Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Juridisch Adviseur

Werkzaak Rivierenland

Poppenbouwing 18, 4191 NZ Geldermalsen, Nederland

Sluit over 10 dagen
110 24 Gelderland

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

22 okt 2025

Omschrijving

Opdracht

Werkzaak Rivierenland is de organisatie voor werk en inkomen in de regio Rivierenland. Wij zijn op zoek naar een juridisch adviseur met expertise in bestuursrecht en privaatrecht. De adviseur ondersteunt de organisatie bij juridische vraagstukken die voortkomen uit beleid, uitvoering en samenwerking binnen de regio.

Werkzaamheden

De juridisch adviseur:

  • Adviseert over juridische consequenties van te ontwikkelen en uit te voeren beleid.
  • Begeleidt interne processen ter voorkoming van juridische procedures.
  • Biedt juridische ondersteuning bij inkooptrajecten en aanbestedingen.
  • Adviseert over juridische aspecten van de Participatiewet, de Wet open overheid (WOO), het aanbestedingsrecht en de Wet Gemeenschappelijke Regelingen.
  • Vervult de rol van privacy jurist en vertaalt wet- en regelgeving op het gebied van privacy naar de praktijk.
  • Is het eerste aanspreekpunt voor juridische vraagstukken binnen de organisatie.

Concrete taken in de komende periode

  • Actualiseren van contracten binnen de organisatie.
  • Verstrekken van juridisch advies op diverse terreinen.

Eisen

Vereisten / knock-outcriteria

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als jurist binnen een gemeentelijke omgeving;
  • Aantoonbare afgeronde juridische opleiding op minimaal wo niveau;
  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met privaatrecht en bestuursrecht;
  • Aantoonbaar bereid om op de locaties van Werkzaak (Tiel en Geldermalsen) te werken (Benoem dit duidelijk in het cv).

Selectiecriteria te beoordelen door externe administratieve broker (weging, totaal 100 punten)

  • Aantoonbare kennis van de participatiewet (Benoem dit duidelijk in het cv) (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring binnen de domeinen Werk en Inkomen (Benoem dit duidelijk in het cv) (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring binnen een GR (Benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten).

Wensen en competenties

Competenties

  • Adviesvaardigheden;
  • Analytisch vermogen;
  • Communicatievaardigheden;
  • Visie;
  • Zelfstandigheid.

Organisatie en team

Organisatie Werkzaak Rivierenland

Werkzaak begeleidt mensen bij het vinden en behouden van werk. Wij versterken werkzoekenden, medewerkers en werkgevers bij het ontdekken, benutten en vergroten van talenten. Kom je bij Werkzaak Rivierenland werken dan bouw je mee aan de organisatie! De werksfeer bepaal je met elkaar. Je talenten worden ingezet en ontwikkeld en je krijgt de ruimte om bij te dragen aan continu verbeteren en innoveren van onze dienstverlening.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen

Externe administratieve broker beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie cvs die aan de organisatie worden voorgelegd

Externe administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door externe administratieve broker. De kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 5 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 4 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

CV-eisen:

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen:

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-vr.

Overige informatie:

Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen apparatuur.

Meer informatie:

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 30 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 31 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 3 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur