Kwaliteitsmedewerker Re-integratie en inburgering

Willibrordplein 1, 5131 AV Alphen, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 28 Noord-Brabant

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

23 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn niet toegestaan. Wij kunnen alleen kandidaten aanbieden die in loondienst zijn bij Opdracht Overheid.

Als Kwaliteitsmedewerker Re-integratie en inburgering zorg jij ervoor dat onze re-integratieprocessen soepel verlopen, rechtmatig zijn en voortdurend verbeteren. Het re-integratieproces is het geheel aan activiteiten waarmee gemeenten inwoners ondersteunen bij het vinden van (betaald) werk of het vergroten van hun participatie in de samenleving. In deze rol vertaal je wet- en regelgeving naar praktische handvatten, coach en begeleid je collega's en zorg je voor borging van kwaliteit binnen het re-integratietraject.

Ben jij nauwkeurig, communicatief vaardig en wil je impact maken in een maatschappelijk relevant werkgebied? Lees dan snel verder!

Dit is wat je concreet gaat doen:

  • Begeleiden en adviseren: Je adviseert consulenten over correcte toepassing van wet- en regelgeving conform de Participatiewet, gemeentelijk beleid en uitvoeringsrichtlijnen en ondersteunt bij vragen over wet- en regelgeving rondom re-integratie.

  • Kwaliteitsbewaking: Je voert steekproefsgewijs kwaliteitscontroles uit, analyseert knelpunten en rapporteert hierover aan het management.

  • Wet- en regelgeving vertalen naar uitvoering: Je volgt ontwikkelingen in wet- en regelgeving op de voet en vertaalt ze naar praktische richtlijnen, werkinstructies en procesaanpassingen.

  • Procesoptimalisatie: Je ontwikkelt en onderhoudt werkprocessen, documenten en kwaliteitsstandaarden en draagt bij aan verbetervoorstellen

  • Samenwerken: Je werkt nauw samen met diverse collega's en externe partners om de kwaliteit en effectiviteit van de re-integratieprocessen te borgen.

  • Data en rapportage: Je ondersteunt bij het verzamelen, verifiëren en analyseren van managementinformatie en draagt zo bij aan onderbouwde besluitvorming.

  • Projectmatig werken: Je levert een bijdrage aan projecten die gericht zijn op innovatie en verbetering van het re-integratietraject.

Eisen

  • Je beschikt over een afgeronde hbo-opleiding.
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in een functie als kwaliteitsmedewerker of vergelijkbaar.
  • Je hebt kennis van relevante wet- en regelgeving rond re-integratie en arbeidsparticipatie;
  • Je hebt ervaring hebt met het opzetten en uitvoeren van kwaliteitscontroles;
  • Om bij de gemeente te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt bij voorkeur met re-integratie;

  • Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties

  • Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie.

  • Kandidaat heeft ervaring met werken met (benoem systeem/applicatie/programma).


Competenties

  • Je bent een communicatief sterke en analytische professional die graag schakelt tussen beleid en uitvoering.

  • Je bent proactief, kritisch en oplossingsgericht en vindt het leuk om collega's te coachen en te ondersteunen.

  • Vaardig bent in het vertalen van complexe regelgeving naar praktische tools en richtlijnen;

  • Oog hebt voor detail en streeft naar hoge kwaliteit in het werk.

  • Initiatief neemt en proactief meedenkt over procesverbeteringen.

  • Goede communicatieve vaardigheden.

  • Politieke en bestuurlijke sensitiviteit.

  • Resultaatgericht.

  • Zowel zelfstandig als in teamverband werken.

Organisatie en team

De ABG-organisatie
De ABG-organisatie is de ambtelijke organisatie van de gemeenten Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen. Samen met de drie gemeentebesturen zorgen wij ervoor dat de producten en diensten zijn afgestemd op de lokale behoeften van inwoners, bedrijven en belangenverenigingen.

Waarom werken bij ABG-gemeenten?
Omdat het een unieke organisatie is. Wij ondersteunen drie gemeenten. Samen met de drie gemeentebesturen zorgen wij dat onze producten en diensten zijn afgestemd op de behoeften van inwoners, bedrijven en belangenverenigingen. Bij de ABG-organisatie doe je betekenisvol werk in een kleurrijke, inspirerende en uitdagende omgeving.

Je werkt veel samen met andere afdelingen en collega's in een platte en informele organisatie die volop in ontwikkeling is. Iedereen die je nodig hebt, is bereikbaar en benaderbaar.

Dit wordt helemaal jouw afdeling!
Binnen ons kwaliteitsteam werk je samen met 6 andere kwaliteitsmedewerker en een 1 juridisch medewerker. Ieder heeft zijn eigen aandachtsgebied(en) op inhoud en met kennis van verschillende (primaire) processen maar je werkt binnen een team en kunt elkaar, indien nodig, vervangen.

Gespreksinformatie

Verdere informatie over de gespreksplanning is niet bekend.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Schaal 10.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur