Consulent Jeugdhulp Project Zorgcontinuiteit

Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
75 28 - 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jun 2025

Uren per week:

28 - 36

Publicatiedatum:

19 nov 2024

Organisatie
Met meer dan 110.000 inwoners verspreid over 8 kernen in Groene Hart, streven we naar een beter leven voor alle bewoners. Onze missie is gebaseerd op positieve gezondheid en duurzaamheid als pijlers voor ons sociaal en ruimtelijk beleid. In een team van ruim 900 gemotiveerde medewerkers zetten we ons in voor toonaangevende dienstverlening en resultaten.

We zijn adaptief, experimenteren en ontwikkelen continu, waarbij samenwerking, resultaatgerichtheid, klantgerichtheid en veranderingsbereidheid centraal staan.

De gemeente is per 1 januari 2024 gestart met een herziene aanpak en contractering van Jeugdhulp. Met 23.500 jeugdigen tot 18 jaar en ongeveer 1 op de 7 die gebruikmaakt van jeugdhulp, streven we naar tijdige, passende en effectieve hulp met nadruk op lokale versterking van preventie en welzijn vanuit de lokale Jeugd- en gezinsteams.

Project Zorgcontinuïteit
Jeugd- en Gezinsteams Alphen aan den Rijn B.V. is per 1 januari 2024 gestart met een nieuwe werkwijze voor de Jeugdhulp. Om deze nieuwe organisatie ruimte te geven voor een nieuwe start heeft de gemeente Alphen aan den Rijn de jeugdigen die al een lopend jeugdhulp traject hadden vanuit de vorige jeugdhulporganisatie onder gebracht in het project zorgcontinuïteit. Dit betreft een groep van ruim 1200 jeugdigen. De hoofdtaken van de medewerkers van het project zorgcontinuïteit zijn:

  • De vragen voor wijzigingen en omzettingen van lopende trajecten in behandeling nemen.

  • De lopende trajecten herbeoordelen.

  • In het geval van een niet gecontracteerde jeugdhulpaanbieder met het gezin op zoek gaan naar een passende oplossing; sturen op een afronding op korte termijn, omzetten naar een pgb indicatie of overdragen aan een gecontracteerde jeugdhulpaanbieder.

Het team wordt aangestuurd vanuit de beleidsafdeling jeugd van de gemeente.

De opdracht
Voor het project zorgcontinuïteit zijn we op zoek naar meerdere jeugdhulpconsulenten die een moeilijk gesprek met de betrokken gezinnen over het lopende jeugdhulp traject niet uit de weg gaan, maar dit wel altijd doen met oog voor de kwetsbare situatie en mogelijkheden. Samen op zoek gaan naar een passende oplossing en hierbij transparant zijn naar de gezinnen. Afspraken worden vastgelegd in een gezinsplan en middels een beschikking bevestigd.  

Waar mogelijk worden gesprekken digitaal gevoerd, maar waar nodig zijn huisbezoeken, MDO’s en consultaties met professionele organisaties ook een mogelijkheid. De jeugdhulpconsulenten die wij zoeken kunnen goed zelfstandig werken, maar weten ook tijdig hun vragen te stellen bij twijfel. Hebben een betrokken houding, kunnen op professionele wijze de gesprekken voeren en dit vertalen naar een begrijpelijk gezinsplan voor het gezin.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een geldige SKJ registratie (benoem deze duidelijk in het cv);
2. Aantoonbare kennis van en/of werkervaring met jeugdhulp en het jeugdhulpaanbod (licht dit toe in het cv);
3. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Social work, SJD of MDW;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als consulent jeugdhulp;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met jeugdhulptrajecten (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv); (30 punten)
6. Een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau met specialisatie op jeugd of andere specialisatie op het gebied van jeugd (bijvoorbeeld een SKJ-geaccrediteerd traineeship); (25 punten)
7. Uiterlijk beschikbaar per 16 december 2024 voor minimaal 28 uur per week; (15 punten)
8. Maximaal uurtarief van € 75,00 exclusief btw en inclusief reiskosten en parkeerkosten voor de gehele inhuurperiode; (20 punten)
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als consulent jeugdhulp binnen een gemeentelijke instelling. (10 punten)

Competenties

  • Communicatieve vaardigheden (schriftelijk en mondeling);

  • Snel schakelen;

  • Plannen en organiseren;

  • Resultaatgericht;

  • Analytisch vermogen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9 van de CAO Gemeenten.

Benodigd aantal professionals
1-2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 4 december 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 3 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.