Maak een mooie start

Auteur Heleen
25 april 2023
Artikel

Je hebt gekozen voor het vakgebied van informatiemanagement, je hebt gesolliciteerd en je bent aangenomen bij Opdracht Informatie Management. Wat nu? Bij Opdracht Informatie Management word je gekoppeld aan een opdrachtgever ergens in het land, die een informatievraagstuk heeft waar jij antwoord op kan geven. Een spannend proces, omdat hiermee natuurlijk bepaald wordt welk werk je gaat uitvoeren de komende tijd! Hieronder staat beschreven hoe dit in zijn werk gaat.

 

event

Stap 1: Voorkeuren bespreken

We beginnen door samen in gesprek te gaan over jouw voorkeuren en capaciteiten. Wat wil je en wat past bij jouw functie? Welke onderwerpen vind je het meest interessant? Wil je een zeer tijdelijke functie of juist een langdurige plaatsing? Wil je één grote of liever twee kleinere opdrachten? Bij het zoeken van opdrachten houden we vervolgens rekening met deze voorkeuren. Daarnaast wordt gekeken welke regio’s voor jou aan te reizen zijn, zodat je niet uren hoeft te reizen om bij de opdrachtgever te komen.

 

Stap 2: Opstellen cv

Omdat wij veel ervaring hebben met het plaatsen van kandidaten weten wij precies wat in de cv’s moet staan om je aantrekkelijk te maken voor een opdrachtgever. Samen stellen we een cv op in de huisstijl van KBenP. Met dit cv gaan wij vervolgens aan de slag om een passende opdracht te vinden. Hiervoor regelen wij alles: je hoeft dus niet zelf te zoeken!

 

Stap 3: Voorbereiding

Wanneer wij een passende opdracht gevonden hebben, bieden we jouw cv aan. Als hier vervolgens een gesprek uit voortkomt bereiden we dit, als jij daar behoefte aan hebt, samen voor. Zo kunnen we bijvoorbeeld een soort oefengesprek hebben, zodat je voorbereid bent op alle vragen die gesteld kunnen worden. Daarnaast kennen wij veel organisaties waar opdrachten uitgevoerd worden al goed, zodat we je in de voorbereiding al wat informatie kunnen geven over de organisatie of zelfs de afdeling waar je terecht zou komen. Ten slotte helpen we je om na te denken over relevante vragen die jij de opdrachtgever zou kunnen stellen. Dit om te zorgen dat jij een zo goed mogelijke indruk maakt!

 

Stap 4: Gesprek

Tijdens het gesprek is het natuurlijk belangrijk dat de opdrachtgever een goed beeld van jou krijgt, maar met de voorbereiding die je gedaan hebt is dat natuurlijk geen enkel probleem! Andersom is echter net zo belangrijk. Wees dus niet bang om vragen te stellen over de opdracht en de organisatie. Daarnaast is het belangrijk dat er een match is met de opdrachtgever, dus let ook op het gevoel dat je hebt bij het gesprek.

 

Stap 5: Uitslag

Een aantal dagen na het gesprek krijgen wij van de opdrachtgever te horen of de opdracht aan jou gegund wordt. Dan beginnen we samen, als je daar behoefte aan hebt, met de voorbereiding op de start bij je nieuwe opdracht!

 

Stap 6: Regelen

Voor de meeste opdrachten moet vrij veel papierwerk aangeleverd worden. En dat regelen wij zoveel mogelijk voor je! Samen bepalen we wanneer je kan beginnen op de nieuwe plek. Wij regelen de contractuele zaken met de opdrachtgever, zoals de overeenkomst en een eventuele VOG die aangevraagd moet worden.

 

Stap 7: Aan de slag!

Je hebt de opdracht binnengehaald en je kan beginnen. Veel plezier! Gelukkig houdt het hier niet op, maar blijven we je helpen en ondersteunen waar nodig. Zo komen we regelmatig bij elkaar, om ervaringen te delen en elkaar te helpen. Daarnaast is er altijd iemand beschikbaar om te sparren over vragen of problemen waar je tegenaan loopt in je opdracht.