Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Juridisch Adviseur Beroepszaken

Hogeweg 11, 5301 LB Zaltbommel, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 36 Gelderland

Begindatum:

10 nov 2025

Einddatum:

10 mei 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

22 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De juridisch adviseur beroepszaken is verantwoordelijk voor het adviseren en vertegenwoordigen van de gemeenten in beroepsprocedures. De adviseur speelt een sleutelrol in het waarborgen van de juridische belangen door middel van grondige analyse van besluiten en het opstellen van juridische documenten.

Specifieke taken kunnen onder andere het volgende omvatten:

  • Analyseren van besluiten op juridische en inhoudelijke aspecten, en het inschatten van de kans van slagen bij beroep.
  • Beroepsprocedures voeren: Indien het bezwaar niet leidt tot het gewenste resultaat, het voeren van beroepsprocedures bij de rechtbank of andere bevoegde instantie.
  • Het indienen van verweerschriften en het voorbereiden en aanwezig zijn bij de zitting.

Met andere woorden voeren van een procedure van begin tot eind.

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding bestuursrecht of juridische richting;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als juridisch adviseur met de focus op bestuursrecht en broepsprocedures (benoem dit concreet in het cv);
  • Aantoonbare kennis van bestuursrecht, procesrecht en de wet- en regelgeving binnen beroepsprocedures. Opgedaan middels een afgeronde cursus en/of opleiding;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met het opstellen van bezwaarschriften, het voeren van beroepsprocedures en directe interne en externe communicatie;
  • Aantoonbare werkervaring binnen een overheidsorganisatie met Zaaksysteem (benoem waar dit is opgedaan en met wel systeem specifiek).

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur met de focus op bestuursrecht en beroepsprocedures (benoem dit concreet in het cv) (30 punten);
  • Een aantoonbare afgeronde wo bachelor opleiding (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met het opstellen van verweerschriften (30 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een overheidsorganisatie met zaaksysteem (benoem waar dit is opgedaan en met welk systeem specifiek) (20 punten).

Competenties

  • Uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden: het vermogen om juridisch complexe zaken helder en beknopt over te brengen;
  • Sterk analytisch vermogen om besluiten en juridische documenten te doorgronden en te interpreteren;
  • Stressbestendigheid: het vermogen om onder druk te werken, deadlines te halen en nauwkeurig te blijven;
  • Klantenservicegericht: in staat om in gesprek met clienten duidelijk advies te geven en hen door het juridische proces te leiden.

Organisatie en team

De Bedrijfsvoering eenheid Bommelerwaard (BVEB) ondersteunt de gemeenten Maasdriel en Zaltbommel op het gebied van Financien, Juridische zaken, Informatisering & Automatisering en HRM. Met 75 collegas werken we in Zaltbommel of Kerkdriel of digitaal. De organisatie kent een open en informele sfeer. Aandacht voor de mens vinden we belangrijk en talent blijft niet onopgemerkt. Je krijgt veel ruimte om je werk als professional te kunnen uitvoeren omdat we weten dat jij in staat bent om de juiste inschattingen te maken. Naast ons dagelijks werk brengen we de grote en kleine opgaven in kaart, zodat we hier beter op kunnen sturen. We maken vooraf afspraken met de gemeenten over resultaten en prioriteiten, zodat er meer rust en regelmaat komt op de werkvloer. We noemen dit het Programma bedrijfsvoering

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 3 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 30 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop, telefoon Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van een externe administratieve broker. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe administratieve broker

Een externe administratieve broker brengt voor deze opdracht 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 24 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 27 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij een externe administratieve broker, via de onderstaande button. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 28 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur