Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Beleidsmedewerker BIBOB

(DASTwente) Gemeente Haaksbergen

Blankenburgerstraat 28, 7481 EB Haaksbergen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€75 28 Overijssel

Begindatum:

23 jan 2023

Einddatum:

31 jul 2023

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

19 jan 2023

Organisatie
Aan de rand van Twente ligt Haaksbergen: een dorp met de voorzieningen van een kleine stad en ongeveer 25.000 inwoners. Behalve de hoofdkern Haaksbergen horen ook de kerkdorpen Buurse en Sint Isidorushoeve bij de gemeente.
Bij de gemeente Haaksbergen werken ongeveer 140 medewerkers. Samen met inwoners, verenigingen, maatschappelijke organisaties en ondernemers werken we aan een samenleving die past bij onze gemeente. Dat doen we met een Toekomstvisie als vergezicht en aan de hand van een Verbeterprogramma. Dat is hard werken. Elke dag weer. De samenleving vraagt veel van ons. Inwoners willen meer dan ooit meepraten. Dat gesprek willen wij graag aangaan, omdat de beste plannen samen met inwoners tot stand komen. Help jij meebouwen aan onze relatie met onze gemeenschap?

Wat is Bibob?
De Wet Bibob is een (preventief) bestuursrechtelijk instrument. Als er ernstig gevaar dreigt dat bijvoorbeeld een vergunning wordt misbruikt, kan de bevoegde overheidsinstantie de aanvraag weigeren of de afgegeven vergunning intrekken. Zo wordt voorkomen dat de overheid criminele activiteiten faciliteert en wordt bovendien de concurrentiepositie van bonafide ondernemers beschermt.

Wat ga je doen?
Het huidige Bibob beleid is aan actualisatie toe. Jij bent degene die deze actualisatie van begin tot implementatie gaat uitvoeren. Je brengt de huidige lokale situatie in kaart (inrichting, huidig beleid en uitvoering). Daarna stel je een plan van aanpak op voor de actualisatie van het BIBOB-beleid. Hierin staan onder andere de kaders en beleidsregels, een voorstel voor (her)inrichting van de (werk)processen en contracten, een communicatie-/en opleidingsplan voor de implementatie binnen de organisatie en een visie over de invulling van de functie van de BIBOB-coördinator binnen de organisatie. 
Bij het actualiseren van het nieuwe beleid houdt je rekening met de recente wetswijzigingen, de uitkomsten van de uitgevoerde weerbaarheidscan en de wensen van de organisatie.

Wie ben jij?

  • Je hebt minimaal een HBO werk- en denkniveau;

  • Je hebt juridische kennis en ervaring en hebt feeling met het veiligheidsdomein

  • Je hebt kennis en ervaring met het instrument BIBOB en de Wet BIBOB binnen de overheid 

  • Je hebt ervaring met het schrijven van beleid en implementatie daarvan binnen een organisatie 

  • Je hebt bestuurlijke sensitiviteit 

  • Je bent in staat wensen om te zetten in een concreet plan van aanpak en weet deze vervolgens ook uit te voeren en te implementeren in de organisatie;

  • Je bent vaardig in het ontwikkelen en uitdragen van het beleid;

  • Je bent in staat in hoge mate zelfstandig te werken.

Wat bieden wij?
Een uitdagende klus in een organisatie die volop in ontwikkeling is. Je krijgt volop de ruimte om jouw talenten en competenties in te zetten. Je voert de klus uit vanuit het team Veiligheid, Toezicht en Openbare Orde (VTOO), maar zal met meerdere teams binnen de gehele gemeentelijke organisatie samenwerken.

Het maximum uurtarief is € 75,-. Uitgaande van een werkweek van 20 uur is er sprake van een duur van 23 weken. Een kortere periode met een hoger gemiddeld aantal uren is in overleg mogelijk.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl. 

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.


 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.