Begindatum:
22 sept 2025Einddatum:
31 dec 2025Publicatiedatum:
11 sept 2025De werkzaamheden
Als HR projectmanager weet je strategische beleidsthema’s van ontwerp naar realisatie te brengen. Daarbij is kennis en ervaring in de samenwerking met de medezeggenschap cruciaal. Je bent op de hoogte van de ontwikkelingen binnen het onderwijs en bent bekend met de maatschappelijke context van het kunstonderwijs. Je opereert onafhankelijk, geheel zelfstandig en zoekt zowel intern als extern de verbinding op, om zo tot een effectieve bijdrage te komen. Je geeft gevraagd en ongevraagd advies en hebt een brede blik op HR. Je werkt nauw samen met het hoofd van de afdeling HR in de realisatie van de projecten.
Als HR projectmanager krijg je een of meerdere beleidsthema en/of ArtEZ-brede projecten onder je hoede. Voor deze opdracht betreft dat o.a. het jaartaakbeleid, reorganiseren, reiskostenregeling en beleid rondom promoveren. Je bent alert op ontwikkelingen binnen het vakgebied en de thema’s of projecten waar jij verantwoordelijk voor bent. De afdeling HR valt onder het ArtEZ Servicebedrijf en heeft Arnhem als hoofdlocatie, je bent indien noodzakelijk ook bereid om onze locaties te Enschede en Zwolle te bezoeken.
Ruime ervaring als HR projectmanager binnen het HBO onderwijs, met integraal HR management;
Je opereert geheel onafhankelijk en weet zelfstandig de weg te vinden binnen de organisatie;
Je hebt een duidelijke visie en weet die onder de aandacht te brengen bij het hoger management;
Je hebt een grote realisatiekracht en weet stakeholders continu aangehaakt te houden;
Je weet gemakkelijk verbinding te maken op alle niveaus binnen de organisatie zodat de gerealiseerde projecten groot draagvlak kennen;
Gezien de internationale omgeving en een toenemend aantal Engelstalige opleidingen en onderzoek, is Engels in woord en geschrift geen probleem voor je;
Met je analytisch vermogen kun je je kennis van HR processen, organisatiestructuur, -cultuur vertalen naar ArtEZ brede HR beleidsthema’s.
De inhurende organisatie zal bij gunning van opdracht een integriteitsverklaring overhandigen aan de kandidaat welke ondertekend dient te worden. Hier dient u als aanbieder mee akkoord te gaan;
De kandidaat is in het bezit van een WO diploma op het gebied van bedrijfswetenschappen;
De kandidaat beheerst de Nederlandse en Engelse taal voldoende voor de gevraagde opdracht en omgeving;
De kandidaat zorgt voor eigen middelen waaronder een laptop en telefoon;
4p
(School)vakanties worden door opdrachtgever niet vergoed en kunnen derhalve niet bij Opdrachtgever in rekening gebracht worden;
2p
Een juridische achtergrond / opleiding is een pre;
5p
De kandidaat heeft ruime ervaring in een soortgelijke (management) functie binnen het Hoger onderwijs. Keuzemogelijkheden Meer dan 20 jaar (10 Punten) 15 tot 20 jaar (6 Punten) 10 tot 15 jaar (3 Punten) Minder dan 10 jaar (0 Punten)
Ervaring in het realiseren van strategische HR projecten (i.r.t. medezeggenschap);
10p
Kandidaat heeft toonbaar recente kennis van HBO kunstonderwijs;
8p
Kennis en netwerk in het hoger kunstonderwijs (cao HBO / vereniging Hogescholen etc.) is een pre;
5p
Uw aanbieding past binnen het door ons vastgestelde maximum uurtarief voor deze opdracht van maximaal € 115,-
De aanbieding is een all-in tariefstelling, waaronder - niet limitatief - tarief, materialen, reiskosten en fee-kosten. Uw aangeboden tarief dient niet hoger te zijn dan het gestelde maximum uurtarief;
6p
Prijsscore ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
34p
De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek:
Analytisch met een duidelijke visie op HR
Onafhankelijk
Grote realisatiekracht
Collegiaal / coachend
Verbindend
Keuzemogelijkheden:
Uitstekend (15 Punten)
Goed (10 Punten)
Voldoende (6 Punten)
Matig (3 Punten)
Onvoldoende (0 Punten)
De eenheid
Als partner van de eenheden zet het ArtEZ Servicebedrijf zich in voor het best mogelijke onderwijs en onderzoek. Het ArtEZ Servicebedrijf kenmerkt zich door de grote verscheidenheid aan expertises, waarbij collega’s elkaar aanvullen en gezamenlijk tot het beste resultaat komen. Binnen het ArtEZ Servicebedrijf zijn de volgende afdelingen vertegenwoordigd: Financieel Economische Zaken, Human Resources (HR), Studentenzaken, ICT, Facilitaire Zaken, Onderwijs & Kwaliteit, Mediatheek en Marketing & Communicatie.
De afdeling
De afdeling HR bestaat uit een team van 13 collega’s, 3 proces- en projectondersteuners, 4 HR medewerkers, 5 HR adviseurs en het hoofd van de afdeling. De afdeling HR is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van integraal HR beleid voor heel ArtEZ zoals instroom-, doorstroom-, en uitstroom, talentontwikkeling, Management development, welzijn etc. Bij ArtEZ is de leidinggevende in the lead waarbij wij vanuit de rol van HR business partner gevraagd en ongevraagd advies geven. We fungeren als coach, sparring partner, vraagbaak voor leidinggevenden en medewerkers. We hebben een gedegen focus op de beheersmatige kant van het HR-vak en dragen bij aan de missie, visie en strategische doelstellingen van ArtEZ (zie instellingsplan).
Optie tot verlenging
Dit is niet de insteek tenzij de projecten door overmacht nog niet zijn afgerond, dan kan er verlengd worden tot einde project.
Uren
Ureninvulling wisselend, afhankelijk van de voortgang van projecten.
De verwachting is dat er nog ca 40 tot 45 uur benodigd is om het project af te ronden voor het eind van dit jaar.
CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands opgesteld en in Word of PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4.
De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV voorkomen.
In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. Indien deze informatie ontbreekt, behoudt de externe partij zich het recht de aanbieding ter zijde te leggen.