thumbnail
thumbnail

Controller

De Bilt

Soestdijkseweg Zuid 173, 3721 AH Bilthoven, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
28 tot 32 uur Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jun 2024

Uren per week:

28 tot 32 uur

Publicatiedatum:

21 nov 2023

Organisatie
Gemeente De Bilt telt ruim 43.000 inwoners en wordt gevormd door zes dorpen: Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandse Rading en Westbroek. Bijzonder aan de gemeente is de groene ligging in een stedelijke regio. Met de ambitie om een economisch, sociaal en ecologisch topklimaat te scheppen, werken ruim 230 medewerkers van de gemeente continu aan een leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender De Bilt. Een gemeente waar het voor mensen nog fijner wonen, werken en recreëren is. Kijk op onze Youtube om te zien wat Gemeente De Bilt nog meer te bieden heeft.

Je rol
Tijdelijke invulling controller. Ondersteunen van collega’s, management en bestuur bij financieel-economische vraagstukken. Je bent het eerste aanspreekpunt voor alle medewerkers binnen jouw teams en je ondersteunt hen op het snijvlak van financiële, personele en operationele beheersing. Je adviseert en ondersteunt bij begroting en forecasting en monitort de uitgaven en de inzet van capaciteit. Ook adviseer je ten aanzien van procesmanagement, je zorgt dat we de interne beheersing elke dag een beetje beter doen. Je bent medeverantwoordelijk voor de totstandkoming van Planning & Control producten, daarbij vervul je voor jouw teams een trekkersrol. Risicobeheersing en kwaliteitsbewaking zijn voor jou bekende thema’s. Je werkt nauw samen met de financiële administratie. Jij zal vanuit je functie een brug vormen tussen deze teams.

In het kader van de samenstelling van ons team en de daarin beschikbare kennis zijn we op zoek naar iemand met ervaring in het ruimtelijk domein.

De opdracht

Adviseren over o.a.:

  • Realisatie projecten en investeringen;

  • Vertalen omgevingswet in financiële effecten;

  • Kostendekkende leges;

  • Financiële effecten realisatie bouwopgave;

  • Financiële vraagstukken omtrent grondexploitaties;

  • Realisatie en bijstellen van budgetten en plannen.

Tot slot samen met de lijn zorgen voor tijdige oplevering van gegevens ten behoeve van de producten binnen de planning- en controlcyclus.

Vereisten / knock-outcriteria
1.
Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in bedrijfseconomische richting
2, Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als controller/financieel adviseur bij een gemeentelijke organisatie;
3. Uiterlijk beschikbaar per 29 januari 2024 voor minimaal 28 uur per week;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als controller en/of financieel adviseur bij het ruimtelijk domein (25 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het BBV (Besluit Begroting en Verantwoording), Benoem waar dit is opgedaan (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met Key2Financiën (10 punten);
7. Aantoonbare kennis van- en werkervaring met grondexploitaties in de rol van controller/financieel adviseur, benoem waar dit is opgedaan (20 punten);
8. Aantoonbare kennis van- en werkervaring met de financiële vertaling van de omgevingswet (20 punten).

Competenties

  • Adviesvaardigheid;

  • Diplomatiek;

  • Communicatief;

  • Analytisch;

  • Accuraat;

  • Oplossingsgericht;

  • Overtuigingskracht;

  • Enthousiast.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja; nadrukkelijk niet alleen digitaal, opdracht vereist dat medewerker aanwezig is in de organisatie.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in week 50. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 8 december 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De gemeente vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • De gemeente vraagt van de opdrachtnemen bij het contract onder leiding en toezicht dat ze gebruik maken van een G-rekening. (Bij NEN-gecertificeerde ondernemingen 25% en bij niet NEN-gecertificeerde ondernemingen 55%).

Reiskosten & parkeren
Het in de offerte vermelde uurtarief dient inclusief de reiskosten te zijn van woon-werkverkeer.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur

Ben jij de Controller die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.