Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Medewerker Vroegsignalering

Avres

Stadhuisplein 1, 4205 AZ Gorinchem, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 36

Begindatum:

27 okt 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

22 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Bij het team Schulddienstverlening zetten we ons dagelijks in om inwoners te helpen hun financiele situatie weer op orde te krijgen. Voor de uitvoering van Vroegsignalering zoeken we tijdelijk versterking. Met Vroegsignalering helpen we inwoners voordat betalingsproblemen uitgroeien tot schulden.

Over Vroegsignalering

Sinds 1 januari 2021 is Vroegsignalering een wettelijke taak van gemeenten. Dit houdt in dat we signalen ontvangen van vaste lastenpartners, zoals verhuurders, drinkwaterbedrijven, energiebedrijven en zorgverzekeraars, wanneer een inwoner betalingsachterstanden heeft. Op basis van deze signalen nemen wij proactief contact op met de inwoner om te kijken wat er speelt en of we hulp kunnen bieden. Zo voorkomen we dat kleine betalingsproblemen grote schulden worden.

Jouw werkzaamheden

In deze rol ben jij het eerste aanspreekpunt voor inwoners die een signaal hebben ontvangen. Je:

  • neemt telefonisch contact op en voert empathische en respectvolle gesprekken;
  • achterhaalt samen met de inwoner wat er aan de hand is;
  • biedt informatie over mogelijke hulp en ondersteuning vanuit de gemeente;
  • legt gesprekken en afspraken zorgvuldig vast in het systeem;
  • werkt nauw samen met collegas binnen het team Schulddienstverlening.

Eisen

  • Affiniteit met schulddienstverlening en maatschappelijke ondersteuning.
  • Sociaal vaardig en empathisch.
  • Goed kunnen luisteren en vertrouwen opbouwen.
  • Duidelijk communiceren, ook over lastige onderwerpen.
  • Zorgvuldig werken en vertrouwelijk omgaan met informatie.

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring in schulddienstverlening of binnen het sociaal domein is een pre, maar geen vereiste.

Organisatie en team

Bij het team Schulddienstverlening zetten we ons dagelijks in om inwoners te helpen hun financiele situatie weer op orde te krijgen. Het team is betrokken en warm, en werkt met passie aan financiele zelfredzaamheid van inwoners.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De mogelijkheid om daadwerkelijk verschil te maken in het leven van mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur