Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Dit project is onderdeel van een groter programma ( doorontwikkeling organisatie Volksgezondheid) en raakt alle facetten van het primaire proces van Jeugdgezondheidszorg. Afgelopen jaren zijn er ( ook vanuit PMB) initiatieven geweest om het productenboek van JGZ ( capaciteitsplanning) beter in te richten. Uiteindelijk is de methodiek in grote lijnen hetzelfde gebleven. In de praktijk merken we dat het bijhouden van het productenboek een uitdaging is
Werkzaamheden
Verkenning wat andere ( soortgelijke) organisaties gebruiken voor capaciteitsplanning/productenboek
Verkenning van resultaten van eerdere projecten m.b.t. het productenboek, die gericht op het verbeteren van het bestaande. Wat zijn de resultaten van losse interviews van collega's ?
opstellen opties/scenario's voor JGZ, daarbij onderzoeken hoe het bij interne en andere JGZ-organisaties gaat. Mogelijke scenario's zijn daarbij:
Onderzoek voor- en nadelen van het huidige productenboek. Waar werkt het niet, en wat zijn juist de voordelen van werken met het productenboek?
Advies geven over keuze op welke manier er moet worden gestuurd op capaciteit ( uren of anders)
Besluitvorming voorbereiden en implementatie in gang zetten en afronden
Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.
Resultaat van de opdracht Wanneer is deze opdracht succesvol voltooid?
Onderzoeksresultaten gepresenteerd
Advies met meerdere opties met onderbouwing
Stap 2: Implementatie van de keuze binnen de JGZ organisatie
Evaluatie en afronding
Eisen
Minimaal een afgeronde hbo opleiding
Minimaal 3 jaar ervaring met capaciteitsplanning/workforce management
Ervaring met projectmatig werken
Wensen en competenties
Wensen
Ervaring als Projectleider die thuis is in een uitvoeringsorganisatie, bij voorkeur in een gemeentelijke context.
Het vermogen om mensen met je mee te krijgen bij procesverandering.
De kwaliteiten om duidelijk en goed te communiceren met verschillende lagen binnen de organisatie
Organisatie en team
Korte beschrijving speelveld Utrecht heeft jou nodig!
Bij JGZ werken we met een productenboek. Dit houdt in dat we vastleggen -aan de hand van aantallen kinderen en scholieren in de stad vs wat je nodig hebt in je dienstverlening -, hoeveel formatie/uren je nodig hebt op de verschillende JGZ- teams en functies. In het productenboek staan alle activiteiten omschreven die we als JGZ-organisatie verrichten. Dit is de basis voor de formatie, het wervingsadvies en de capaciteitsplanning.
In de praktijk wordt het productenboek ervaren als onduidelijk, complex, gedetailleerd en vaak achterhaald. Dit zorgt bijvoorbeeld voor discussies of onduidelijkheid over uren bij beslissingen over inzet van capaciteit.
Het projectteam wordt nog gevormd en dit zal in overleg zijn met de Projectleider Capaciteitsplanning.
Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo'n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.
Gespreksinformatie
Goed om te weten: De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
Hybride werken is mogelijk maar zal in overleg plaatsvinden in ongeveer een 50/50% verhouding.
Overige informatie
Benodigd aantal professionals:
Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.
De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%. Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.
Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.
Gemeente Utrecht heeft het voornemen om per mei 2026 gebruik te maken van een broker. Indien dit voornemen wordt gerealiseerd, zullen de overeenkomsten die doorlopen na 1 november 2026 via de broker worden gehercontracteerd. De hercontractering zal in dat geval plaatsvinden in oktober/november 2026. Bij deze hercontractering blijven de inhuurtermijn en het tarief ongewijzigd.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Delen:
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.