Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Handhaver

Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

22 jun 2022

Organisatie
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

Opdracht
De bouwinspecteurs binnen team Inspectie houden toezicht op de naleving van regelgeving binnen het fysieke domein, zoals de Wet Algemene Bepalingen Omgevingsrecht, het Bouwbesluit, bestemmingsplannen en omgevingsvergunningen (bouw). De focus van het vaste team ligt op de implementatie van de Wet kwaliteitsborging en de Omgevingswet.

De focus van de functie ligt op het juridisch administratieve deel van de uitgevoerde controles van illegale bouw en strijdig gebruik. Dit betekent dat je met de opgestelde constateringsrapporten de eerste noodzakelijk stappen zet in het juridische proces (onder andere het opstellen van vooraanschrijvingen). De definitieve handhavingsbesluiten worden opgesteld door het team Juridische Zaken. Daarnaast wordt je gevraagd om klachten en concrete verzoeken tot handhaving in behandeling te nemen. Indien van toepassing behoren dossieronderzoek en het horen van betrokkenen ook tot je taak. Je werkt nauw samen met de vergunningverleners van team Vergunningverlening en de handhavingsjuristen van team Juridische Zaken.

Je hebt minimaal een MBO werk- en denkniveau en een voor de functie relevante opleiding gevolgd. Je bent zelfverzekerd. Kunt onafhankelijk denken. Je bezit overtuigingskracht en bent stressbestendig. Je hebt een representatieve persoonlijkheid die  servicegericht is. Je beschikt over goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden en kunt minder goede berichten overtuigend en tactvol brengen. Je hebt kennis van bovengenoemd vakgebied, je hebt ervaring als handhaver/bouwinspectuer en kan zelfstandig handhavingszaken oppakken en afhandelen. Uiteraard ben je in het bezit van een rijbewijs B.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau;
2. Minimaal beschikbaar voor 32 uur (op kantoor werkend);
3. Aantoonbare werkervaring als handhaver/bouwinspecteur.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als handhaver/bouwinspecteur (40 punten);
5. Een afgeronde opleiding ABW 1 (10 punten);
6.  Een afgeronde opleiding ABW 2 (10 punten);
7. Een afgeronde opleiding Bouwkunde 4 (20 punten);
8. Aantoonbare kennis van Wet Algemene Bepalingen Omgevingsrecht, Bouwbesluit 2012, de Woningwet en de Algemene wet bestuursrecht (20 punten).

Competenties

  • Goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden;

  • Zelfverzekerd;

  • Zelfstandig;

  • Overtuigingskracht;

  • Stressbestendig.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, ma - di - wo - do vr.  (zo veel mogelijk op kantoor) 

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op  vrijdag 1 juli 2022. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 30 juni 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl. 

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.