Adviseur Ruimtelijke Ontwikkeling

Gemeente Oldenzaal

Ganzenmarkt 1, 7571 CD Oldenzaal, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 24 Overijssel

Begindatum:

6 mei 2024

Einddatum:

6 mei 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

18 apr 2024

Functiebestanddelen
De functionaris wordt belast met één of meer van onderstaande taken.

  • Het vertalen van beleid en kaders naar een werkwijze voor een specifiek beleidsterrein, zodanig dat beleid tot uitvoering komt, bijvoorbeeld door het maken van verordeningen en jaarplannen ;

  • Het onderhouden van netwerken en het verwerven van kennis en deze in te zetten voor het ontwikkelen van beleid op het deelterrein;

  • Een inhoudelijke bijdrage leveren aan strategisch beleid  en het adviseren van management en bestuur bij besluitvorming en over algemene juridische zaken;

  • Het leiden van projecten  voor het ontwikkelen of implementeren van beleid op een specifiek beleidsterrein.

Dit ben/breng jij:

  • Een frisse ruimtelijke blik op Oldenzaal

    • Oldenzaal is een stad in ontwikkeling: zowel in de binnenstad als in de woonwijken en op de bedrijfsterreinen. Als adviseur RO stel je samen met je collega’s de ruimtelijke randvoorwaarden en programma’s van eisen op en beoordeel je nieuwe ruimtelijke ontwikkelingen.

    • Als adviseur RO heb je een actieve rol en denk je mee in dit proces/project.

  • Samen denken, samen doen

    • In Oldenzaal werk je nooit alleen: planvorming, ontwikkelen en adviseren doe je samen met collega’s en externe partijen.

    • Je werkt voor de stad Oldenzaal, dus ook samen met inwoners, instellingen en ondernemers. Samenwerken, communiceren en presenteren gaat je makkelijk af.

    • Je begeleidt zowel initiatieven van derden, als gemeentelijke projecten. Je bent verantwoordelijk voor het voeren van omgevingsplanprocedures.

    • Je bent verantwoordelijk voor je eigen ruimtelijke ontwikkelingsprojecten (projectleidersrol) en adviseert daarover aan management en bestuur.

  • Creativiteit, overtuigingskracht en lef

    • Je staat voor kwaliteit en kunt dit overbrengen op collega’s, bestuur en derden.

    • Jij denkt nét even anders: hierdoor kom je vaak tot nieuwe inzichten en oplossingen.

  • Een afgeronde planologische of ruimtelijke ordening opleiding op HBO of WO-niveau met enige jaren gemeentelijke werkervaring

    • Je ervaring elders neem je mee om in Oldenzaal zelfstandig maar integraal te kunnen werken en weer verder te kunnen groeien.

    • Je kunt volledig digitaal werken en hebt kennis van de laatste digitale toepassingen.

    • Juridische kennis is een pré (bijvoorbeeld zelfstandig gevoerde procedures in de rechtbank en RVS)

Eisen

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woonwerk).

  • Bij eventuele gunning wordt er op verzoek van Opdrachtgever een VOG aangevraagd voor de kandidaat, (eventuele) kosten worden niet door Opdrachtgever vergoed.

  • De kandidaat is in bezit van een afgeronde planologische of ruimtelijke ordening opleiding op HBO.

  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar kennis en ervaring opgedaan in een gelijkwaardige functie zoals adviseur en/of consulent.

  • De kandidaat heeft aantoonbare juridische kennis en ervaring opgedaan in bijvoorbeeld zelfstandig gevoerde procedures in de rechtbank en RVS. Dit moet duidelijk terug te vinden zijn op de cv.

  • De kandidaat heeft aantoonbare kennis er ervaring met minimaal 3 van de volgende wetten: - WRO - Wabo - AWB - Omgevingswet

  • Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

Wensen

  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar kennis en ervaring opgedaan in een gelijkwaardige functie zoals adviseur en/of consulent.

  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op ruimtelijke ordening en genoemde gebieden (denk aan planologisch werkzaamheden van a tot z). Dit moet duidelijk zichtbaar zijn op de cv.

  • Competenties: Zie PDF.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.