thumbnail
thumbnail

Jurist Ruimtelijke Ordening

De Bilt

Soestdijkseweg Zuid 173, 3721 AH Bilthoven, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€105
32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 feb 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

10 feb 2024

Organisatie
Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus. Onze ongeveer 250 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken. 

Meer informatie vindt u op de pagina Onze organisatie.

Opdracht
Vanwege het grote aantal ruimtelijke projecten dat actueel is in onze gemeente, zijn wij op zoek naar een Jurist Ruimtelijke Ordening die zich wil inzetten om een bijdrage te leveren aan diverse ruimtelijke projecten/procedures in Gemeente De Bilt. Deze projecten liggen met name op het snijvlak tussen het thema duurzaamheid en RO met de daarbij behorende ruimtelijk-juridische procedures. Denk bijvoorbeeld aan de aanleg van een zonneweide. Samen met de twee vaste beleidsadviseurs RO richt je je op het doorlopen van ruimtelijke procedures van initiatief tot en met omgevingsvergunning. Je begeleidt de bestuurlijke besluitvorming van ruimtelijke procedures, waaronder zowel uitgebreide omgevingsvergunningen als bestemmingsplannen. Tevens behandel je daar waar nodig zienswijzen, bezwaren en beroepen. Je formuleert heldere adviezen en ligt deze toe aan de wethouder en/of raadscommissie. Je draagt zorg voor communicatie en participatie over ontwikkelingen en uitvoering van plannen.

Wij zoeken een collega met een positieve maar kritische en zelfstandige werkhouding. Iemand met een scherp beoordelingsvermogen, overtuigingskracht en daadkracht. Iemand die pragmatisch en resultaatgericht is en de weg kent in het ruimtelijk juridisch domein. Maar je kijkt ook verder dan de grenzen van je eigen vakgebied. Je bent bovenal een teamplayer en het algemeen belang staat centraal in je werk. Natuurlijk ben je op de hoogte van wat er in de samenleving en op je vakgebied leeft.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Kandidaat is beschikbaarheid per uiterlijk 21 februari 2023;
2. Afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau op het gebied Rechten;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met juridische advisering op het gebied van ruimtelijke ordening;
4. Een maximaal uurtarief van €105,00 exclusief BTW inclusief Fee Flextender en reiskosten woon- en werkverkeer;

Gunningscriteria (weging)
5. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 12 jaar met juridische advisering op het gebied van ruimtelijke ordening (35 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met ruimtelijk-juridische procedures op het gebied van duurzaamheid en/ of Milieu (35 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met bestuursrechtelijke bezwaar en beroepsprocedures (30 punten).

Competenties

  • Je bent resultaatgericht en je hebt overtuigingskracht

  • Je werkt graag samen

  • Je neemt graag initiatief en bent oplossingsgericht

  • Je bent omgevingsbewust: goed op de hoogte van (in- en externe) ontwikkelingen en van wat er leeft bij alle belanghebbenden

  • Je hebt affiniteit met het thema duurzaamheid

  • Werken onder tijdsdruk vind je geen probleem

  • Je kunt uitstekend plannen en organiseren

  • Je hebt gevoel voor bestuurlijke en politieke besluitvormingsprocessen

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10a. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, ma – di – wo – do – vr.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 15 februari 2024, 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 14 februari 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De gemeente vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • De gemeente vraagt van de opdrachtnemen bij het contract onder leiding en toezicht dat ze gebruik maken van een G-rekening. (Bij NEN-gecertificeerde ondernemingen 25% en bij niet NEN-gecertificeerde ondernemingen 55%).

Reiskosten & parkeren
Het in de offerte vermelde uurtarief dient inclusief de reiskosten te zijn van woon-werkverkeer. Indien het reizen per auto noodzakelijk is voor het uitvoeren van de opdracht dan vergoedt de gemeente De Bilt maximaal € 0,30 (bruto) per kilometer. Het betreft een zogenaamde netto-netto vergoeding. Het declareren van zakelijke kilometers moet altijd vooraf zijn afgestemd met de opdrachtgever.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Hibo Abdi via 06 43 36 34 42 / hibo.abdi@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Hibo Abdi
Hibo Abdi
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur

Ben jij de Jurist Ruimtelijke Ordening die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.