Begindatum:
1 jul 2024Einddatum:
31 dec 2024Uren per week:
36Publicatiedatum:
7 jun 2024Type inzet
Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.
Wat ga je doen?
We zetten alle zeilen bij om de privacybelangen van de betrokkenen zo goed mogelijk te borgen. Aan jou de taak om samen met andere collega’s deze belangen af te wegen tegen de belangen van de volksgezondheid en de veiligheid. Je monitort het privacy bewustzijn bij medewerkers en blijft die vergroten naast de verdere implementatie van de AVG-procedures. Je behandelt de datalekken in afstemming met de FG. Je beheert de verwerkingsregisters, verwerkersovereenkomsten en DPIA’s en adviseert hier zo nodig over. Je geeft praktisch en professioneel advies aan managers en andere medewerkers. Hierbij ben je integer en ga je vertrouwelijk om met alle informatie. Ook kijk je vooruit en adviseer je over privacy bij technologische ontwikkelingen. Er is een duidelijk spanningsveld tussen openbaarheid en het verzamelen van overheidsinformatie enerzijds en de bescherming van de persoonlijke levenssfeer en gevoelige bedrijfsinformatie anderzijds. Je bent bekend met aanverwante wetten zoals de Archiefwet en de Wet open overheid.
Jouw team
Je staat er gelukkig niet alleen voor, want je kunt rekenen op samenwerking met een andere Privacy Officer met wie je de werkzaamheden verdeelt. Je werkt nauw samen met de FG die tevens ICT-jurist is. De functie van Privacy Officer is, naast die van CISO en Informatiemanager, ondergebracht in het team Informatieveiligheid & Privacy (IV&P) als onderdeel van de afdeling Informatiemanagement & Technologie (IM&T). Naast IV&P zitten in de afdeling IM&T teams als ICT, functioneel beheer, webbeheer en DIV. Als afdeling zorgen we ervoor dat onze mooie organisatie op een goede, veilige en prettige manier kan werken met informatiesystemen.
Wat neem je mee?
Met jouw open, nieuwsgierige en proactieve houding ben je gericht op kwaliteitsverbetering, doelmatigheid en rechtmatigheid. Je hebt gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en oog voor de belangen van de inwoner en de samenleving. Jouw talent is dat je een echte verbinder bent. Je kunt uitleggen welke keuzes en dilemma’s er zijn als het gaat om privacy in relatie tot de beoogde doelen van de organisatie. Met je gestructureerde en zorgvuldige aanpak weet je de nodige resultaten te behalen. Jij volgt de ontwikkelingen op het gebied van privacy op de voet en adviseert je collega’s, teammanagers en opdrachtgevers gevraagd en ongevraagd over dit onderwerp.
Jij bent flexibel, accuraat, analytisch en besluitvaardig.
Verder vragen wij:
Hbo of wo werk- en denkniveau in een relevante richting (privacy-recht of informatica) (eis).
Minimaal 3-5 jaar (hbo) of 1-3 jaar (wo) werkervaring als privacy officer of juridisch adviseur in een grotere organisatie (eis).
Bij voorkeur heb je kennis van CIPP/E en/of CIPM en van relevante informatiebeveiligingsnormen (NEN7510/ BIO/ ISO27001)
Bekendheid met wetgeving betreffende gezondheidszorg en/of Wmo 2015 is een pré.
Affiniteit met ICT en technologische ontwikkelingen
Je kunt minimaal 3 dagen per week op locatie Twentehuis in Enschede aanwezig zijn (eis).
Een VOG overleggen (eis).
We werken samen met ketenpartners zoals de GGD koepelorganisatie GGD GHOR en met de Twentse gemeenten. Deze samenwerking bestaat bijvoorbeeld op het gebied van informatiebeveiliging, maar ook rond implementatie van nieuwe wetgeving zoals de Wet Open Overheid (WOO), Baseline Informatiebeveiliging Overheid, de AVG en NEN7510. Daarnaast werken we samen met organisatieonderdelen die op inhoud andere certificeringen vragen zoals HKZ, ISO9001 en NEN7510. Dit is een complexe, maar tegelijkertijd ook uitdagende omgeving waar je je kennis kunt inbrengen, maar ook kennis kunt opdoen.