Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland
Begindatum:
1 jun 2024Einddatum:
1 jan 2025Uren per week:
24 tot 36Publicatiedatum:
13 apr 2024Organisatie
De Gemeente Alphen aan den Rijn is een gemeente met meer dan 100.000 inwoners en ligt midden in het Groene Hart. De bewoners wonen in de stad Alphen aan den Rijn - met alle stedelijke voorzieningen - of juist in één van de kernen - met de rust en ruimte van het natuurlijk landschap. De dienstverlening aan onze bewoners en bedrijven staat. De gemeentelijke organisatie is dichtbij: op straat in de wijken en de dorpen, in het gemeentehuis en digitaal. De medewerkers zijn de ambassadeurs van de gemeente. Zij zijn professioneel en integer. Bewoners en bedrijven worden snel en goed geholpen. De gemeente werkt vanuit een stevige basisdienstverlening en levert daarnaast maatwerk.
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Spreekt jou dat aan? Kom dan werken in Alphen aan den Rijn, een groene stad met lef. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.
Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.
Het Serviceplein
De afdeling Serviceplein staat voor excellente, integrale en laagdrempelige dienstverlening rond werk, inkomen, welzijn, scholing en zorg aan inwoners die ondersteuning nodig hebben zodat ze beter kunnen participeren in onze gemeente. Er werken ongeveer 125 mensen op de afdeling bij verschillende vakdisciplines. Deze vakdisciplines zijn ondergebracht in 5 multidisciplinaire teams die wijkgericht werken. De teamleiders sturen de vakdisciplines aan, en faciliteren het wijkgericht werken van de multidisciplinaire teams.
Wij investeren in onze mensen en systemen om de dienstverlening effectief en efficiënt uit te voeren. De medewerkers worden daarbij uitgedaagd om ook buiten de lijnen te kleuren, om maatwerk te leveren waar dat kan en wenselijk is. Dat betekent dat zij samen met bewoners en organisaties naar oplossingen zoeken.
Opdracht
Als ervaren consulent leerlingenvervoer ben je de spin in het web voor wat betreft de uitvoering van het leerlingenvervoer binnen de gemeente. Dat betekent dat jij ervoor zorgt dat kinderen, die daarvoor in aanmerking komen, naar school vervoerd worden en weer naar huis. Spreekt dit jou aan, lees dan verder!
Je bent verantwoordelijk voor de beoordeling en toetsing van de aanvragen leerlingenvervoer aan wet- en regelgeving en stelt de beschikking op;
Je geeft voorlichting, verstrekt informatie en geeft ouders advies;
Je houdt motivatiegesprekken met ouders / leerlingen en scholen om het gebruik van openbaar vervoer of fiets te stimuleren
Je hebt het vermogen om maatwerk toe te passen;
Je geeft input aan beleidsmedewerker leerlingenvervoer;
Je bouwt aan relaties en onderhoudt nauwe contacten met vervoerders en ouders en wanneer nodig ook met scholen of het jeugd en gezinsteam,
Je bent samen met de andere medewerkster leerlingenvervoer verantwoordelijk voor het gehele administratieve proces
Je draagt zorg voor een kloppende (vervoers-)administratie;
Je controleert facturen op juistheid en bij onjuistheden heb je daarover contact met de vervoerder;
Je bewaakt de tijdigheid en voortgang in de communicatie tussen opdrachtgever en opdrachtnemer.
Wie ben jij
Je bent daadkrachtig en besluitvaardig en je bent in staat om je eigen werkzaamheden goed in te plannen. Hierbij kan je makkelijk tussen de verschillende werkzaamheden switchen;
Je kan je goed inleven in de vragen van de klant. Je kan goed luisteren en kan met een goede overtuigingskracht gesprekken voeren;
Bij mogelijkheid tot het inzetten van maatwerk zet jij je eigen gesprekstechnieken in: je kan goed doorvragen tijdens gesprekken met ouders, je herkent de vraag achter de vraag, en verwijst door wanneer nodig;
Bij een afwijzing van een aanvraag sta je stevig in je schoenen om dat mondeling goed naar de ouders te kunnen onderbouwen. Je hebt begrip voor de emoties van de ouders en laat je er niet door uit het veld slaan. Je hebt een groot empathisch vermogen;
Je kan schriftelijk en per mail helder en bondig communiceren;
Je bent bekend met de wet- en regelgeving van het leerlingenvervoer of je bent in staat je dit snel eigen te maken;
Je leert snel en je bent handig in het werken met de computer;
Je bent nauwkeurig en in staat om, wanneer nodig, in korte tijd een grote hoeveelheid werkprocessen af te handelen. Je bent in staat om ad hoc en spoedzaken direct op te pakken;
Je bent integer.
Wie zijn wij als team leerlingzaken
We zijn een gedreven team van 13 professionals en hebben passie voor het vak. We werken aan de basis van het leggen van een toekomstbestendige fundering van het kind.? Ons team is volop in ontwikkeling. We verschuiven binnen leerlingzaken steeds meer van handhaven op onderwijs en de verplichting tot het volgen van onderwijs naar het recht op ontwikkeling en zorgdragen voor passend aanbod. In samenwerking met de keten.?
Door inzet van vroegsignalering en preventie vergroten we de kans op deelnemen aan passende leerlijnen.?
Je komt in een warm team waar ook ruimte is voor gezelligheid, humor en tijd om samen een kop koffie te drinken. Het sociale aspect maakt verbinding en stimuleert samenwerking. We kijken dan ook uit naar je komst!
Onze visie en cultuur zie je terug in onze manier van werken, ons transparante gemeentehuis en dynamische werkomgeving. We hebben flexibele werkplekken en een werkcafé; dé plek voor een inspirerend werkoverleg en toevallige ontmoetingen. Kijk voor meer informatie over onze secundaire arbeidsvoorwaarden op www.werkenbijalphenaandenrijn.nl/arbeidsvoorwaarden.
Vereisten/knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo-4 niveau;
2. Aantoonbare werkervaring binnen het Sociaal Domein;
3. Aantoonbare werkervaring met gespreksvoering, waaronder slechtnieuwsgesprekken, bemiddeling en/of klachtenafhandeling (licht dit duidelijk toe in het cv);
4. Uiterlijk beschikbaar per 1 juni 2024 voor minstens 24 uur per week.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten te beoordelen door Flextender)
5. Aantoonbare werkervaring met relatiebeheer; (20 punten)
6. Aantoonbare werkervaring als Consulent Leerlingenvervoer; (15 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met Microsoft Office, Word en Excel; (25 punten)
8. Aantoonbare werkervaring met het schriftelijk afhandelen van aanvragen, klachten en bezwaren; (30 punten)
9. Uurtarief maximaal €75,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender. (10 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre jij / de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in ieder geval dinsdag en vrijdag en de overige dagen in overleg.
Is hybride werken mogelijk? Ja, maximaal 1 dag per week
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdagochtend 24 april 2024 en donderdagochtend 25 april 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 23 april 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 18 april 2024, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 19 april 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 22 april 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kun je reageren.