat om vraagstukken die zich afspelen binnen je vakgebied. Je weet om te gaan met het mandaat dat je krijgt én bent in staat rekening te houden met de verschillen die er zijn tussen de organisaties waarvoor je werkt.

  3. Bij voorkeur weet je weet hoe je strategisch beleid maakt en verwoord.

  4. Gevoel voor politiek bestuurlijke verhoudingen.

Functieschaal
Schaalindicatie 13 Cao Gemeenten.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, ma – di – wo  - do – vr.

Planning
De gesprekken zijn gepland op donderdag 7 juli 2022 van 09.00 uur tot 12.30 uur bij de gemeente Soest. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 6 juli 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.