Financial Controller/Excel Expert

Rading 1, 1231 KB Loosdrecht, Nederland

Sluit over 5 dagen
115 36 Noord-Holland

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

3 jul 2025

Omschrijving

Gemeente Wijdemeren is op zoek naar een (zeer) ervaren financial controller/Excel expert.

Werkzaamheden:

  • Excel toepassen en beheren in auditfiles, gekoppeld aan Key2Financien;
  • Maandelijks opstellen van gecombineerde managementrapportages in Excel, met gebruik making van de auditfiles voor de diverse planning en control producten;
  • Levert een actieve bijdrage bij het opstellen van de P&C producten binnen het team financien;
  • Voorstellen doen voor het optimaliseren van werkprocessen (IV3, aansluiting sub- met financiele administratie etc.)
  • Toetst en evalueert de naleving van kaders, richtlijnen en regelgeving.

Eisen

  • Een maximum uurtarief van 115,00 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente of gemeenschappelijke regeling;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau;
  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met Key2Financien van Centric (Benoem duidlijk waar deze is opgedaan);
  • Aantoonbare vergevorderde kennis van en werkervaring met Excel (Draaitabellen, rapportages, data-analyses, dashboards) (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het (mede) opstellen van Planning en Control producten binnen een gemeente of gemeenschappelijke regeling (benoem dit duidelijk in het cv);

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding bedrijfsadministratie op hbo bachelor niveau (20 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Financial Controller en/of Financieel Adviseur bij een gemeente in de afgelopen 10 jaar met vergevorderde kennis van Excel (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met gemeentefinancien / BBV in de afgelopen 5 jaar (benoem dit duidelijk in het CV) (25 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het (mede) opstellen van Planning & Control producten binnen een gemeente of gemeenschappelijke regeling (15 punten).

Competenties

  • flexibel
  • stressbestendig
  • creatief
  • collegiaal
  • analytisch

Organisatie en team

Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.

Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!  

Wijdemeren gaat per 1-1-2026 ambtelijk fuseren met de gemeente Hilversum. Per 1-1-2027 fuseert de gemeente Wijdemeren bestuurlijk met de nieuwe gemeente Hilversum. Dit houdt in dat de duur van de opdracht tot uiterlijk 31 december 2025 is.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland in week 29 (woensdag 9 juli of donderdag 10 juli). De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 8 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
  • De gemeente Wijdemeren vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Wijdemeren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

Twee dagen per week op kantoor is het uitgangspunt, waarbij woensdag de vaste dag is waarop het hele team op kantoor aanwezig is.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur