Beleidsmedewerker/Projectleider Ruimtelijke Ontwikkeling

Stationsweg 18, 3743 EN Baarn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 20 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 sept 2024

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

7 mrt 2024

Organisatie
Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.

De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: met LEF samen-werken!, klantgericht, transparant, betrouwbaar en flexibel.

Opdracht
Wij zijn op zoek naar een beleidsmedewerker / projectleider Ruimtelijke Ontwikkeling die ons kan helpen met onze woningbouwopgave. Als beleidsmedewerker / projectleider richt jij je op alle fasen van projecten in de gebiedsontwikkeling. Jij verzorgt het inhoudelijk en procesmatig opzetten van een opdracht (project, proces of programma) en begeleidt de ruimtelijke procedure. Daarnaast zorg jij voor afstemming met alle betrokken partijen (zoals projectontwikkelaar, woningcorporatie en bewoners), rekening houdend met de politiek-bestuurlijke context van de gemeente. Je bent een bruggenbouwer die de verschillende belangen samen kan brengen en tot gedragen oplossingen kan komen. Bewaking van kwaliteit, informatie- en kennisoverdracht, en communicatie met alle belanghebbenden, zijn allemaal belangrijke onderdelen binnen deze rol.

Als beleidsmedewerker / projectleider zorg je voor het begeleiden van de noodzakelijke werkzaamheden voor de diverse woningbouwprojecten. Je zorgt voor de benodigde besluitvorming in het college en/of de gemeenteraad, bereidt dit voor en adviseert de wethouder en het college hierover.

De functie bestaat verder uit de volgende werkzaamheden:

  • Primair aanspreekpunt voor medewerkers van de gemeente, de wethouder en de ontwikkelaar.

  • Begeleiding van ruimtelijke procedures

  • Begeleiden en afhandelen van overige samenhangende werkzaamheden

Hierin zijn de volgende vaardigheden belangrijk:

  • Goede communicatieve- en onderhandelingsvaardigheden;

  • Resultaatgerichtheid en goed kunnen plannen en organiseren;

  • Goed gevoel voor bestuurlijke verhoudingen

  • Verbinden is je tweede natuur.

Voorbehoud
De opdracht is afhankelijk van het verkrijgen van subsidie van de provincie. De offerte van de geselecteerde kandidaat dient als aanvraag hiervoor. Na een positief besluit over deze aanvraag zal de opdracht pas gegund worden.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Beleidsmedewerker RO bij een gemeente;
2. Aantoonbare werkervaring als projectleider gebiedsontwikkeling;
3. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
4. Kandidaat is beschikbaar per uiterlijk 2 april 2024 voor 20 uur per week.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Projectleider RO (35 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Beleidsmedewerker RO bij een gemeente (35 punten);
7. Detavast: De kandidaat is bereid om bij wederzijdse interesse en bij gebleken geschiktheid na minimaal 1040 gewerkte uren kosteloos in dienst te treden bij de opdrachtgever (30 punten)

Competenties

  • Je realiseert je dat je onderdeel bent van en medeverantwoordelijk voor de organisatie.

  • Je staat voor wie je bent en voor wat je doet.

  • Je blijft doelmatig handelen door je eigen gedragsstijl aan te passen aan veranderende omstandigheden.

  • Binnen randvoorwaarden kom je in samenspraak met belanghebbenden tot gedragen resultaat.

  • Je onderkent en speelt in op signalen binnen de politieke en maatschappelijke verhoudingen

  • Je beschikt over een goed ontwikkelde politieke en bestuurlijke sensitiviteit.

  • Je wisselt formeel en informeel informatie uit en je gaat vindingrijk en/of vernieuwend om met situaties.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gefactureerd uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente worden in overleg met de kandidaten gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 11 maart 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk één maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Opdrachtnemer zal na gaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken.

  • Opdrachtnemer zal correspondentie en adviesproducten zoveel mogelijk digitaal aanleveren. Indien de adviesproducten in hardcopy moeten worden aangeleverd worden deze stukken zoveel mogelijk dubbelzijdig en op duurzaam papier (voorzien van een van de volgende keurmerken; Milieukeur, Europees Ecolabel, Nordic Swan, Blaue Engel of gelijkwaardig) geprint.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.