Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Stichtse Vecht
Logo van Gemeente Stichtse Vecht

Tactisch leidinggevende I

Endelhovenlaan 1, 3601 GR Maarssen, Nederland

Sluit over 17 dagen

Begindatum:

26 jan 2026

Einddatum:

26 jul 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

23 dec 2025
Opdracht tarief 110Opdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Wat ga je doen

Als tijdelijk manager Facilitair en Vastgoed zorg jij voor een goede start van het nieuwe team. Per 1 januari 2026 is er bij de gemeente Stichtse Vecht een wijziging in teamsamenstellingen. Daardoor ontstaat dit nieuwe team Het team Facilitair en Vastgoed maakt onderdeel uit van het domein Bedrijfsvoering welke uit in totaal 7 teams bestaat. Binnen het team Facilitair en Vastgoed is er gekozen om Vastgoed (projectleiding, huuradministratie en juridisch advies), Facilitair, Servicedesk, de locatiemanagers opvang ontheemden en ons zwembad Kikkerfort samen te voegen.

Nieuwe start

Elke verandering brengt onzekerheden met zich mee. Het team Facilitair en Vastgoed ontstaat door een samenvoeging van units uit andere teams. Jij wordt als manager verwacht om er voor het hele team en voor elk individu te zijn om deze verandering zo goed mogelijk te begeleiden. Zichtbaarheid en persoonlijk contact spelen daarin een sleutelrol.
Je brengt rust en vertrouwen om het nieuwe team goed op weg te helpen in deze nieuwe samensteling.

Jouw talenten zijn verbindend en pragmatisch leidinggeven, je stuurt op resultaat, zorgt dat processen draaien en je weet mensen in hun kracht te zetten. Jij pakt zaken op, maakt ze concreet en zorgt dat alles op de rails komt. Dat doe je niet alleen met praten maar met doen.

Werkzaamheden

Het team Facilitair en Vastgoed heeft verschillende (hoofd)taken

  • Gemeentelijk vastgoedbeheer en -onderhoud, verhuur aan derden.
  • Uitvoeren van incident-, wijziging- en probleembeheer van de automatisering (Servicedesk)
  • Het verzorgen van de facilitaire dienstverlening t.b.v. de ambtelijke en bestuurlijke organisatie.(Bodes)
  • Het gemeentelijke zwembad Kikkerfort
  • De gemeentelijke opvanglocaties voor ontheemden.

Hiervoor is wendbare en klantvriendelijke dienstverlening nodig met vak volwassen medewerkers die proactief en zelfstandig werken. Je zorgt zowel formatief en kwalitatief voor een optimale bezetting, coacht de medewerkers zodat zij zich steeds ontwikkelen in hun vakgebied en zorgt voor een evenwichtige werkdruk en werkverdeling. Je bouwt aan een team welke per 2026 in een nieuwe samenwerking gaat werken. Hier bouw jij aan mee en krijgt zaken op de rails. Met je pragmatische inslag en no-nonsence positieve houding neem jij de collega's mee in dit proces.
Daarnaast draag je zorg voor een stevige basis in het Vastgoed team welke een grote ontwikkelopgave heeft rondom huisvesting en -beheer van het gemeentelijk vastgoed van Stichtse Vecht.

Eisen

  • Een afgeronde HBO+ opleiding in een relevante richting zoals vastgoed(inrichting) of facilitaire dienstverlening.
  • Aantoonbare ervaring met leidinggeven aan een integraal team binnen een bestuurlijke omgeving.
  • Je hebt ervaring met projectmanagement en de uitvoering ervan.
  • Kandidaat is geen ZZP'er.

Wensen en competenties

Competenties

  • Besluitvaardigheid is je tweede natuur. Je kunt snel schakelen en de juiste acties ondernemen.
  • Affiniteit met de uitvoering: je schakelt makkelijk tussen tactisch en operationeel niveau.
  • Klantgerichtheid: zowel intern als extern, met oog voor de juiste balans tussen tactisch en operationeel werk.
  • Je bent hands-on, zichtbaar en aanspreekbaar voor je team, en durft knopen door te hakken.
  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor de politiek op de onderwerpen binnen je team.
  • Je legt makkelijk verbinding zowel binnen de teams, als binnen het organisatie brede MT, als met samenwerkingspartners.

Organisatie en team

Over het team

Per 2026 zal de gemeente Stichtse Vecht een nieuwe organisatie inrichten. Het team Facilitair en Vastgoed maakt onderdeel uit van het domein Bedrijfsvoering welke uit in totaal 7 teams bestaat.
Binnen het team Facilitair en Vastgoed is er gekozen om Vastgoed (projectleiding, huuradministratie en juridisch advies), Facilitair, Servicedesk, de locatiemanagers opvang ontheemden en ons zwembad Kikkerfort samen te voegen.
Het team Facilitair en Vastgoed bestaat uit ruim 35 collega's welke niet alleen op ons gemeentekantoor werken in Maarssen maar ook op onze locatie Boom en Bosch en het Kikkerfort in Breukelen. Er zijn 2 coördinatoren werkzaam binnen het team, een bedrijfsleider bij het Kikkerfort en een coördinator van ons Bode team.

Gespreksinformatie

Gesprekken zijn op woensdag 14 januari tussen 12:30-15:00

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: Niets over bekend.

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

  • Bring your own device

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo