Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Concerncontroller / adviseur P&C

Gemeente Haaksbergen

Blankenburgerstraat 28, 7481 EB Haaksbergen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Overijssel

Begindatum:

27 mrt 2023

Einddatum:

26 sept 2023

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

17 mrt 2023

Organisatie
De gemeente Haaksbergen telt ongeveer 25.000 inwoners. De gemeenschap is actief en dynamisch. De gemeente heeft een uitgestrekt, 10.550 hectare, groot buitengebied met een schitterend coulisselandschap en fraaie natuurgebieden. Haaksbergen ligt in de zuidoosthoek van Twente (provincie Overijssel) aan de Duitse grens. De Duitse buurgemeente Stadt Ahaus is partnergemeente. Haaksbergen en Ahaus vormen samen de as van de Euregio, een grensoverschrijdend samenwerkingsverband.
De gemeente Haaksbergen heeft de ambitie een toekomstbestendige, zelfstandige netwerkgemeente te worden. Dit betekent dat Haaksbergen sterk inzet op het voeren van de eigen regie, met de uitvoering zoveel mogelijk op afstand. Het doel naast de wettelijke opgaven is de “Visie Haaksbergen 2030” te realiseren.

Opdrachtomschrijving / Wat je gaat doen
Voor de gemeente Haaksbergen is een financieel gezonde organisatie blijven de belangrijke prioriteit voor de komende jaren. Als senior adviseur help je mee om deze doelstelling de komende jaren te behalen. Je adviseert daarvoor medewerkers en managers binnen diverse domeinen. Ook signaleer je risico’s en draag je bij aan adviezen voor het management en college. Je coördineert het opstellen van een of meerdere financiële rapportages en neemt als adviseur deel aan diverse projecten. Daarnaast houd je je bezig met het bedrijfseconomisch beleidsveld en daaraan gelieerde onderwerpen. Je adviseert over en ontwikkelt beleid op bestuurlijk- en concernniveau met betrekking tot haalbaarheid, doelmatigheid, doeltreffendheid en rechtmatigheid van het gevoerde en te voeren beleid.

Functie-eisen:

  • Eis: Minimaal een afgeronde HBO-opleiding op financieel of bedrijfskundig gebied, aangevuld met Post-HBO opleiding op gebeid van Control

  • Eis: Meerjarige ervaring, bij voorkeur als concerncontroller of op gebied van financiën

  • Eis: Meerjarige ervaring binnen een gemeente of overheidsorganisatie;

  • Eis: Je hebt kennis en ervaring met planning & control cycli in een organisatie

  • Wens: Je bent op de hoogte van de financiële wet- en regelgeving bij de overheid.

  • Omgevingsbewust

  • Doortastend

  • Samenwerken

Eisen

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all- in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk).

  • Bij eventuele gunning wordt er op verzoek van Opdrachtgever een VOG aangevraagd voor de kandidaat, (eventuele) kosten worden niet door Opdrachtgever vergoed.

  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding op financieel of bedrijfskundig gebied, aangevuld met een Post-HBO opleiding op het gebied van control.

  • Meerjarige ervaring op het gebied van financiën, bij voorkeur als business-/concerncontroller

  • Meerjarige relevante ervaring binnen een gemeente

  • Kennis en ervaring met planning & control cycli in een organisatie

  • De werkzaamheden worden door de kandidaat uitgevoerd op het stadskantoor en niet op afstand.

Wensen

  • Op de hoogte van de financiële wet- en regelgeving bij de overheid

  • De kandidaat beschikt over onderstaande Wens competenties. Dit kan worden getoetst in een (meerkeuzevraag) persoonlijk gesprek.

    • goede adviserende vaardigheden

    • omgevingsbewust

    • doortastend

    • samenwerkingsgericht

    • strategisch kunnen meedenken

    • organisatiesensitiviteit

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.