Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Uren per week:
18 tot 32 uurPublicatiedatum:
6 aug 2022Organisatie
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.
Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.
Opdracht
De tactisch inkoopadviseur is verantwoordelijk voor het zelfstandig uitvoeren en begeleiden van (complexe) inkooptrajecten met een contractwaarde hoger dan de Europese aanbestedingsgrens conform wet- en regelgeving op het gebied van Werken, Leveringen en Diensten met name gericht op het sociale domein, al dan niet in samenwerking met een aantal buurgemeenten. De gemeente Alphen aan den Rijn voert haar aanbestedingen binnen het sociaal domein uit onder de sociale en specifieke diensten, conform paragraaf 2.2.1.8 Aw, wat inhoudt dat wij breder kijken dan de mogelijkheid tot een open house-constructie. Hierin is de inkoopadviseur betrokken bij alle facetten van het aanbestedingstraject, dit doe je met oog voor een goede verbinding tussen inkoop en de juridische discipline.
Je brengt zaken in beweging en kunt moeiteloos schakelen in beïnvloedingsstijlen om je doel te bereiken. Je bent een stevige gesprekspartner op de verschillende niveaus binnen de organisatie. In een veranderende omgeving weet jij jouw daadkracht, deskundigheid en klantgerichtheid te combineren met flexibiliteit, resultaatgerichtheid en een pragmatische insteek. Daarbij weet je nieuwe vraagstukken met lef en verantwoordelijkheidsgevoel op te lossen en je gaat daarin graag de samenwerking aan. Als geen ander ben je breed georiënteerd en dat is ook wat je zoekt in een baan.
Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden en bent daarbij een stevige gesprekspartner op de verschillende (strategische) niveaus binnen de gemeentelijke organisatie. Integer handelen is voor jou vanzelfsprekend.
Je hebt een relevante HBO/WO opleiding met succes afgerond bij voorkeur aangevuld met gerichte opleidingen op het gebied van inkoop en (Europees) aanbesteden.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Afgeronde relevante opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring in advisering aangaande (Europees) inkopen;
3. Aantoonbare werkervaring met het aanbesteden binnen een politiek-bestuurlijke organisatie.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Afgeronde opleiding op het gebied van inkoop zoals NEVI 2 en/of verdiepende/gevorderde opleidingen aanbestedingsrecht (30 punten);
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een 100.000+ gemeente (20 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als inkoopadviseur binnen het sociaal domein in de afgelopen 5 jaar met daarbij ervaring met het werken in regionale teams (samenwerking meerdere gemeenten) (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het gebruik van het digitale inkoopplatform Negometrix (15 punten)
7. In het bezit van certificaten omtrent digitale inkoopplatform Negometrix (15 punten).
Competenties
Schriftelijke en mondelinge communicatief vaardig;
Flexibel;
Klantgericht
Resultaatgericht;
Analytisch;
Besluitvaardig;
Goed prioriteiten kunnen stellen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Planning
De digitale gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandagochtend 15 augustus 2022. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk in op vrijdag 12 augustus 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.