Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Vitens
Logo van Vitens

Senior Inkoopadviseur

Reactorweg 47, 3542 AD Utrecht, Nederland

Sluit over 18 dagen

Begindatum:

16 feb 2026

Einddatum:

31 jul 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

23 dec 2025
Opdracht tarief OnbekendOpdracht uren 32

Functie : Senior Inkoopadviseur

 

Inleiding

 

Vitens ontwikkelt haar Inkoopfunctie. We groeien als organisatie in inkoopvolwassenheid en in 2026 pakken we door op de ontwikkeling van Categoriemanagement, de centralisatie van Contractmanagement en de verdere vorming van het Leveranciersmanagement.

Naast het borgen van de going concern als Europese aanbestedingen is er zowel vanuit interne als externe invloeden sprake van diverse projectmatige trajecten met impact op het beleid, de bijbehorende processen en de werking daarvan met PDCA-cycli.

Uitgangspunt is steeds geweest dat met name senior inkoopadviseurs als onderdeel van hun werkzaamheden delen van deze projectmatige opdrachten oppakken. De hoeveelheid aan (urgente) projecten maakt nu dat wij voor enkele projecten externe capaciteit willen inzetten.

De afzonderlijke projecten staan niet op zichzelf, kennen overlap en dienen verwerkt te worden in het te vormen herziene Inkoopbeleid en de procesbeschrijvingen van Vitens.

 

Korte opdrachtschets
 

Borging NIS2 en ISO 27001: deelname aan projectteam (eigenaar afdeling Digitalisering) en borging in beleid en processen

Projectleider herziening Inkoopbeleid (gereed Q2 2026) en borging daarvan in processen. Daarbij t.o.v. het huidige aanvullend opgenomen (niet uitputtend):

NIS2 / ISO 27001

Safety Cultural Ladder

MVOI

Indexatieproces

Vernieuwen algemene inkoopvoorwaarden 2015

Analyse en advies bijdrage Inkoop en Contractmanagement aan weerbaarheid / calamiteiten (rol en acties)

 

Aansturing en afstemming
 

Aansturing vindt plaats vanuit de directeur Inkoop & Facilitair Bedrijf.

Afstemming kent voor de diverse trajecten een veelvoud aan betrokkenen, waaronder:

manager Inkoop

manager Contractmanagement

data- en procesmanagers

Inkoopadviseurs

medewerkers uit andere afdelingen, waaronder die van Digitalisering

Borging NIS2 en ISO 27001: deelname aan projectteam (eigenaar afdeling Digitalisering) en borging in beleid en processen

 

Eisen
 

Minimaal 5 jaar ervaring in inkoop en/of contractmanagement

Hbo werk- en denkniveau

Ervaring met stakeholdermanagement

Kennis van inkoopwet- en regelgeving (zoals Aanbestedingswet)

Ervaring met strategische en tactische inkooptrajecten

 

Competenties

Zelfstandig – kan trajecten van A tot Z oppakken

Stressbestendig en prioriteiten stellen – weet hoofd- en bijzaken te onderscheiden

Resultaatgericht – stuurt op kwaliteit, kosten en rechtmatigheid

Adviserend vermogen – overtuigt en adviseert management en interne klanten

Communicatief sterk – schakelt makkelijk met verschillende niveaus

Analytisch vermogen – kan inkoopbehoeften doorgronden en vertalen naar strategie

 

 

Gesprekken: 19 januari tussen 09:00 en 14:00, op locatie Zwolle

Beoogde startdatum: 16 februari

Hybride werken: in overleg

Uren per week: minimaal 32, maximaal 40 uur


???????




 
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo