Senior Inkoopadviseur

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32 Zuid-Holland

Begindatum:

10 mrt 2025

Einddatum:

10 aug 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

29 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling
De medewerkers van het cluster inkoop werken voor de gehele ambtelijke organisatie en het bestuur van de gemeente Zoetermeer. Het huidige team bestaat uit vijf adviseurs, een centrale contractbeheerder, inkoopanalist en één medewerker van de regionale samenwerking Inkoopkracht Zuid Holland West. De adviseurs hebben een adviserende rol en worden door budgethouders van alle vakafdelingen van de gemeente gevraagd te adviseren danwel te begeleiden bij (Europese)aanbestedingen. Beleidsontwikkeling en inspelen op ontwikkelingen in de maatschappij zoals SROI, duurzaamheid en inkoopontwikkeling vallen ook binnen dit cluster.

De opdracht betreft hoofdzakelijk het zelfstandig begeleiden van aanbestedingstrajecten voor de vervanging/ overbrugging i.v.m. zwangerschapsverlof van één van de inkoopadviseurs.

De periode is van 10 maart 2025 tot 10 augustus 2025.

Opdracht
Je adviseert en begeleidt (Europese)aanbestedingen van werken, leveringen en diensten. Het gaat om reeds lopende en nieuw op te starten trajecten. Te denken valt aan trajecten zoals: Onderhoud civiele kunstwerken en het Vervangen van bruggen.

Je stuurt deze projectmatig aan en adviseert de interne klant in zijn aanbestedingsstrategie. Van jou verwachten wij dat je goed kunt samenwerken met de vak afdelingen en hen bij staat met adviezen. In het team deel je kennis actief en werk je prettig samen met je collega's.

Hoofdtaken
- Het geven van inkoopadvies op verschillende niveaus (bestuurlijk en ambtelijk) met name voor de afdelingen Informatie & Automatisering (I&A), Veiligheid, Vergunningen en Handhaving (VVH), Sociaal Domein (SD) en Stadsbeheer (SB);
- Het volledig begeleiden van (Europese) aanbestedingen (behoefteaanvraag t/m archiveren aanbestedingsdossier) voornamelijk voor het fysieke domein (Stadsbeheer).

Vereisten / knock-out criteria
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.);
2. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
3. Een afgeronde NEVI 1 of gelijkwaardige inkoopopleiding;
4. Per 10 maart 2025 beschikbaar voor 32 uur per week voor de gehele duur van de opdracht, inclusief verlengingen;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met meervoudige onderhandse en Europese aanbestedingsprocedures in de afgelopen 5 jaar (45 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met de inkoop van leveringen, diensten en werken in de afgelopen 5 jaar (25 punten);
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente in de afgelopen 3 jaar (20 punten);
8. Een afgeronde opleiding NEVI 2, leergang aanbestedingsrecht VU of Post-hbo Inkoop & Aanbesteden van Conducto (10 punten).

Competenties
- Initiatiefrijke houding;
- Klantgerichtheid;
- Samenwerken;
- Analytisch;
- Resultaatgerichtheid.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 12 (nieuwe structuur).

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 10 februari 2025 tussen 09:00 uur en 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen op vrijdag 7 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste;

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.