Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 mrt 2025Uren per week:
24-32Publicatiedatum:
30 jul 2024Organisatie
Rijnvicus is het sociaal ontwikkelbedrijf van de gemeente Alphen aan den Rijn, Kaag en Braassem en Nieuwkoop. Wij bieden wegen naar werk voor mensen voor wie de arbeidsmarkt (nog) niet gemakkelijk te bereiken is. Onze kracht is het begeleiden naar werk door werk. Omdat we erin geloven dat je kennis en ervaring het beste leert, door het te doen.
Binnen het leerwerkbedrijf zijn ruim 500 medewerkers aan de slag in een aangepaste werkomgeving. Daarnaast begeleiden we ieder jaar honderden werkzoekenden naar een passende baan o.a. in onze mooie leerwerkomgeving waar we mensen opleiden naar betaalde banen in bijvoorbeeld horeca, groen, logistiek, metatechniek en schoonmaak. We werken hiervoor nauw samen met werkgevers, onderwijs en zusterbedrijven in de regio. Het ontwikkelen van de mensen doen we door middel van leerwerklijnen binnen en buiten de organisatie.
Werken bij Rijnvicus - YouTube
Opdracht
Ben jij een verbinder die oog heeft voor groepsdynamiek en hierin kan sturen, reflecteren en coachen? Ben jij die steeds vanuit de visie handelt en draagvlak kan creëren binnen het team bij het doorvoeren van veranderingen? Bijt jij je graag vast in complexe vraagstukken? En heb je minimaal 5 jaar werkervaring binnen het Sociaal Domein? Dan zijn wij op zoek naar jou en ontmoeten wij jou graag!
Wat ga je doen?
Regie op het proces van ontwikkeling van medewerkers en kandidaten is de meest belangrijke taak van Rijnvicus. Door middel van verschillende instrumenten die zowel binnen Rijnvicus als buiten beschikbaar zijn zet het team Ontwikkeling zich volledig in om het doel van een betaalde baan te behalen.
Als senior Ontwikkeling ben je verantwoordelijk voor het coachen van de klantregisseurs op werkinhoud en ontwikkeling. Je bent goed in staat om het belang van de kandidaten in lijn te brengen met de visie van de organisatie en dit ook uit te dragen.
Onze klantroute staat centraal en je stuurt op een vlotte in-, door en uitstroom van kandidaten. Om een goede regie op het klantproces te houden is registratie van belang. Je ziet toe op de juiste registratie waardoor onze kandidaten goed in beeld zijn en onze dienstverlening inzichtelijk is.
Je geeft inhoudt aan werkprocessen en neemt de collega’s hierin mee. Je komt met verbetervoorstellen die in lijn zijn met de ingezette koers. Je bewaakt en bevordert de kwaliteit en zorgt voor een evenwichtige taakverdeling binnen het team. Je neemt inhoudelijk deel aan projecten en werkgroepen en draagt bij aan implementatie van nieuw beleid.
Wie ben je?
Je hebt HBO-werk en denkniveau en je bent inhoudelijk deskundig op het gebied van de Participatiewet. Je bent initiatiefrijk, scherp op het resultaat en scherp op de relatie. Je bent klantgericht en denkt vanuit mogelijkheden Door middel van jouw uitstekende communicatieve vaardigheden en verschillende gesprekstechnieken weet jij de klantregisseurs goed te coachen. Sensitiviteit, nieuwsgierigheid en zelfreflectie zijn voor ons belangrijke eigenschappen. Je bent gericht op samenwerking en voelt je thuis in een veranderende omgeving.
Vereisten / knock-outcriteria
Aantoonbare werkervaring met de uitvoering van de Participatiewet;
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in een soortgelijke coördinerende functie bij een gemeentelijke instelling of een sociaal ontwikkelbedrijf;
Kandidaat is minimaal 3 dagen per week beschikbaar op kantoor.
Aantoonbare werkervaring met Werkstap
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke instelling/sociaal ontwikkelbedrijf (30 punten);
Aantoonbare werkervaring met Suite (20 punten);
Aantoonbare werkervaring met Werkstap (20 punten);
Aantoonbare werkervaring met het coördineren van projecten of teams ( 30 punten).
Competenties
Scherp op de relatie (verdiepen in wat ander beweegt, nodig heeft);
Scherp op resultaat;
Scherp op de zaak (waar gaat het over, wat zijn relevante partijen, processen en systemen);
Communicatief (zowel mondeling als schriftelijk);
Eigenaarschap;
Besluitvaardig.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10 en betreft de HR21-functie medewerker beleidsuitvoering II.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, ma- di – wo – do – vr.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 19 augustus 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 16 augustus bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever kan mogelijk om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).