thumbnail
thumbnail
Planeconoom

Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€120
24 - 32 uur Zuid-Holland

Begindatum:

1 dec 2023

Einddatum:

1 jun 2024

Uren per week:

24 - 32 uur

Publicatiedatum:

7 nov 2023

Organisatie
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

Opdracht
Als versterking van ons team Projectmanagement Gebiedsontwikkeling zoeken we een ervaren planeconoom naast onze vaste planeconomen. Je bent bekend met het werken in een gemeentelijke organisatie. Je werkt in projectgroepen aan verschillende gebiedsontwikkelingen en zorgt voor het opstellen,  toetsen en beheren van de grond- en facilitaire exploitaties, uitvoeren van financiële haalbaarheidsstudies, advisering rondom projectrisico’s en bent verantwoordelijk voor financiële projectorganisatie. Daarnaast werk je mee aan het actualiseren van het Meerjarenperspectief Grondexploitaties, Nota Grond(prijs), Nota kostenverhaal en andere gemeentelijke rapportages.

Grond- en facilitaire exploitaties opzetten voor binnenstedelijke herstructureringsprojecten ten behoeve van woningbouwlocaties en bedrijventerreinen zijn vanzelfsprekend binnen jouw werkervaring. Daarnaast heb je ruime ervaring met  subsidieregelingen voor gebiedsontwikkelingen, opstellen van beleidsnota’s, opstellen van college- en raadsvoorstellen  en het vaststellen van kostenverhaal in anterieure exploitatieovereenkomsten.

Je adviseert of voert samen met projectmanagers contractonderhandelingen met marktpartijen over aan en verkoop van gronden, ontwikkel- en samenwerkingsovereenkomsten  en (anterieure) exploitatieovereenkomsten. Verder heb je kennis van vastgoedexploitatie berekeningen en residuele grondwaardebepalingen.

Belangrijkste taken zijn:
Als planeconoom ben je (mede) verantwoordelijk voor:

  • Opstellen, toetsen en beheren grond- en facilitaire exploitaties;

  • Uitvoeren financiële haalbaarheidsstudies;

  • Advisering projectrisico’s;

  • Verantwoordelijk voor de financiële projectorganisatie;

  • Actualiseren van beleid rondom grond en exploitaties;

  • Adviseren en ondersteunen bij subsidieaanvragen;

  • Adviseren en voeren van onderhandelingen.

Kandidaat omschrijving:
Je hebt een relevante Masteropleiding in het ruimtelijk domein. Inmiddels werk je al 5 jaar binnen een gemeentelijke organisatie als planeconoom. Je bent je bewust van je omgeving. Sterk in het regisseren van samenwerking en verbinden van partijen en belangen. Je neemt verantwoorde risico’s om de doelen te bereiken. En hebt een positieve instelling om partijen te mee te krijgen binnen de kaders van het project.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal een afgeronde WO bachelor opleiding;
2. Uurtarief maximaal € 120,-, exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk (en fee Flextender);
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als planeconoom bij een gemeentelijke organisatie.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Een afgeronde WO master opleiding in de richting van Real Estate / Ruimtelijke Ordening & Planologie (15 punten);
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Planeconoom bij een gemeentelijke organisatie; (35 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het opstellen, toetsen en beheren van grond- en facilitaire exploitaties en bijbehorende besluitvorming;(duidelijk weergegeven in het cv) (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met opstellen van financiële stukken voor de P&C cyclus en accountantscontrole (15 punten).

Competenties

  • Omgevingsbewustzijn: je bent alert op relevante in- en externe ontwikkelingen en bent in staat deze te vertalen naar de praktijk.

  • Regisseren: je bent in staat duurzame samenwerkingsverbanden en verbinding te creëren tussen verschillende partijen en belangen.

  • Durf: je toont lef en bent niet bang verantwoorde risico's te nemen om een doel te bereiken.

  • Enthousiasmeren: je krijgt door een positieve instelling partijen mee en weet het belang en effect van een onderwerp over te brengen.

  • Onderhandelen: je behartigt de belangen van de gemeente in onderhandelingssituaties.

  • Resultaatgerichtheid: je bent in staat concrete resultaten te boeken met je netwerkactiviteiten en werkt hier doelgericht en vasthoudend naartoe

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr in overleg met de opdrachtgever.
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland in week 47 en 48. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 20 november 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.
 

Documenten:

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht
Twijfel je of deze inhuuropdracht bij jou past?
Neem contact op met onze opdracht adviseur.
Opdracht Adviseur Jan de Vries
Jan de Vries
opdracht adviseur
ma - vr tussen 9.00 & 17.00 uur

Ben jij de Planeconoom die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.